Dijital dönüşüm için eksiksiz bir rehber

Dijital dönüşümün ne olduğunu, neden önemli olduğunu, nasıl başlayacağınızı ve nasıl doğru şekilde yapacağınızı içeren eksiksiz rehberiniz.

Dijital dönüşümün ne olduğunu, neden önemli olduğunu, nasıl başlayacağınızı ve nasıl doğru şekilde yapacağınızı içeren eksiksiz rehberiniz.

COVID-19'un sonuçları birçok kuruluş için rahatsız edici bir gerçeği ortaya çıkardı: Dijital dönüşüm yolculuklarında inandıkları kadar ilerlemediler. 

Sonuç olarak karar vericiler, pandemi sonrası dijital dönüşüm çabalarına pandemi öncesine göre daha eleştirel yaklaşıyor.

Forrester Consulting tarafından Hyland tarafından yaptırılan bir ankete göre , kurumsal düzeydeki liderlerin  yalnızca %48'i , salgının ardından dijital dönüşümlerini "çok" veya "son derece" başarılı olarak değerlendirdi; bu, bir önceki yıla göre 10 puanlık bir düşüşü temsil ediyor.

Bunu bir başarısızlık olarak görmek yerine, dijital dönüşümü önceliklendirmek için bir katalizör olarak düşünün.

Dijital dönüşüm nedir?

Dijital dönüşüm, manuel, kağıt tabanlı ve asenkron iş süreçlerinin modern, bulut destekli dijital süreçlerle değiştirilmesidir.

İş süreçlerini dijital olarak dönüştürme fikri ilk kez sahneye çıktığında, bu terim aslında " kağıtsızlığa geçiş " ile eş anlamlıydı.

Ancak günümüzde pek çok kuruluş, kağıdı elektronik belgelere dönüştürmenin çok ötesine geçmiş durumda ancak dijital dönüşüm yolculukları henüz bitmiş değil.

Modern bir iş gücünün çalışanları ve süreçleri, genellikle dijital dönüşüm çabaları aracılığıyla giderek daha fazla verimlilik elde ediyor. Günlük işlerde yapılan bu iyileştirmeler, teknolojik yeniliklerle birlikte gelişiyor ve organizasyonel büyümeden müşteriler ve çalışanlar için daha iyi deneyimlere kadar her şey için açık yollar sunuyor.

Dijital dönüşümü başlatan şey nedir? 

Dijital dönüşüm aşağıdakilerden biriyle başlar:

  1. İş süreçlerindeki bireysel adımları otomatikleştiren teknolojilerin tanıtılması  (örneğin, bir alım formunun dijital olarak işlenmesi); veya,
  2. Baştan sona süreçlerin tüm kapsamının otomasyonu.

Bu teknolojiler işletme genelinde önemli bir düzeye ölçeklendiğinde kuruluşlar zaman ve para tasarrufu, uyumluluk ve güvenlik iyileştirmeleri ile müşteri ve çalışan deneyimlerinde ilerlemeler gibi avantajlar elde edebilir.

Dijital dönüşüm ne kadar sürer?

Teknoloji gelişmeye devam ettiğinden dijital dönüşüm yolculuğu hiçbir zaman tam olarak tamamlanmaz. Her zaman yapılacak aşamalı iyileştirmeler, denenecek yeni çözümler ve aşılması gereken yıkıcı zorluklar olacaktır. 

Farklı kuruluşlar, kendi benzersiz ihtiyaçlarını karşılayan teknolojileri benimsemek ve uygulamak için çalışırken, kendi dijital dönüşümlerine doğru ve bu dönüşümler aracılığıyla farklı yolculuklar izlemektedir. Bu iyileştirmeler bilgi yönetimi ekosistemlerini genişletecek ve operasyonel süreçlerini iyileştirecek.

Dijital dönüşümün dört ana alanı nelerdir?

