Dspace'te PlumX ile Üniversitenizin Araştırma Metriklerini takip edin

PlumX, geleneksel makalelerden çok daha fazlasını, 67 farklı türde araştırma çıktısını izler. Bu, daha az geleneksel araştırma formları yayınlayabilecek beşeri bilimlere yardımcı olabilir.

Dspace'te PlumX ile Üniversitenizin Araştırma Metriklerini takip edin

Araştırma Hikayelerini Anlatıyoruz: PlumX ile Üniversitelerin Fakültelerin Araştırma Metriklerini Yönlendirmesine Yardımcı Olun

DSpace için PlumX Entegrasyonunu Gerçekleştirdik

We have implemented PlumX Integration for DSpace

Dspace'te PlumX ile Üniversitenizin Araştırma Metriklerini takip edin

Arlington'daki Texas Üniversitesi (UTA) Kütüphaneleri, fakültemizin terfi ve görev süresi sürecini desteklemek için yeni bir hizmetin pilot uygulamasını başlatıyor. Geçmişte, kütüphaneciler talep üzerine öğretim üyelerinin araştırma ölçütleri (makale alıntı sayıları, h-indeksi vb.) hakkında bilgi almasına yardımcı oluyorlardı. Yalnızca birkaç öğretim üyesi bu hizmetten yararlandı, bunun nedeni büyük olasılıkla kütüphanecilerin kendilerine bu konuda yardımcı olabileceğini bilmemeleriydi. Pilot çalışmamız, algılanan fakülte ihtiyacına dayanarak, fakültenin terfi ve görev süresi dosyalarına dahil edebileceği özelleştirilmiş bir raporla sonuçlanan genişletilmiş bir ölçüm değerlendirme danışmanlığının hedeflenen pazarlamasına odaklanmaktadır.


Bu istişarelere, bir öğretim üyesinin bursunun etkisini bütünsel olarak düşünerek yaklaşıyoruz. Başlangıçta sağlık bilimleri biliminin etkisini belirlemek için geliştirilen Becker Modeli, farklı disiplinlere uyarlanması gerekse de bu süreç için iyi bir çerçeve sunmaktadır. Model grupları aşağıdaki kategorilere etki etmektedir: bilginin ilerlemesi, klinik uygulama, mevzuat ve politika, ekonomik fayda ve toplum yararı. Öğretim üyeleriyle terfi ve görev süreleri hakkında konuştuğumuzda, geleneksel olarak alıntı sayılarıyla ölçülmeyen çalışmalarının etkisini ölçmekte zorlandıklarını ifade ettiler. Fakülte, araştırmalarının etkisinin tüm öyküsünü anlatmak ve çalışmalarının yarattığı ilginin takdir edilmesini istiyor.


Peki bu neye benziyor?

İstişareler, referans görüşmesi yapmak için kullandığımız becerilerin aynısını kullanır ve Lydia Pyburn, Mitch Stepanovich, Ruthie Brock ve Carol Byrne'nin de dahil olduğu Fakülte Hizmetleri ve Çevrimiçi Katılım departmanı üyeleri tarafından yürütülür. Öğretim üyesinin yüksekokulunun terfi ve görev süresi için neye ihtiyaç duyduğunu, alan değerlerinin neler olduğunu ve çalışmalarının etkisine ilişkin hangi soruları olduğunu belirleyerek başlıyoruz. Bazen öğretim üyelerinin ne istediklerine dair çok iyi fikirleri vardır, bazen de istemezler. Ayrıca aşağıdaki gibi bir dizi takip sorumuz var:


Çalışmanızı kim kullanıyor?

Çalışmalarınızı nasıl paylaşıyorsunuz?

Alanınızda akademisyenler birbirleriyle nasıl etkileşime giriyor?

Çalışmanız uygulayıcılar veya halk tarafından mı kullanılıyor?

Mevcut veri kaynakları, sınırlamaları ve farklı metriklerin olumlu ve olumsuz özellikleri hakkında konuşuyoruz. Bu danışmayı öğretim üyesi için özelleştirilmiş bir rapor hazırlamak üzere bilgi toplamak amacıyla kullanırız. Becker modeli kadar derinlemesine bir analiz yapmasak da farklı etki türleri hakkında daha fazla veri vermek için Plum Analytics şirketinin ürünü PlumX tarafından sağlanan altmetrikleri kullanabiliriz. PlumX, alıntıların ötesindeki ilgi alanlarını kapsayan altmetrik veriler sağlar: kullanım, yakalamalar, bahsetmeler ve sosyal medya. Bazı fakülteler için alıntıların gelmesi uzun zaman alabilir. Ancak bugün, bilginin alıntıların dışında paylaşıldığı ve referans verildiği birçok yola baktığımızda, araştırmanın erişimine ilişkin çok daha güncel bir resim yakalıyoruz. Bu fakültenin doğrudan sorduğu bir soru değil ama bazen onların çalışmalarını yargılamadığımızı mutlaka söylüyorum. Mevcut farklı ölçümleri ve verileri nasıl topladığımızı anlamalarına yardımcı oluyoruz.


Dspace'te PlumX ile Üniversitenizin Araştırma Metriklerini takip edin



UTA, Plum Analytics

Arlington Kütüphanesi'ndeki Teksas Üniversitesi

Dijital kimliğe geçiş

Bu tartışma, fakültenin yaygınlaştırmayı artırmak, verilerini daha iyi takip etmek ve dijital kimliklerini geliştirmek için neler yapabileceği konusunda doğal bir tartışma sunuyor. Konsültasyon öncesinde dijital ayak izlerini inceliyoruz. ORCID kimlikleri, kişisel web siteleri, akademik sosyal ağ profilleri veya YouTube hesapları var mı? Alanları ve çalışmaları hakkında blog yazıyorlar mı? Kurumsal arşivimize mi para yatırıyorlar yoksa Twitter'ı akademik olarak mı kullanıyorlar? Raporun bir parçası olarak halihazırda yaptıklarına dayanarak, dijital ayak izlerini büyütmelerine yardımcı olacak çeşitli araçlara ilişkin tavsiyeler sunabiliriz.


