Mağazalarınızdaki sürdürülebilirliği artırmak için neler yapabilirsiniz

Bir perakendeci olarak...

Mehmet Demirel

PERAKENDECİLERİN SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİ ARTIRMALARI İÇİN ALTI YOL:


Sürdürülebilirlik artık perakende sektöründe, özellikle moda sektöründe hayati bir konu olarak kabul edilmektedir, ancak bunların çoğu kaynak, kaynak kullanımı, işgücü ve tedarik zincirine odaklanmaktadır. Bir perakendeci olarak mağazalarınızdaki sürdürülebilirliği artırmak için neler yapabilirsiniz ve hangi teknolojiler uyum sağlamayı kolaylaştıracaktır?


Enerji ve su verimliliği. Mağazalarınızı verimlilik teknolojisiyle donatmadıysanız, başlamak için gerçekten iyi bir yer. Çoğu mağaza için, aydınlatma teknolojilerinin günlük kullanım ve altyapı maliyetleri, iklim kontrolleri ve su, verimlilik teknolojilerinin daha düşük tüketime kanıtlandığı yüzde gibi genel olarak tahmin edilebilir. Bu, zaman içinde karşılık gelen enerji ve maliyet tasarrufunu hesaplamayı kolaylaştırır, böylece YG'yi hesaplamak oldukça kolaydır. Çoğu teknolojinin en fazla birkaç yıllık yatırım getirisi vardır.


Sürdürülebilir askılar. Belki de yapabileceğiniz en önemli değişikliklerden biri, hemen hemen her giyim perakendecisinin ortak olduğu tek şeyi değiştirmektir: askılar. Her yıl milyarlarca askı atılır. Geri dönüştürülmüş okyanus plastik askılarına geçmek kesinlikle büyük bir gelişme, ancak perakendecilerin de nispeten dayanıklı ve giderek daha uygun fiyatlı seçenekler olduğunu kanıtlayan organik çim, huş ağacı, buğday samanı veya bambu seçenekleri var. Birçok sürdürülebilir çözüm gibi, perakendeciler de kârlılıkları üzerindeki etkileri konusunda fazla bir geri dönüş olmadan endişelenebilirler. Bununla birlikte, sürdürülebilirlik sosyal sermayemizin bir parçası haline geldiğinde ve düzenlemeler daha katı hale geldiğinden, perakendecilerin şimdi plastik atıkları azaltması ve yakın gelecekte uygulanacak cezalardan kaçınması için kolay bir yol olacaktır.


Sürdürülebilir ambalaj. Sürdürülebilir ambalaj için on yıl öncesine göre çok daha fazla seçenek var. Örneğin IKEA kısa bir süre önce strafor yerine kompostlanabilir mantar ambalajına geçti. Kompostlanabilir kutular, etiketler ve yapıştırıcılardan sıfır atık dağıtıcılarına kadar, perakendecilerin bir perakendecinin (veya restoranın) sahip olabileceği hemen hemen her depolama veya ambalaj için gerçekten geniş bir seçenek yelpazesi vardır.


İkinci el hizmetler. Bazıları bunu kullanım ömrü sonu yönetimi olarak sınıflandırabilir, ancak fikir, geri satın alma düzenleri ve sertifikalı yeniden satış ile geri dönüşümü ve yenilemeyi teşvik etmektir. Rebag.com gibi ikinci el pazarlar ve Rent the Runway gibi moda kiralama konseptleri sadık takipçiler kazanıyor ve perakendecilere gelir için alternatif fırsatlar sunuyor. Örneğin, Burberry artık satılmayan eşyaları yakmaz, bunun yerine yeniden kullanım, onarım, bağış veya geri dönüşümü yönlendirmeyi tercih eder. Bu yeni iş modelleri, dairesel ekonomi iş modelini destekler ve ayrıca iade edilen ürünler ve fazla stoklar için bir çıkış sağlar.


Dijital çıkış. Kağıt atıklarını azaltmak, nakit makbuzların dijital olarak depolandığı ve doğrudan bir müşterinin akıllı telefonuna gönderildiği bir uygulamaya sahip olmak kadar basit olabilir. Kanepe veya bilgisayar gibi büyük bilet ürünleri satın alan müşteriler, makbuzların, garantilerin ve kılavuzların merkezi olarak bulunmasını ve dijital olarak erişilebilir olmasını önemli ölçüde kolay bulabilir.


RFID inleyler. RFID, kaynaktan satışa envanter hareketlerini izleyerek ve tedarik zinciri boyunca atık, emisyon ve enerji kullanımını azaltmak için bu gerçek zamanlı bilgileri kullanarak daha sürdürülebilir bir tedarik zincirini desteklemek için kullanılabilir. Bununla birlikte, RFID etiketlerinin kendileri de daha sürdürülebilir olabilir. Örneğin, bu yıl Checkpoint Systems'in yeni RFID kakmalarının artık yüzde 40 daha küçük talaşları var ve yüzde 70 geri dönüştürülmüş malzemelerden üretiliyor.


Perakendeciliği daha büyük ölçekte daha sürdürülebilir hale getirmek için perakendecilerin mevcut teknolojileri daha iyi kullanmasını, yeni iş modellerini benimsemesini, tedarik zinciri operasyonlarının kontrolünü ele geçirmesini ve yeni teknolojilerle bütünleşmesini gerektirecektir. Zaten bulut tabanlı bir perakende çözümüne sahip olanlar, yenilikler yaparak zamandan ve paradan tasarruf edebilecek ve işlerini daha sürdürülebilir olacak şekilde uyarlayabilecekler.