Alfresco 5.2 ve 6.1'den 7x'e yükseltme

Alfresco 5.2 ve 6.1'den 7x'e yükseltme

Alfresco 5.2 ve 6.1 şu anda Sınırlı Destek'te.

Alfresco ürünleri üzerinde çalışan birçok müşteri sürüm 5.2'dedir. Bunlar, aşağıda belirtildiği gibi bakım tarihlerinin sonuna yaklaşıyor ve bu müşteriler için bir sonraki uygun adım en son sürüme yükseltmedir. Makalede, ürün Sınırlı Destek altındayken veya bakım bittiği zaman neler olduğunu açıklıyoruz. Ardından, Alfresco 7'ye yükseltme yapmayı düşünürken dikkate alınması gereken hususları ayrıntılı olarak açıklıyoruz. Son olarak, önerilerde bulunuyor ve Alfresco 7'ye kadar değişen şeyleri açıklıyoruz.

EOM tarihleri

  • Alfresco 5.2 ve 6.1 bakımının sonu, 2022 Şubat'ta
  • Alfresco 6.0, Temmuz 2021'de bakım sonuna girdi
  • Ürünlerin ve tarihlerin tam listesi burada bulunabilir: Alfresco Ürün Destek Durumu
VersionSupport StatusFirst ReleaseDeprecationEnd of Maintenance
7.2Full SupportMarch 2022March 2024March 2025
7.1Full SupportOctober 2021October 2023October 2024
7.0Full SupportMarch 2021March 2023March 2024
6.2Limited SupportNovember 2019November 2021November 2022


Ne oluyor?

(Bu sayfadan alınan bilgiler: Ürün Destek Yaşam Döngüsü )

  • Bir ürün sürümünün bakımın sona erdiği tarihte aşağıdakiler geçerlidir:
    • Ürün sürümü, Alfresco Support tarafından sunulan sınırlı destekle, Genişletilmiş Destek Programına olgunlaştırılmıştır.
    • Bu üründe artık kod değişikliği yapılmamaktadır.
    • Alfresco Destek, Destek Analisti Ekibi tarafından çözülemeyen beklenmeyen yazılım davranışlarını ele almak için müşterileri ürünün desteklenen bir sürümüne yükseltmeye yönlendirecektir.
  • Müşteriler desteklenmeyen bir sürümde kalabilir, ancak yalnızca bilgi tabanı destek makaleleri kullanılabilir. Müşteriler, Genişletilmiş Destek Programı aracılığıyla sınırlı destek almayı seçebilir.

 

Destek yaşam döngüsü

 

Alfresco 7'ye yükseltme yaparken dikkat edilmesi gerekenler:

  • Alfresco 5.2.x ve üzeri sürümlerden doğrudan en son Alfresco sürümüne yükseltme yapmak artık mümkün. Ara sürüm yükseltmesi gerekmez. Örneğin, müşteriler herhangi bir aracı sürüm yükseltmesi olmadan 5.2'den 7.1'e yükseltebilirler.
  • Alfresco, mimarilerini tanıttı ve geliştirdi. Aşağıdaki değişiklikler dikkat edilmesi gereken hususlardır:
    • Kurulum ve dağıtım seçeneklerinde ve mimaride yapılan değişiklikler.
      • Kapsayıcılı dağıtım seçeneklerini ve manuel dağıtım seçeneklerini destekleyen yeni dağıtım seçenekleri.
      • Alfresco artık yürütülebilir yükleyiciler sağlamamaktadır; Ansible playbook'lar, yürütülebilir yükleyicilerin kısmi olarak değiştirilmesi olarak sağlanır.
    • Dönüşüm ve yorumlama mimarisindeki değişiklikler.
      • Yeni dönüşüm hizmeti mimarisi, yerleşik dönüştürme hizmetinin ve yorumlama hizmetinin yerini alarak yorumlamaların ve dönüşümlerin performansını ve ölçeklenebilirliğini iyileştirir.
      • Herhangi bir özel dönüştürme motorunun yeni mimariye taşınması gerekir.
    • Özel işlerin kaydedilme biçimindeki değişiklikler de kod değişiklikleri gerektirebilir.
    • Desteklenen platformlarda yapılan değişiklikler.
      • Alfresco desteği azalttı.
    • Alfresco Process Services Share Connector, Alfresco Content Services 6'dan itibaren artık desteklenmemektedir. Örneğin, Alfresco artık Solaris, DB2, JBoss, WebSphere ve WebLogic'i desteklememektedir.
  • Mevcut Arama Hizmetleri, Alfresco Search Services 2.x (Solr) veya Alfresco Search Enterprise'a (Elastik) yükseltilmelidir. Tam bir yeniden dizin gerekli olacaktır.
  • Alfresco SDK'larından yararlanan mevcut Alfresco uzantısı ve özelleştirme kaynak kodu, en son Alfresco SDK'ya geçmelidir.
  • Alfresco, birçok yeni uygulama ve geliştirme sunmuştur:
    • Alfresco İçerik Hizmetleri ile etkileşime girerken son kullanıcının deneyimini geliştirmek için geliştirilmiş yeni bir modern kullanıcı arabirimi olan Alfresco Digital Workspace.

