PlumX Metrics artık DSpace'te: Başkalarının araştırmanızla nasıl etkileşimde bulunduğunu keşfedin

Beş metrik kategorisiyle PlumX Metrics, Scopus alıntı sayısı (yüzdelik karşılaştırmayla birlikte) ve Alan ağırlıklı alıntı etkisinin yanı sıra artık Scopus'taki makale düzeyindeki metriklerin birincil kaynağıdır.

DSpace'te Makale Metrikleri modülüne nasıl ulaşılır:

Makale Metrikleri modülünü , bir kenar çubuğunun ilgili makale düzeyindeki metrikleri vurguladığı Scopus Belgesi ayrıntıları sayfasında bulabilirsiniz . "Tüm metrikleri görüntüle" seçeneğine tıklamak, daha ayrıntılı bir Metrikler sayfası açar ve mevcut tüm metrikleri ve daha fazla analiz ve anlayış için temel içeriği görüntüler.

Scopus'taki PlumX Metrics'in sundukları:

PlumX Metrics, Plum Analytics'in, insanların çevrimiçi ortamda bireysel araştırma çıktısı parçalarıyla (makaleler, konferans bildirileri, kitap bölümleri ve daha fazlası) etkileşimde bulunma biçimlerine ilişkin öngörüler sağlayan kapsamlı, öğe düzeyinde ölçümleridir. Benzerlik analizini desteklemek ve ilgili büyük miktardaki veriyi anlamlandırmaya yardımcı olmak için bunlar beş kategoriye ayrılmıştır:

  • Kullanım
  • Yakalamalar
  • Bahsetmeler
  • Sosyal medya
  • Alıntılar

Ayrıca, her dairenin farklı metrik kategorilerini renge göre temsil ettiği bir veri görselleştirmesi olan Plum Print'i de bulacaksınız. Daire ne kadar büyük olursa o kategorideki metriklerin sayısı da o kadar fazla olur.

Bir araştırmacı olarak çalışmanızın etkisini değerlendirmenize ve makalelerin nasıl tüketildiğini anlamanıza yardımcı olması için PlumX Metrics'i kullanabilirsiniz. Bunun nasıl çalıştığını göstermek için DSpace'teki Makale Metrikleri modülünün bu örneğine bakalım.

Bu makale için en güçlü etkileşimlerin Kullanım, Yakalamalar ve Alıntılar alanında olduğunu, Bahsetmeler ve Sosyal Medya alanlarında ise daha az etkileşim olduğunu görebilirsiniz. Bu bilgilerden, makalenin geniş çapta okunduğu ve alıntı yapıldığı sonucuna varabilirsiniz; ayrıca çalışmanızı daha fazla tanıtmanın yollarını araştırmak isteyip istemediğinizi belirlemek için Mansiyonlar ve Sosyal Medya'ya daha derinlemesine bakmaya değer.

Başka bir örnek olarak, yakın zamanda yayınlanmış ve bu nedenle alıntıların oluşmasına yetecek kadar uzun süre mevcut olmayan bir makaleyi ele alalım. Burada PlumX Metrics, araştırmanızın etkisine ilişkin bazı erken göstergeler sağlayabilir. Erik Baskınız Kullanım (yeşil), Yakalamalar (mor) ve Sosyal Medya (mavi) alanlarında daha büyük daireler gösteriyor mu? Bu, makalenizin halihazırda tüketildiğini ve hakkında konuşulduğunu gösterebilir ve çalışmanızı sergilemek için kullanmaya başlayabileceğiniz erken analitik bilgileri size verebilir.

Bunlar DSpace'te yeni PlumX Metrics'i nasıl kullanabileceğinize dair sadece birkaç örnektir. 

Giriş to leave a comment
ERPNext Sıkça Sorulan Sorular
ERPNext'i şirketimde nasıl uygularım?