Dijital dönüşüm onu ​​destekleyen teknolojilere bağlıdır ancak yalnızca teknolojilerden oluşmaz. Gerçek bir dijital dönüşüm, bir kuruluş içindeki dört ana alanı kapsar: Araçlar, süreçler, insanlar ve teklifler.

1. Araçlar

Yeni çözümler ve ileri teknoloji uygulamaları biçimindeki güncellenmiş araçlar, eski süreçlere uygulanıyor ve bunları kağıt tabanlı ve/veya manuel olarak yapıldığı zamankinden daha hızlı ve doğru bir şekilde tamamlayabiliyor. Bazı durumlarda teknoloji bazı süreçleri gereksiz ve gereksiz hale getiriyor.

2. Süreçler

Dijital dönüşüm stratejisiyle tüm iş süreçleri otomatikleştirilebilir. Bu değişiklikler iş akışlarında verimliliği artırabilirken bazen insanların kuruluş içinde yaptığı işleri de etkileyebilir. Kuruluşların, dijital dönüşümlerinin operasyonlarının, organizasyon yapılarının ve bütçe tahsislerinin tüm yönlerini nasıl değiştireceğini düşünmesi gerekiyor. 

3. İnsanlar

Her ne kadar belirli işlerin bazı yönleri dijitalleşmenin zayiatı haline gelse de, Dünya Ekonomik Forumu 2023 tarihli İşlerin Geleceği Raporu'nda  kuruluşların teknolojinin işlerin yerini almasını beklemediğini tespit etti. 28 tür teknolojinin benimsenmesinden yalnızca ikisinin işten çıkarıcı olduğu belirlendi: İnsansı ve insansı olmayan robotlar (örneğin dronlar).

Ankete katılan kuruluşların büyük bir kısmı, teknolojinin istihdam yaratacağını ve aşağıdaki net istihdam yaratma etkilerini öngörüyor:

  • %58, büyük veri analitiği
  • %43, şifreleme ve siber güvenlik
  • %41, dijital platformlar ve uygulamalar
  • %34, bulut bilişim
  • %25, yapay zeka

Liderlik, çalışanların zamanının nasıl yeniden tahsis edileceğini ve katkılarının kuruluşa ne gibi yeni değerler getireceğini anlayıp ileterek, dijital dönüşümün işyerine getireceği değişikliklere iş gücünü hazırlayabilir.

4. Teklifler

Kuruluşlar yeni buldukları zamanı ve insan sermayesini çalışanlarına, iş ortaklarına ve müşterilerine sundukları ürünleri, hizmetleri ve deneyimleri geliştirmek için kullanmazlarsa, dijital dönüşümün faydaları pek bir anlam ifade etmez. Dijital dönüşümün amacı, insanlara yaratıcı problem çözme, hizmet ettikleri insanlarla bağlantı kurmanın yeni yollarını geliştirme ve pazara yenilikçi yeni teklifler sunma gibi benzersiz insani görevleri yerine getirme özgürlüğünü sağlamaktır.

Dijital dönüşüm neden önemli?

Dijital dönüşüm önemlidir çünkü  kuruluşlara yenilik ve belirsizlik ortamlarında hızlanma, yön değiştirme ve gelişme çevikliği kazandırır.

> Daha fazla bilgi edinin | Forrester araştırması: Bir sonraki iş stres testine hazırlanın