5.2 ile 7.1 arasındaki yenilikler:

  • 6.0, Docker/Kubernetes tabanlı dağıtımlara gitmekle ilgiliydi.
  • 6.1, bazı altyapıların (kimlik hizmeti, dönüştürme hizmeti ve dijital çalışma alanı) eklenmesiyle ilgiliydi.
  • 6.2, dönüştürme hizmetini iyileştirmekle ilgiliydi.
  • 7.0 çoğunlukla altyapı iyileştirmeleridir, bu nedenle depo daha iyi ölçeklenebilir ve bulut dağıtımlarında daha iyi çalışabilir.
  • 7.1 Elasticsearch'ü temel alan Search Services 3 için resmi destek ekler. Arama hizmetlerinin önceki sürümlerinden kaynaklanan işlevsellikteki azalmanın farkında olun.

Net olmayan şey, performans ve güvenlik endişelerini gidermek için kelimenin tam anlamıyla yüzlerce 3. taraf kitaplığının güncellenmiş olmasıdır. Ek olarak, performans ve güvenlik için temel üründe yüzlerce değişiklik yapıldı. Desteklenen platformlar, her sürümle birlikte ileriye taşındı ve özellikle bulutta çalıştırma desteği uzun bir yol kat etti.

İşte bazı notlar:

5,2 ila 6,0 https://hub.alfresco.com/t5/alfresco-content-services-blog/alfresco-content-services-6-0-now-available/ba-p/288298

Sürüm notları burada: https://community.hyland.com/Products/alfresco/release-notes/release-notes/Alfresco-Content-Services-version-6-0

  • Container mimarisine alınmış dağıtım
  • Kod Organizasyonu

6.0 ila 6.1 : Sürüm notları burada: https://community.hyland.com/Products/alfresco/release-notes/release-notes/Alfresco-Content-Services-version-6-1

  • Alfresco Dijital Çalışma Alanı
  • Açık havada Kimlik Hizmeti (SSO)
  • ActiveMQ
  • Hizmeti Dönüştür 
  • Bulut Dağıtım Şablonları
  • Java 11 Desteği

6.1 ila 6.2 : Sürüm notları burada: https://community.hyland.com/Products/alfresco/release-notes/release-notes/Alfresco-Content-Services-version-6-2

  • Özel Dönüşümler ve Yorumlamalar
  • Çekirdek Dönüşüm Motorları

6.2 ila 7.0 : Sürüm notları burada: https://community.hyland.com/Products/alfresco/release-notes/release-notes/draft-alfresco-content-services-version-70-draft

