ECM'nin Geleceği Neden Dijital İşlemler?

Alfresco ile Dijital işlemler

Mehmet Demirel

ECM'nin Geleceği Neden Dijital İşlemler?


Dijital Dönüşüm yorgunluğunuz var mı? Eğer varsa, şaşırtıcı değil - kurulduğundan bu yana, web tasarımından ERP'ye kadar her şey Dijital Dönüşüm durumunu iddia etti.


Bu yüzden, bir işletme müşterisi bana “İşimiz için bir Dijital Dönüşüm stratejisine ihtiyacımız yok, dijital dünya için bir iş stratejisine ihtiyacımız var” dediğinde, bugün birçok işletmenin kendilerini bulduğu özetlendi.


Dijital Operasyonların pragmatik düşünce sürecine yönelik Dijital Dönüşüm ile ilgili konuşmalara yeniden odaklanmamız gerekiyor. Neden? Çünkü bu, nasıl iş yaptığımızı yeniden düzenlememize yardımcı oluyor - fütürist ve analist Charles Araujo ile “Dijital İşlemler ECM'nin web seminerinin geleceği sırasında tartışmaktan zevk aldığım bir şey”. Bu blog yazısı, dikkatimi çeken birkaç şeyi yakalar, talep üzerine tam oturumu izlemek için buradaki bağlantıyı izleyin.


Dijital İşlemler - Dijital Dönüşüm için başka bir terim?


Charles'ın sorduğu ilk sorulardan biri terminoloji ile uğraşmakta olup olmamamdı. Hayır, Dijital İşlemler Dijital Dönüşüm için yeni bir terim değildir, müşterilerinizin, vatandaşlarınızın, çalışanlarınızın ve paydaşlarınızın deneyimlerini iyileştirmek için sistemlerinizin, bilgilerinizin ve iş süreçlerinin dijital dünyada birlikte nasıl çalışması gerektiğine bağlı olarak iş stratejisini yeniden tanımlamakla ilgilidir.


Tuğla ve harçtan avucunuzun içine


Bankacılık sektörü, Dijital Operasyona neden ihtiyaç duyduğumuza dair güçlü bir örnek sunuyor, çünkü çalışma biçimini çarpıcı bir şekilde yeniden düşünmek zorunda kaldı. Geçtiğimiz yıllarda bankalar, büyük tonozlu tuğla ve harçlardan, güçlü veritabanlarına sahip yüksek teknolojili cam saraylara, telefonumuzda etkileşime girdiğimiz bir şeye morp oldu. Bankalar ziyaret ettiğimiz yerlerdi, ama bugün bize geliyorlar. Dijital dünyanın zorluklarına dalın tüm işlevselliğini alarak ve avucumuzun içine sığacak şekilde küçülterek cevap verdiler. Ve bu deneyim nedeniyle, müşteriler, çalışanlar ve vatandaşlar tüm sektörlerde aynı talep ediyor.


Dijital iç, dijital dış


Dijital Operasyonların hayati bir bileşeni (ve düşüncelerinizi düzenlemenin kullanışlı bir yolu), ticari operasyonlarınızın dijital içini ve dijitalini göz önünde bulundurmaktır. Kuruluşlar çoğu zaman dijital dışlarına odaklanacak - portallarını, web sitelerini ve son müşterilerine dokunan uygulamalarını ve daha geniş eko sistemi. Buradaki zorluk, bunların dijital iç kısımlara (çalışanların işlerini yapmak için güvendikleri operasyonel sistemler) bağlanması gerektiğinde ortaya çıkıyor. Düzgün bağlanmadıklarında, müşteri deneyimi zarar görür ve çalışanların hayal kırıklığı artar.


İş süreçlerini işinizin içinden dış dünyaya ve tekrar tekrar eşleyerek, onların nasıl işlemesini istediğinizi yeniden düşünebilir, acı noktalarını tespit edebilir ve ne yapılması gerektiğini tanımlayabilirsiniz. Buradan, olumlu sonuçlar vermesi daha olası olan doğru bilgilendirilmiş yatırım kararları alabilirsiniz.


İnsanlar ve sistemler?