Dijital dönüşümün 10 faydası

  1. Minimum kesintiyle endüstri ve teknoloji değişikliklerine hızlı bir şekilde uyum sağlamak için hız ve çeviklik .
  2. Otomatik saklama ve düzenleme araçları sayesinde gelişmiş uyumluluk ve güvenlik .
  3. Çalışan deneyimi, değerli ve anlamlı hissettiren işleri yapma özgürlüğünün artması nedeniyle gelişir.
  4. Verimlilik , otomatikleştirilmiş iş akışlarıyla birçok süreç darboğazının ortadan kaldırılmasını da içerir .
  5. Güncel bilgilerden elde edilen içgörülerden yararlanılarak daha hızlı , daha bilinçli kararlar alınır.
  6. Erişilebilirlik , dijital süreçlerin kullanıcılara (hem dahili hem de harici) bağlı cihazlar aracılığıyla her yerden erişilebilmesidir.
  7. Müşteri deneyimi, kullanıcı ihtiyaçlarına ve deneyimine odaklanan optimize edilmiş araçlar ve erişilebilir platformlarla gelişir.
  8. Müşteri bilgileri, pazar istihbaratı ve dijitalleştirilmiş içerik dahil merkezi veriler .
  9. Kuruluş genelinde bilgi siloları ortadan kaldırılırken şeffaflık ve işbirliği .
  10. Artan üretkenlik, daha iyi iş kararları ve müşteri memnuniyetinden kaynaklanan artan kar .

Dijital dönüşüm örnek olay çalışması

Bir sağlık hizmetleri yönetim şirketi ve güçlü bir dijital dönüşüm stratejisini ilk benimseyen Noridian Healthcare Solutions , pandemi ortaya çıktığında neredeyse sorunsuz bir şekilde tamamen uzak bir çalışma ortamına geçmeyi başardı. Sadece üç gün içinde şahsen faaliyetlerini durdurdu.

Noridian, dijital dönüşüm yolculuğuna 2002 yılında Hyland'ın OnBase platformunu uygulayarak başladı.   Manuel ve kağıda dayalı süreçlerden (ve devam eden evrimden) erken uzaklaşması, onu COVID-19'un gerektirdiği değişikliklere hızlı ve etkili bir şekilde tepki verecek şekilde konumlandırdı.

Noridian Healthcare Solutions kıdemli başkan yardımcısı ve CIO'su Todd Knain , "Amerika Birleşik Devletleri'ndeki herkes gibi biz de Mart 2020'de tamamen uzaktan işgücüne geçiş gerçeğiyle karşı karşıya kaldık" dedi . "Son birkaç yıldaki dijital dönüşüm çabalarımız nedeniyle iş gücümüzün yaklaşık %48'i zaten uzaktan çalışıyordu."

> Daha fazla bilgi edinin | Uzaktan iş gücü yönetimi yaklaşımınızı nasıl güçlendirebilirsiniz?

Amerika Birleşik Devletleri'ndeki herkes gibi biz de Mart 2020'de tamamen uzaktan iş gücüne geçiş gerçeğiyle karşı karşıya kaldık. Son birkaç yıldır dijital dönüşüm çabalarımız nedeniyle iş gücümüzün yaklaşık %48'i zaten uzaktan çalışıyordu.

— Todd Knain,  Kıdemli Başkan Yardımcısı ve CIO , Noridian

Şirketin mevcut çevrimiçi dijital çalışma ortamı sayesinde Noridian, kalan 900 çalışanını yalnızca üç gün içinde evden çalışmaya geçirmeyi başardı.

Knain, kuruluşunun başarısını Noridian'ın OnBase çözümünün üç temel bileşenine borçludur:

  1. İşi takip etme ve yeniden atama yeteneği : Noridian, personelinin evde yalnız olmadığını biliyordu; şirket, birçok çalışanın ailesinin de eve gönderildiğini fark etti. Bu, birçok çalışanın hem tam zamanlı bakıcı hem de tam zamanlı çalışan olarak hizmet verdiği benzersiz bir durum yarattı. Noridian'ın OnBase çözümü, personel durumları değiştikçe iş atamalarını anında ayarlamalarına olanak tanıdı; bu önemli çalışmayı devam ettirdi.
  2. Raporları çalıştırmak ve iş yükü dengesini izlemek için araçlar : OnBase ayrıca Noridian'a iş süreçlerini ve personelin iş yükünü bir bakışta izlemek için ihtiyaç duyduğu araçları da sağladı. Bu, Noridian'a olası engellerin önüne geçme gücü verdi. Bu araçlar, evden çalışan birçok aile için gerekli olan iş çevikliğiyle doğrudan bağlantılıydı.
  3. İş akışlarına anında uzaktan erişim : Kritik iş akışlarına güvenli, çevrimiçi erişim  , uzaktan iş gücüne sorunsuz geçişin büyük bir parçasıydı. OnBase, Noridian'ın tüm ön uç postalara ve elektronik gönderimlere erişimini sağlayarak personelin baştan sona süreçlere eksiksiz ve güvenli erişimini sağladı. Bu , salgın sırasında ayakta kalabilmeleri için sağlık hizmeti sağlayıcılarına milyarlarca dolarlık avans ödemesi yapma zamanı geldiğinde özellikle önem kazandı . Noridian, OnBase'i kullanarak bunu yalnızca iki haftada başardı. 