  • Sorgu hızlandırıcı: Yüksek düzeyde ölçeklenebilir yönlendirilmiş aramalar sağlamak için yeni çözüm.
  • Kurulum ve dağıtım: Çıplak metal ve kapsayıcı dağıtımları için yeni yükleyiciler ve yardımcı programlar.
  • Veritabanı iyileştirmeleri: Okuma/yazma/besleme güncellemeleri.
  • Güvenlik ve risk yönetimi: PII işaretleme, güvenlik işaretleri, gizlilik uyumluluğu
  • Özelleştirmeler: yeni işlem dışı SDK.
  • İçerik merkezli süreç: İçerik arşivleme.
  • Elasticsearch ile Search 3.0'a erken erişim: Bu, bu yılın sonundaki tam sürüm öncesinde Solr'a alternatif olarak Elasticsearch for ACS'yi değerlendirmek isteyen müşteriler için idealdir.
  • Kullanıcı merkezli çalışma alanı: Çevrimdışı mobil destek, Microsoft 365 işbirliği.
  • Üretkenlik zekası: AI video/ses, BI araçları arar.

7.0 ila 7.1 : Buradaki sürüm notları:

https://community.hyland.com/Products/alfresco/release-notes/release-notes/alfresco-content-services-71

  • Olay yönetimi için güvenli SDK olayları ağ geçidi: Geliştiriciler, ACS Olay erişimini kontrol etmek için Olay SDK'sını güvenli mekanizma ile kullanmaktan yararlanır.
  • Elasticsearch ile Alfresco Search Enterprise 3.0 desteği: Kuruluşların Elasticsearch'ü Alfresco ile kolayca dağıtmasına, kullanmasına ve ölçeklendirmesine olanak tanır.
  • Doğrudan Erişim URL'leri için Destek: Müşteri ortamlarında, bulut dağıtımlarında dağıtılmış içerik depolarına yardımcı olmak için içeriğin yerel olarak indirilmesinin hızlandırılmasını sağlar.

5.2'den yükseltme yapan müşteriler, yükleyicinin artık mevcut olmadığını ve birkaç yükleme seçeneği arasından seçim yapmak zorunda kalacaklarını anlamalıdır:

  • Ansible ile yerel olarak kurun (yalnızca Linux tabanlıdır ve kümelemeyi doğrudan desteklemez).
  • Docker Oluşturma tabanlı (sağlanan oluşturma dosyaları, güvenlik ve paylaşılan depolama için önemli güncellemelere ihtiyaç duyar).
  • Kubernetes (sağlanan Helm çizelgeleri, Kubernetes'te üretim iş yüklerini çalıştırmak için biraz ince ayar ve güven gerektirir).
  • Manuel kurulum (veya zip kurulumu).

“Alfresco Content Services 7'deki Yenilikler” hakkında daha fazla bilgi için bu PDF'yi görüntüleyin .

 

SelenSoft Önerileri

  • Yükseltme Durum Kontrolü ve Değerlendirmesi için SelenSoft ile İletişime Geçin
    • Faaliyetler şunları içerebilir:
      • Boyutlandırma, mimari, özelleştirmeler ve uzantılar ile genel genel depo ve sistem sağlığı dahil olmak üzere Alfresco'nun mevcut durumunu analiz edin.
      • İyileştirme fırsatlarını belirleyin ve en iyi uygulamalar hakkında rehberlik sunun
      • Gelecekteki durum mimarisi ve yeni hizmetler hakkında rehberlik ve öneriler sağlayın.
      • Rehberlik sağlayın ve/veya bir yükseltme planı, yaklaşım ve yol haritası vb. geliştirin.

Çözüm

Alfresco sürüm 5.2 üzerinde çalışıyorsanız, yükseltmeyi düşünmenin zamanı geldi. Bu ürünler bakımın sonuna yaklaşıyor ve Sınırlı Destek kapsamında olacak. Alfresco 7'ye yükseltme yapmayı düşünürken dikkate alınması gereken birkaç nokta vardır ve SelenSoft, bunlar arasında gezinmenize yardımcı olabilir. Benzersiz ihtiyaçlarınızı bugün görüşmek için bizimle iletişime geçin .

Giriş to leave a comment
Alfresco 5.x veya 6.x'ten 7'ye yükseltme – süreç ve faydalar
Upgrading from Alfresco 5.x or 6.x to 7 – the process and benefits