ERPNext Proje Yönetimi Sistemi

Proje Yönetimi Görev Takip Yazılımı

Mehmet Demirel

Proje, bir şey hakkında bilgi bulmak, yeni bir şey üretmek veya bir şeyi geliştirmek için tasarlanmış planlı bir çalışmadır.

ERPNext'te Proje Yönetimi Görev Odaklıdır. Bir Proje oluşturabilir ve onu birden fazla atanabilir Görev'e bölebilirsiniz.

Bir Proje genellikle geniş bir kapsama sahiptir ve dolayısıyla görevlere ayrılabilir. Bir Proje içindeki her görev bir bireye veya bir grup kişiye atanabilirken, ödev aynı zamanda proje düzeyinde de yapılabilir.

Bu Görevler bir Projenin kendisinden oluşturulabilir veya bir Görev de ayrı olarak oluşturulabilir.

Projelere erişmek için şu adrese gidin:

Ana Sayfa > Projeler > Proje

proje

1. Proje Nasıl Oluşturulur

  1. Proje listesine gidin ve Yeni'ye tıklayın.
  2. Aşağıdaki ayrıntıları ekleyin:
    • Proje Adı : Projenin Adı .
    • Durum : Bir Projenin varsayılan durumu daha sonra 'Tamamlandı' veya 'İptal edildi' olarak değiştirilebilen 'Açık' olacaktır.
    • Beklenen Bitiş Tarihi : Projeyi bitirmek istediğiniz tarihi girin.
  3. Kaydet.

1.1 Proje Oluştururken Ek Seçenekler

  1. Şablondan : Mevcut bir Proje Şablonunuz varsa, bu şablonu kullanarak projenizi oluşturmayı seçebilirsiniz.
  2. Beklenen Başlangıç ​​Tarihi : Proje için sabit bir zaman çizginiz varsa, hem beklenen Başlangıç ​​Tarihini hem de Beklenen Bitiş Tarihini formda tanımlayabilirsiniz.
  3. Proje Türü : Projelerinizi Dahili veya Harici gibi farklı Proje Türlerine göre sınıflandırabilirsiniz .
  4. Öncelik : Projenin öncelik düzeyinin ne kadar önemli olduğuna bağlı olarak seçebilirsiniz. Daha fazla öncelik düzeyi de ekleyebilirsiniz.
  5. Departman : Proje için bir Departman sahibi varsa , bunu buraya ekleyebilirsiniz.
  6. Etkin : Daha sonraki bir aşamada projenin etkin durumunu değiştirmenizi sağlayan bir Evet / Hayır sekmesi.
  7. Tamamlama Yöntemi : Projenizin tamamlanma yüzdesini üç yöntemden birine, yani, göre izleyebilirsiniz. Manuel, Görev Tamamlama, Görev İlerleme ve Görev Ağırlığı .

    Proje 2

    Yüzde Tamamlama'nın Görevlere göre nasıl hesaplandığına dair bazı örnekler:

    projeAktivite% İlerlemeAğırlıkdurum
    SC001İnşa etmek1000.4Tamamlandı
    SC001işletmek1000.2Tamamlandı
    SC001Aktar500.2Açık
    YöntemformülHesaplama% Görev tamamlandı
    Manuel--Manuel
    Görev tamamlamaGörev tamamlandı / Toplam no. Görevler2/366,66
    Görev İlerlemesiTüm Görevlerin İlerleme Yüzdesi / Toplam Görev Sayısı(+ 50 + 100, 100) / 383.33
    Görev AğırlığıToplam (Görev ağırlığı +% İlerleme)(0.4 * 100 + 0.2 * 100 + 0.2 * 100)70

2. Özellikler

2.1. Müşteri Ayrıntıları, Kullanıcılar ve Notlar

  • Müşteri : Belirli bir Müşteri için bir Proje yürütülüyorsa, ayrıntılar buraya girilebilir.
  • Müşteri Siparişi : Bir Proje, bir Müşteriden gelen Müşteri Siparişini temel alıyorsa, ayrıntıları buradan alabilirsiniz. Bu, Müşterinin projedeki İlerleme Durumunda düzenlenen Müşteri Siparişine göre güncellenmesini sağlayacaktır.
  • Kullanıcılar : Bu projeye erişmeleri için herhangi bir web sitesi kullanıcısı ekleyebilirsiniz . Örneğin, ilerlemeyi izlemek ve / veya herhangi bir girdi / açıklama vermek üzere projenize erişmesini sağlamak için müşterinizi bir Web Sitesi Kullanıcısı olarak ekleyebilirsiniz. Benzer şekilde, Projeye dahil olan bir Tedarikçi veya Sözleşmeli Çalışan / Serbest Çalışan Kullanıcı olarak eklenebilir.