Noridian'ın 6 adımlı dijital dönüşüm çerçevesi

Noridian'ın dijital dönüşüme olan bağlılığı, kuruluş için mükemmel sonuçlar sağladı. Bu aynı zamanda liderliklerine neyin işe yaradığını ve salgının ardından yeni zorluklara nasıl yaklaşacaklarını bulma lüksünü de verdi.

Knain'e göre Noridian, hem dijital dönüşümün en iyi uygulamaları hem de uzaktan çalışan bir iş gücünün nasıl güçlendirilebileceği konusunda bir plan oluşturdu. 

Çerçeve:

  1. Yeni teknolojiye ne kadar erken adım atarsanız o kadar iyi olur.
  2. Kullanıcının erken katılımını sağlayın.
  3. Teknoloji ekibinizle düzenli süreç incelemeleri yapmayı taahhüt edin.
  4. Kullanıcı deneyimini bir öncelik haline getirin.
  5. Artan iyileştirmeleri oluştururken küçük başlayın ve bunlardan yararlanın.
  6. İşin aksamasını önlemek için çalışanların katılımına odaklanın.

Müşteri başarı öyküsü

Dijital dönüşümün gücü, Noridian'ın salgına tepkisi ve bunun sonucunda ortaya çıkan dijital dönüşüm hakkında daha fazla bilgi edinin.Örnek olay incelemesini okuyun

Dijital dönüşüm stratejisine nasıl başlanır?

Dijital dönüşüm girişimleri, bilgi ve içeriğin kuruluş genelinde yönetilme, kullanılma ve paylaşılma şeklini standartlaştıracak bütünsel bir yaklaşım olduğunda başarılı olur.

Bu, en dönüştürücü teknolojilerin bile sonuca dayalı bir stratejinin desteği olmadan ibreyi hareket ettirmeyeceği anlamına gelir.

Hyland'ın küresel hizmetlerden sorumlu kıdemli başkan yardımcısı Valt Vesikallio, "Yapay zeka veya RPA'yı uyguluyor olmanız dijital dönüşüm yaptığınız anlamına gelmiyor" diyor. “Bu sadece başka bir BT projesi.”

Dijital dönüşüm yolculuğunuzun bir sonraki aşamasına başlayın

  1. Kuruluşunuzun çözmesi gereken temel iş sorununu belirleyin . Belki müşterileriniz düzenli olarak ürününüzün veya hizmetinizin belirli bir yönü ile ilgili anlaşmazlıkları bildirmektedir. 
  2. İş problemine dayalı net bir değer teklifi tanımlayın . "Müşteriler için bu yönü daha iyi hale getirmeyi" istemek yeterli değildir. Nasıl, ne kadar daha iyi olması gerektiğini ve başarının nasıl görüneceğini anlayın.
  3. Hangi mevcut süreçlerin bu sorunun devam etmesine katkıda bulunduğunu belirleyin . Bunlar muhtemelen yeni dönüştürücü teknolojilerin desteğiyle parçalarına ayırmanız ve yeniden inşa etmeniz gereken süreçlerdir. 
  4. Kullanım senaryosunun belirlenmesi ve projenin yürütülmesi için bir plan oluşturun . Muhtemelen bu, liderlik, BT departmanı ve uygun bilgi çalışanlarını içeren departmanlar arası bir grubu içerecektir.
  5. İç ve dış paydaşlar için bir değişim yönetimi planı geliştirin . Etkilenen müşterilere uygulanabilir değişiklikleri çok önceden bildirdiğinizden emin olun ve girişimin arkasındaki değeri ileterek "donmuş orta" sendromundan (orta düzey yönetimden kaynaklanan direnç) kaçının.
  6. Dijital dönüşüm girişimlerinizi pilot modun ötesine nasıl ölçeklendireceğinizi önceden düşünün . Bu girişimin başarısıyla elde ettiğiniz ivmeyi, kuruluş genelinde ek dijital dönüşüm girişimlerini teşvik etmek için kullanın.
     

