AI'nın İşletmenizi Nasıl Geliştirebileceğine İlişkin İlk Beş Neden

Dijital Dönüşüm

Mehmet Demirel

Yapay Zeka (AI) bilim kurgu günleri sona ermiştir. Bugün AI, Alexa ve Google Home sayesinde kendi evine taşındı. Ancak işletmelerde, AI'nın çok daha kapsamlı bir kullanışlılık aralığı vardır. AI, hemen hemen her sektördeki her iş sürecine sızdı.


2016 yılında küresel Yapay Zeka pazarı 1,4 milyar dolar civarındaydı. 2025 yılına kadar, AI'nın yaklaşık 60 milyar dolar olması bekleniyor. AI, işletme verimliliğini en az% 40 artırabilir. Günümüz dünyasında, AI'yı günlük iş süreçlerine adapte etme konusunda rekabet avantajı sağlamak isteyen şirketler için zorunlu hale geldi.


Müşteri Deneyimini Geliştirin

İşletmeler pazarlama, satış, müşteri ilişkileri ve iletişimi geliştirmek için AI kullanıyor. AI, işletmelere rekabet avantajı sağlayan müşteri görüşleri ve bilgileri elde etmek için de kullanılır. Şirketlerin, müşteri merkezli iyileştirmeler oluşturmak için kullanabilecekleri yazılımın içine AI yetenekleri geliştiriliyor. Chatbotlar mükemmel bir örnektir. Geliştirilmiş sohbet robotu otomasyonu, işletmenizin müşterilerinize nasıl verimli bir şekilde yardımcı olabileceği konusunda akıllı görüşler sağlar. 2020 yılına gelindiğinde, müşterilerin ticari işletmelerle olan ilişkilerinin% 85'i insan müdahalesi olmadan yönetilecektir.


Microsoft, Google ve Salesforce gibi şirketler halihazırda küçük ve orta ölçekli işletmeler için AI ile çalışan araçları entegre etmiştir. Bu şirketler, işletmelerin AI devrimine girmeleri için uygun maliyetli bir yol vaat ediyor. AI destekli araçlar, karmaşık programlama bilgisi olmadan tamamen işletmenin ihtiyaçlarına göre özelleştirilebilir.


İş Süreçlerini ve Verimliliği Artırın

AI, arka uç iş süreçlerini, finansal yönetimi ve işletmeler için iletişimi etkilemeye başlamıştır. AI aynı zamanda insan kaynaklarını düzene sokabilir ve görüşmeci için özelleştirilmiş sorularla işe alabilir, daha geniş aday kaynakları bulabilir, görüşme verilerini ve analizlerini toplamanın yanı sıra izleme ve hızlandırılmış öğrenme ve iyileştirmeleri toplayabilir.


AI'nın geleceği, 5G, IoT, bulut, mobil cihazlar, robotik ve otonom sürüş gibi gelecek nesil teknolojik ilerlemelerin diğer bileşenleriyle birlikte geliştikçe etkinleştiğini görecek.


Siber güvenlik

AI kendini siber güvenlik endüstrisine zaten yerleştirmiştir, ancak her yıl sıçramalar ve sınırlamalar ile ilerlemektedir. AI, Kurumsal Kaynak Planlama (ERP) ve finansal sistemler gibi uygulamalarda siber güvenlik açıklarının etkili bir şekilde tespit edilmesine yardımcı olur. Google gibi şirketler, bulut bilişim veri merkezlerini korumak için siber güvenlik sistemlerine AI ekledi.


Güvenlik yazılımı araçları zaten Makine Öğrenmesi algoritmaları ve reçeteli ve tahmine dayalı analitik sunan AI yetenekleriyle donatılmıştır. Deep Learning'in geleceği, herhangi bir hasar meydana gelmeden önce yakalanan şüpheli etkinlikleri görerek, siber alanı verilerimiz için daha güvenli bir yer haline getirecektir. % 89 doğrulukla, Google’ın Derin Öğrenme programı patologlardan% 15 daha etkilidir.


E-Ticaret

Tüketiciler giderek daha fazla çevrimiçi alışverişe güveniyor. 2040 yılına kadar, satın alımların% 95'inin çevrimiçi olacağı tahmin edilmektedir. Günümüzün E-Ticaret işletmeleri çoğu, müşterilerini istedikleri ürünleri bir düğmeye tıklayarak başarılı bir şekilde bulmalarına yardımcı olan sistemlerine bir çeşit AI biçimi uyguladı. AI, şirketlerin müşterilerinin ihtiyaçlarını daha iyi anlamalarını sağlar. Aynı zamanda yeni müşteri adayları yaratmaya, daha verimli bir satış süreci yaratmaya ve çoklu platformlarda kişiselleştirmeye yardımcı oluyor. Tüm bunlar, müşteri memnuniyetinin artmasına katkıda bulunuyor.


AI kişiselleştirme ve müşteri adayı oluşturma, müşterilerin milyonlarca ürünü aramak zorunda kalmadan istedikleri ürünleri bulmalarına yardımcı olur. Bunun yerine, AI müşteriye, geçmiş satın alma ve aramalara dayalı öneriler sunmanın yanı sıra ilgili ürünleri göstererek de yardımcı olur.


Kolaylaştırılmış İmalat

AI ve Machine Learning teknolojisini kullanarak, işletmeler artık üretken olmayan aksama sürelerini ve olası arızaları tahmin edebiliyor. Daha sonra üretim hatları boyunca düzenli prosedürler önerebilir ve geliştirebilir. AI, şirketlerin pazarda daha rekabetçi olmalarına yardımcı olacak eyleme geçirilebilir iç görüler elde etmek için milisaniye cinsinden büyük miktarda veriyi çekebilir ve analiz edebilir.


İşletmeler, hangi malzemelerin ne zaman ve ne zaman sipariş edilmesi gerektiği konusunda gerçek zamanlı tavsiyeler alabilirler. Ayrıca, olası arıza süresini öngörebilir ve önleyici bakım zamanlayabilir, ekipman yönetimini ve genel verim oranlarını iyileştirebilir. AI'nın üretimde kullanılması ile müşteri talepleri daha etkin bir şekilde tahmin edilip karşılanmaktadır.


Sonuç


Halen kullandığımız cihazların yaklaşık% 77'sinde bir çeşit Yapay Zeka ile birlikte, işletmeler ve tüketiciler her geçen gün AI'ya daha fazla güvenecektir. AI'ın geleceği bize yeni girişimler, sayısız iş uygulamaları ve çeşitli tüketici kullanımlarını gösterecektir. Şu anda, Yapay Zeka bir zamanlar imkansız olduğunu düşündüğümüz şeyi mümkün kılıyor. Bu nedenle, AI ekonomiyi işletmeler ve tüketiciler için dramatik biçimde değiştirme potansiyeline sahiptir.