    Ayrıca, pencereyi genişletebilir ve belirli bir kullanıcıya Hoş Geldiniz E-postası göndermek veya onlara Ek Görüntüleme hakları vermek isteyip istemediğinizi seçebilirsiniz.

  • Notlar : Projeye ek notlar ekleyebilirsiniz.

    Proje - Maliyetlendirme

2.2. Başlangıç ​​ve Bitiş Tarihleri

  • Fiili Başlama Tarihi : Zaman Çizelgeleri aracılığıyla izlenen projenin Fiili Başlangıcı temelinde, Projenin Fiili Başlangıç ​​Tarihi ve Saati otomatik olarak kaydedilir.
  • Fiili Bitiş Tarihi : Zaman Çizelgesi'nin son güncellemesi ile takip edilen Projenin Fiili Bitişini esas alarak, Projenin Fiili Bitiş Tarihi ve Saati otomatik olarak kaydedilecektir. Zaman Çizelgeleri hakkında daha fazla bilgi için burayı tıklayın .

    Proje - Maliyetlendirme

2.3. Maliyetlendirme ve Faturalandırma

  • Tahmini Maliyet : Projenin Tahmini Maliyetini girin.
  • Toplam Satış Tutarı : Projeyi daha önce bir Müşteri Siparişine bağladıysanız, Toplam Müşteri Siparişi Tutarı burada otomatik olarak doldurulur.
  • Toplam Maliyet Tutarı : Sistem, bu projeye bağlı tüm Zaman Çizelgelerinden Toplam Maliyet Tutarını otomatik olarak getirir.
  • Toplam Faturalandırılabilir Tutar : Sistem, bu projeye bağlı tüm Zaman Çizelgelerinden Toplam Faturalandırılabilir Tutarı otomatik olarak getirir.
  • Toplam Gider Talebi : Bir Çalışanın Projenin tamamlanması için talep ettiği giderlere dayanarak , Toplam Gider Talebi otomatik olarak hesaplanacaktır.
  • Toplam Fatura Tutarı : Toplam Fatura Tutarı, Müşteri Siparişine göre oluşturulan Satış Faturası kullanılarak sistemde otomatik olarak doldurulur.
  • Toplam Satın Alma Maliyeti : Bir Projenin Toplam Satın Alma Maliyeti, bir Proje için gerekli Malzemelerin tedariki için verilen bir Satınalma Siparişine karşı oluşturulan Satın Alma Faturalarından alınan maliyettir.
  • Toplam Tüketilen Malzeme Maliyeti : Projedeki Malzemelerin ihtiyacına göre yapılan Stok Girişini kullanarak Toplam Tüketilen Malzeme Maliyeti yakalanır.

Not: Görevlerin toplam ağırlığı 100 değilse, hesaplanan sonuç toplam ağırlığa bölünür. Örneğin, toplam görev ağırlığı 70 ise, tamamlanan yüzde = = (70 / 0,8)% =% 87,5.

2.4. Kar Marjı

  • Brüt Kar Marjı : Brüt Kar Marjı, Toplam Maliyet Tutarı ile Toplam Fatura Tutarı arasında sahip olduğunuz Marjı size verir.

    Brüt Kar Marjı = (Toplam Satış Tutarı + Toplam Faturalandırılabilir Tutar) - Toplam Maliyet Tutarı + Toplam Faturalandırılabilir Tutar + Toplam Gider Talebi + Toplam Satın Alma Maliyeti + Toplam Tüketilen Malzeme Maliyeti)

  • Brüt% : Toplam Maliyetleme Tutarında harcanan Toplam Fatura Tutarının Brüt% için yaptığı yüzde.

    ((Toplam Satış Tutarı + Toplam Faturalandırılabilir Tutar) - Toplam Maliyet Tutarı + Toplam Faturalandırılabilir Tutar + Toplam Gider Talebi + Toplam Satın Alma Maliyeti + Toplam Tüketilen Malzeme Maliyeti) / Toplam Satış Tutarı) * 100

    Proje - Maliyetlendirme

2.5. İlerlemeyi izleyin

Kutuyu işaretleyerek 'İlerlemeyi Topla' seçeneğini etkinleştirdiğinizde, projeye izleme ayrıntıları eklemenizi sağlar. Projenin ilerleyişine ilişkin bir rapor, projenin tüm paydaşlarına gönderilecektir.

  • Tatil Listesi : Şirketiniz için Tatil Listesini seçebilirsiniz . Bu, İlerleme Raporlarını yalnızca Çalışma Günlerinde toplamanızı sağlar.
  • Sıklık : Raporları almak istediğiniz sıklığı seçebilirsiniz. Saatlik, günde iki kez, günlük veya haftalık sıklıkta ayarlanabilir.

    Proje - Maliyetlendirme

  1. Görev
  2. Proje tipi
  3. Proje Şablonu

İleri: Proje Şablonu