Dijital dönüşümü neler tetikliyor?

Dijital dönüşüm genellikle sistemleri ve süreçleri modernleştirme, çalışan ve müşteri deneyimlerini iyileştirme ve yenilik yapma özgürlüğünü artırma arzusundan kaynaklanmaktadır.

11 dijital dönüşüm aracı

Etkili dijital dönüşüm, aşağıdaki gelişmiş (ve hala gelişmekte olan) teknolojilerin benzersiz şekilde uyarlanmış bir kombinasyonuna bağlıdır:

1. İçerik yakalama

Nerede bulunursa bulunsun veya hangi formatta gelirse gelsin, gelen bilgiler üzerinde kontrol sahibi olun. İçeriği doğrudan kaynağında yakalayın ve onu ve içerdiği verileri minimum insan etkileşimi ile tek bir sistemde düzenleyin.

2. İçerik yönetimi

İçeriği ve dijital varlıkları kuruluş çapında yönetin. Kullanıcıların ihtiyaç duydukları bilgilerle etkileşimini, bilgileri düzenli ve erişilebilir tutarak basitleştirin; böylece klasörleri ve dosyaları yönetmek yerine işlerini yapmaya odaklanabilirler.

3. Bulut bilişim

Çalışanlarınızın ihtiyaç duyduğu bilgilere, ihtiyaç duydukları yerde ve zamanda güvenli, ölçeklenebilir erişim sağlayın. BT liderlerine bulut tabanlı kurumsal çözümlerin en büyük avantajları hakkında anket yapıldığında , olağanüstü durum kurtarma, veri kullanılabilirliği, maliyet tasarrufu, olaylara müdahale, güvenlik uzmanlığı, coğrafi ödeme ve uzman erişimi dahil olmak üzere dijital dönüşümün avantajlarıyla doğrudan ilgili avantajlardan bahsettiler .

4. Süreç otomasyonu

Akıllı süreç otomasyonu ile iş süreçlerinizi yalnızca daha hızlı değil, daha iyi hale getirin . Akıllı belge işleme (IDP) , robotik süreç otomasyonu (RPA) ve hiperotomasyon gibi teknolojiler , yapılandırılmış süreçlerinizi optimize ederken doğru kişilere anlamlı istisnalar sunar.

5. Yapay zeka

Yapay zeka (AI), organizasyonel üretkenliği büyük ölçüde artırmak, gizli içgörüleri ortaya çıkarmak ve iş stratejilerinize bilgi sağlamak için makine öğrenimi ve akıllı veri analitiği gibi destekleyici teknolojileri kullanır .

6. Müşteri iletişim yönetimi

Müşteri iletişimi için güçlü araçları benimseyerek müşteri deneyimini geliştirin.

7. İşbirliği

Bilgi paylaşmanın basit, güvenli ve kullanımı kolay yollarıyla kontrolden ödün vermeden paylaşımı ve işbirliğini etkinleştirin.

8. Vaka yönetimi

Akıllı vaka yönetimi araçlarıyla müşteri ilişkilerini, belgelerini ve süreçlerini etkili bir şekilde yönetin . Sürekliliği sağlarken, üretkenliği artırırken ve işbirliğini optimize ederken bir vakadaki ilgili tüm bilgilerin eksiksiz bir görünümünü elde edin.