Bir teknoloji fikrinin iyi olup olmadığını test etmek ister misiniz? Kullanıcı deneyimini iyileştirip geliştirmeyeceğini kendinize sorun. Olmazsa, değmez. Bir teknoloji projesinde yaygın olarak görülen bir hata, insan etkisini göz ardı etmektir - bu olduğunda kullanıcı kabulü düşüktür ve projeler başarısız olur. Dijital İşlemler yaklaşımını benimseyerek, insan odaklı ve sistem odaklı olanı ortadan kaldırarak bu riske karşı hafifletirsiniz:


İnsan odaklı öğe, insan etkileşimlerinizi etkileyen süreçleri ve nasıl daha hızlı ve daha kolay hale gelebileceklerini düşünmenizi gerektirir.

Sistem odaklı öğe, iç ve dış uygulamalar arasında sürtünmesiz etkileşim kurarak belirlediğiniz işlemlerin nasıl desteklendiğine odaklanır.

İnsan odaklı öğeyi yerleştirmek ilk önce önceliklerinizi doğru sıraya koymanıza yardımcı olarak, sistemlerin insan deneyimini desteklemek için orada olmasını sağlar.


Çekirdek bileşenlerin haritalandırılması

Dijital İşlemler konusu, birden fazla paydaşla detaylı tartışma yapılmasını gerektirir; bu nedenle, büyük resmi ana hatlarıyla açıklayan bir grafik veya modele sahip olmak faydalıdır. Bileşen parçalarını bir slayta sokarak bize, karşılıklı bağımlılıkları ve gerçekleşmesi gerekebilecek değişikliklerin etkilerini belirleme ve anlama fırsatı verir. Webinardan saat 09: 10: 00’da bununla konuştuğumu duyabiliyorsunuz.

Digital Operations - Mapping out the core components


Dijital İşlemler - Temel bileşenlerin belirlenmesi


Ee, ECM bunların hepsinin neresinde?


Doğal olarak, içerik Dijital İşlemlerde yoğun olarak görülüyor ve bunu olağanüstü deneyimler yaratmada temel bir platform olarak görüyorum. Piyasalar arasındaki engeller kırıldıkça ECM zaten içerik hizmetlerine dönüşmektedir - ancak burada durmuyor. İçeriğin, sürecin, AppDev'in, mesajlaşmanın ve her türlü diğer şeylerin bir araya geldiğini görüyoruz. Bunun CIO'lar, Enterprise Architects ve dijital liderler için anlamı, işletme sorunlarını çözmeye çalışmak için çok fazla zamana odaklandıkları - ve bu nedenle Dijital Operasyonların ECM'nin geleceği olduğuna inanıyorum.


Alfresco'daki rolümüz, dijital dünyadaki işletme sorunlarını, süreçleri iyileştirmek için açık standartlar kullanarak - bilgiyi son kullanıcılar tarafından okunabilir, tüketilebilir ve uygulanabilir hale getirme ve kuruluşların analogdan dijitale dönüştürme şeklini değiştirerek çözmelerine yardımcı olmaktır. İçerik, süreç ve yönetişim çözümlerimiz, insan etkileşimlerinin kalitesini artırıyor ve dijitalin içten dışa dijital bağlantının kusursuz olmasını sağlıyor.


Dijital İşlemler başka bir büyük proje anlamına mı geliyor?


Kısa cevap? Hayır. Dijital Operasyonlar, genel iş dönüşümü hakkında düşünmek ve işinizin dijital dünyada başarılı olmak için doğru yöne doğru yönlendirilip gerçekleştirilmediğini test etmek için akıllı ve yapısal bir yol sunar.


Örneğin, operasyonlarınızdan başlayıp modelle nasıl hizalandıklarını görebilirsiniz. İşlemler açısından dijitaller mi, yoksa tıknaz mı ve el işi veya kağıda mı bağımlılar?


Veya, halihazırda bir Dijital Dönüşüm projesi yürütüyorsanız, projeye dahil olan insanların ve süreçlerin perspektifinden bakın. Sadece parlak arayüzlere mi sahipsiniz ya da çalışanlarınızı ve ekosisteminizi gerçekten mümkün kılan daha önemli bir şeyle desteklenmişler mi?


Dijital bir dünya için bir iş stratejisine mi ihtiyacınız var?

Dijital İşlemler yalnızca ECM'nin geleceği değildir. Eleştirel düşüncenin kullanımını teşvik eden bir iş stratejisi oluşturmanın pratik bir yolu. Dijital bir dünya için bir iş stratejisine ihtiyacınız varsa, web seminerini izlemenizi tavsiye ederim - tüm ayrıntılara sahip olacaksınız, kuruluşunuzdaki bir sohbeti çerçevelemenize yardımcı olacak slaytlara erişebileceksiniz.