Raporu oluşturma

Bu istişarenin ardından raporumuz iki hafta içinde öğretim elemanımızla paylaşılır. Görselleştirmeleri rapora dahil etmek için bir iş akışı geliştirme sürecindeyiz. Bu raporu tasarlarken diğer kütüphanelerden ilham aldık. Özellikle Emory Kütüphaneleri ve Manchester Üniversitesi'nden öğeler aldık. Bu kurumların aksine, altmetrik veriler genellikle raporumuzun önemli bir yönünü oluşturuyor. Ayrıca web sitelerinden anladığım kadarıyla danışmanlık hizmetlerini fakültelerinin dijital kimliğini geliştirmeye yönelik savunuculukla eşleştirmiyorlar. Bunun UTA Kütüphaneleri'nin katma değerli önemli bir hizmeti olduğunu düşünüyoruz.

PlumX'i kullanmaya başlama

PlumX bu süreçte merkezi bir araçtır. Bu yazılım sistemi altmetriklerimizin çoğunu sağlar. 'Yapılar' olarak adlandırdıkları 67 tür veriyi takip ediyor. Bu ölçümler kullanım, yakalama, sosyal medya, bahsetmeler ve elbette alıntılar kategorilerine ayrılıyor. PlumX'e, onu fakülte profil sistemimize dahil etmek gibi uzun vadeli bir hedefle abone oluyoruz. Bu sistemin tam olarak uygulanmasını beklemek yerine, bu yeni yazılım hizmetini veri sağlamak için dahili olarak kullanarak ilerlemeye başladık. Ayrıca Google ve Web of Science'ın geleneksel araçlarını kullanıyoruz.


Kütüphane, UTA, Plum Analytics, Fakülte, Görev Süresi

Teksas Arlington Üniversitesi'ndeki Resepsiyon Alanı

UT Arlington Kütüphanelerinde bu hizmet neden bir önceliktir?

Tüm yeni hizmetler gibi bunların da üniversitenizin stratejik planıyla bağlantılı olması ve kullanıcılarınızın ihtiyaçlarını karşılaması gerekiyor. UT Arlington büyüyen bir araştırma enstitüsüdür ve banliyö üniversitesi imajımızı değiştirmektedir. Yakın zamanda Carnegie Sınıflandırması tarafından elit araştırma 1 enstitüsü olarak adlandırılmış olsak da, hâlâ algıları değiştirme sürecindeyiz. Üniversitemizin stratejik planı, fakülte mükemmelliğini vurgulayarak bunu yansıtmaktadır. Buna yanıt olarak kütüphanemiz, akademik planın bir bölümünü akademik çalışmaların ve yaratıcı çalışmaların tanınmasını ve kullanımını hızlandırmak için öğretim kadrosunun ilgisini artırma etrafında yapılandırdı. İşi yapıyorlar. Hak ettikleri itibarla ödüllendirilmeliler.


"Benim spekülasyonum, fakültenin karşılaştığı sorunlardan başlayarak ve altmetriyi bir öğretim üyesinin araştırma öyküsünü tanımlayan birçok veri noktasından biri olarak oluşturarak bu hizmetin kullanımının giderek artacağı yönündedir. Konuşmalarımızda bir dekan yardımcısı, 'altmetriklerin kenarda kalan fakülteler için değeri olabileceğini' söyledi. Ve herkes sınırda olduklarını düşünüyor.'” — Andy Herzog


Şu ana kadar yanıt

Bu aşamada sadece birkaç oturum ve raporlamayı tamamladık. Daha fazlasının Kasım ayında yapılması planlanıyor. Anekdot olarak, öğretim üyeleri hizmetten memnun görünüyor. Gelecekte daha resmi bir değerlendirme yapacağız. Özellikle beşeri bilimler fakültesi altmetriklerle çok ilgileniyor çünkü geleneksel etki ölçümlerini doğru bir şekilde izleyen daha az yerleşik araç var.

Fen fakültesi, Temel Bilim Göstergelerinin kullanım verileri ve karşılaştırmalı alıntı verileriyle ilgilenmektedir. Bu hizmetin başlatılması kapsamında dekanlar, dekan yardımcıları ve rektör yardımcılarıyla görüştük. Üniversite yönetimimiz verilere değer veriyor ve öğretim üyelerini çalışmalarında nasıl destekleyebileceğimizi görmek için bu hizmeti destekliyorlar. Gelişmekte olan bir alan olarak altmetrinin değeri hakkında pek çok soru var. Benim spekülasyonum, fakültenin karşılaştığı sorunlardan başlayarak ve altmetriyi bir öğretim üyesinin araştırma öyküsünü tanımlayan birçok veri noktasından biri olarak oluşturarak bu hizmetin kullanımının giderek artacağı yönündedir. Konuşmalarımızda bir dekan yardımcısı şöyle dedi: "Altmetriklerin kenarda kalan fakülteler için değeri olabilir. Ve herkes kenarda olduklarını düşünüyor.

Giriş to leave a comment
DSpace 7 ve Altmetrik Rozetler
Altmetric Rozetleriyle araştırmanın tam etkisini bir bakışta gösterin