9. Raporlama ve analiz

Tarih ilişkilerini, belgeleri ve süreçleri yönetmeye yönelik tek bir platform, gerçek dünya operasyonlarında yer alan dinamik ve çoğu zaman öngörülemeyen süreçleri destekleyebilir.

10. Akıllı kurumsal arama

Kuruluşunuzdaki devasa içerik hacminde bile tam olarak ihtiyacınız olan bilgiyi, ihtiyaç duyduğunuz anda hızlı bir şekilde bulun. Yüksek güçlü ve sezgisel kurumsal arama yetenekleri, sistemler arası sonuçlara sorunsuz ve anında erişmenizi sağlar.

11. Güvenli bilgi yönetimi

Belgelerin ve kayıtların içerik yaşam döngüsünün başından sonuna kadar güvenli bir şekilde saklanmasını ve imha edilmesini otomatikleştirin. Akıllı, otomatik ve birleşik bilgi yönetimiyle güvenlik ve uyumluluk risklerini azaltın .

Kuruluşunuzun dijital dönüşüm için doğru kültüre sahip olduğunu nasıl anlarsınız?

Dijital dönüşüm, modernizasyona öncelik verilen, hataların büyümenin katalizörü olarak görüldüğü ve işletmenin yukarıdan aşağıya bağlı olduğu organizasyonlarda gelişir.

Vesikallio, "Dijital dönüşümün iyi gittiğini gördüğümde yöneticiler konuya derinlemesine dahil oldu" diyor. “İş gerekçesine açıklık sağlıyor, engelleri kaldırıyor ve değişim yönetiminde önemli bir rol oynuyorlar. Başarılı bir dijital dönüşüm tam da bunu - dönüşümü - içerdiğinden, geleneksel olarak uyum sağlama konusunda daha yavaş olan kuruluşlar ve endüstriler, tarihsel olarak inovasyona ve müşteri deneyimine öncelik vermiş olanlardan daha büyük engellerle karşılaşabilir."

Dijital dönüşüm zorlukları

Dikkat edilmesi gereken üç yaygın dijital dönüşüm sorunu şunlardır:

1. Net görüş eksikliği

İş odaklı bir strateji olmadan veya büyük resmin etkenleri olmadan dijital dönüşüme yaklaşmak, başarısızlığın reçetesidir. Planlama ve uygulama süreçleri boyunca aşağıdakiler gibi zorlu sorular sorarak bu sorunla mücadele edin:

  • Neden bu dönüşümü yaşıyoruz?
  • Bu dönüşüm işi nasıl değiştirecek?
  • Değişen iş rolleri açısından bu dönüşüm ne kadar kapsamlı olabilir?
  • Değişen süreçler açısından bu değişim ne kadar kapsamlı olacak?

2. Çok fazla şeyi, çok hızlı yapmaya çalışmak

Başarılı dijital dönüşümler küçük başlar.

Her şeyi aynı anda dönüştürmeye çalışmak kaotik olabilir ve yararlı olmaktan çok yıkıcı olabilir.

Yatırım getirisini hızlı ve kolay bir şekilde göstermesi gereken bir süreçle başlamayı deneyin. Örnekler şunları içerir:

  • Kağıt bazlı alımın olduğu bir departmanda akıllı bir yakalama çözümünün uygulanması
  • İş açısından kritik bir süreçte akılsız, zaman alıcı adımları otomatikleştirme
  • Uzak çalışanlar için bulut tabanlı belge paylaşımıyla tanışın

Başlangıçtaki başarı ve somut ROI, tüm vizyonun paydaşlara satılmasını çok daha kolay hale getirebilir.

3. İnsanlara değil, yalnızca teknolojiye odaklanmak

Başarılı dijital dönüşüm girişimlerinin önündeki en büyük engel olarak "insanlar" sıklıkla karşımıza çıkıyor. Bu zorluğu başarıyla aşan kuruluşlar, sorunu çözmenin anahtarının, dönüşüm stratejisine ilgili tüm oyuncuların katılımını sağlamak olduğunu söylüyor.

> Daha fazla bilgi edinin | BT proje uygulamalarının %70'i başarılı olmuyor. Seninki olabilir.

Dijital dönüşüm çabalarınızın işe yaradığına dair 3 işaret

Uzun bir süredir dijital dönüşüm yolculuğunuzda olduğunuz halde hala gidecek çok yolunuz olduğunu düşünüyorsanız, ilerlemenizi nasıl ölçebilirsiniz?

Kuruluşunuzun bilgileriyle nasıl etkileşime girdiğine bakın. İşte aranacak üç şey:

1. İçerik kendini yönlendirir

Tamamen dönüştüğünüzde içerik, kuruluş genelinde kendi kendine yayılmaya başlayacaktır. Merkezi bir depoya alındıktan sonra, nerede olursa olsun uygun personele giden yolu bulacaktır ve belirli iş kriterleri onu yolculuğuna otomatik olarak itecektir.

Bu aşamada öngörülebilir soruların teknolojiyle yanıtlanması gerekiyor. Buna "Bu belge onay için kime gitmeli?" gibi sorular da dahildir. veya "Sistemlerimizde zaten ilgili bir belge var mı?"

2. İçerik, ona ihtiyacı olanlarla konuşur

Dijital dönüşüm yolculuğundaki bir dönüm noktası, birisinin form göndermesi gibi bir değişiklik olduğunda sistemlerin uygun personele veya hedef kitleye bildirim göndermesidir. Dahası, birisinin bir içeriği incelemesi veya üzerinde işlem yapması gerektiğinden, söz konusu içerik, ilgili tüm içerik de dahil olmak üzere, ellerindeki görevi tamamlamak için ihtiyaç duydukları her şeyi sağlayan bildirimler yoluyla o kullanıcıya giden yolu bulmalıdır.

3. İçerik erişilebilirlik açısından dönüşüyor

Dijital bilgi, yani dosya dolabı yerine bilgisayarda saklanan bilgi, dijital dönüşüme eşit değildir.

Taranan, doğru şekilde etiketlenen ve aynı yıla ait diğer sözleşmelerle birlikte dijital bir klasörde PDF olarak saklanan eski, elle yazılmış bir sözleşmeyi düşünün. Bunu bilgisayarınızda veya başka bir cihazınızda okuyabilirsiniz, ancak PDF'yi indirip e-postayla göndermeden metni çıkaramaz, ilgili sözleşmeleri bulmak için kullanamaz veya bir iş arkadaşınızla paylaşamazsınız. Sözleşme dijital olarak mevcut, evet, ama hepsi bu.

Bilginin farklı formatlarda ve farklı bağlamlarda erişilebilirliği ve kullanılabilirliği, dijital açıdan dönüştürücü bir sürecin işaretidir. Dijital dönüşümünüzü desteklemek için kullandığınız çözümler, içerik etrafında bağlam oluşturmalı ve bu içeriği bir veri havuzunda saklamanın ötesinde yararlı kılan araçlardan yararlanmalıdır. 

Dijital dönüşümün ardından ne geliyor?

Dijital dönüşüm girişimleriniz konusunda kendinizi iyi mi hissediyorsunuz?

Bizde öyle umuyoruz! Ama ne olursa olsun dönüşümünüz asla tam olarak tamamlanmaz.

Dijital dönüşümünüzün nabzını kontrol edin

Hyland'ın içerik hizmetleri çözümleri modern bir dijital dönüşümün temelini oluşturur. Kuruluşunuz için doğru teknoloji araçlarına ilişkin özel önerileri hemen şimdi alın. Dijital değerlendirmeye katılın.

Giriş to leave a comment
Keycloak Danışmanlığı