ERPNext ile Tedarikçi Yönetimi

Tedarikçiler, size ürün veya hizmet sağlayan şirketler veya bireylerdir.

Tedarikçi Yönetimi

Tedarikçiler, size ürün veya hizmet sağlayan şirketler veya bireylerdir.

1. Tedarikçi nasıl oluşturulur

  1. Yeni bir Tedarikçi oluşturabilirsiniz: Satın Alma > Tedarikçi > Tedarikçi > Yeni
  2. Tedarikçi için bir ad girin.
  3. İlaç, Donanım vb. Tedarikçi grubunu seçin.
  4. Kayıt et. Tedarikçi Master

Tedarikçiler Puanı hazırladığınızda ve işlem yapıldığında Teklif taleplerini, Yetki Belgesellerini, İstek Belgesini Önleme, Yetki Belgesini Uyarla seçenekleri kullanılabilir.

2. Özellikler

Tedarikçi'de Varsayılan Banka Hesabı, Varsayılan Ödeme Koşulları Şablonu vb. gibi 'Varsayılan' alanlar ayarlanmışsa gelecekteki işlemlerde alanlar otomatik olarak doldurulur.

2.1 Vergi bilgileri

  • Ülke : Tedarikçi başka bir ülkedeyse, buradan değiştirebilirsiniz.
  • Vergi numarası : Tedarikçinin vergi kimlik numarası.
  • Vergi Kategorisi : Bu Vergi Kuralı ile bağlantılıdır Burada bir Vergi Kategorisi belirlenirse, bu tedarikçiyi seçtiğinizde, ilgili Satın Alma Vergi ve Ücretleri şablonu uygulanacaktır. Bu şablon Vergi Kuralına ve Vergi Kurallarına Vergi Kategorisi ile bağlanmıştır. Vergi Kategorisi, aynı verginin uygulanacağı tedarikçileri gruplandırmak için kullanılabilir. Örneğin: Hükümet, ticari, vb.
  • Yazdırma Dili : Belgenin yazdırılacağı dil.
  • Vergi Stopajı Kategorisi : Hindistan için, tedarikçi için TDS kategorisi.
  • Devre Dışı : Tedarikçiyi devre dışı bırakır ve Tedarikçi Listesinde gösterilmezler.
  • Taşıyıcı : Tedarikçi nakliye hizmetlerinizi satıyorsa, bu kutuyu işaretleyin. Bu alanın işaretlenmesi durumunda 'GST Transporter ID' alanı görünecektir.
  • Dahili Tedarikçi : Tedarikçi bir kardeş veya ana / çocuk şirketten ise, bu alanı işaretleyin ve temsil ettikleri şirketi seçin.

Hindistan için: * GST Kategori : Tedarikçinin bir GST Kategorisini seçin. PAN : Hindistan için, PAN (Kalıcı Hesap Numarası) Tedarikçisinin kart bilgileri.

2.2 Para Birimi ve Fiyat Listesi

Fatura Para Birimi : Tedarikçinizin para birimi, şirket para biriminizden farklı olabilir. Bir tedarikçi için USD'yi seçerseniz, para birimi USD olarak ve gelecekteki satın alma işlemlerinde gösterilen döviz kuru olarak doldurulur.

Tedarikçi Para Birimi

Her Tedarikçinin varsayılan bir Fiyat Listesi olabilir, böylece bu tedarikçiden farklı fiyatlar için yeni bir ürün aldığınızda, tedarikçiyle ilişkili fiyat listesi de güncellenir. Fiyat listesinde ürün fiyatı gelirken, Alış> Ürün ve Fiyatlandırma> Ürün Fiyatı bölümlerini görebilirsiniz.

Bu belirli tedarikçiyi seçerseniz, ilgili Fiyat Listesi Satın Alma işlemlerinde alınacaktır.

2.3 Kredi Limiti

  • Varsayılan Ödeme Koşulları Şablonu : Burada bir Ödeme Koşulları şablonu ayarlanmışsa, gelecekteki satın alma işlemleri için otomatik olarak seçilir.
  • Tedarikçiyi Engelle : Bir tedarikçiden belirli bir tarihe kadar faturaları, ödemeleri veya her ikisini de bir tedarikçiden engelleyebilirsiniz. 'Bekletme Tipi'ni seçin, bekletme tipi seçmezseniz, ERPNext onu "Hepsi" olarak ayarlayacaktır. Bir tedarikçi engellendiğinde, durumları 'Beklemede' olarak gösterilir.

    Tutma türleri aşağıdaki gibidir:

    • Faturalar: ERPNext, tedarikçi için Satınalma Faturalarının veya Satınalma Siparişlerinin oluşturulmasına izin vermez
    • Ödemeler: ERPNext, Tedarikçi için Ödeme Girişleri oluşturulmasına izin vermez
    • Hepsi: ERPNext yukarıdaki her iki tutma türünü de uygulayacaktır

    Bir teslim tarihi belirlemezseniz, ERPNext, Tedarikçiyi süresiz tutar .

2.4 Varsayılan Borç Hesapları

Bu tedarikçiye karşı faturaların ödeneceği varsayılan hesabı ekleyin. Daha fazla şirket için ek satır eklediğinizde, şirket başına yalnızca bir hesap seçebilirsiniz.

Bir tedarikçiyi bir hesapla entegre edebilirsiniz Tüm Tedarikçiler için, "Alacaklı" hesabı varsayılan ödenebilir hesap olarak ayarlanır. Satınalma faturası oluşturulduğunda, tedarikçiye ödenecek olan "Alacaklılar" hesabına mahsup edilir.

Satıcı için ödenecek hesabı özelleştirmek istiyorsanız, önce Hesap Planına ödenecek bir Hesap eklemelisiniz, sonra da Tedarikçi ana hesabından Ödenecek Hesabı seçmelisiniz.

Tedarikçi Master

Ödenecek hesabı özelleştirmek ve varsayılan ödenecek hesap "Alacaklı" ile devam etmek istemiyorsanız, Varsayılan Tedarikçi Hesapları tablosundaki hiçbir değeri güncellemeyin.

İpucu: Varsayılan Borç Hesabı, Şirket ana hesabında ayarlanır. Alacaklılar Hesabı yerine başka bir hesabı Borçlu Hesabı için varsayılan olarak ayarlamak istiyorsanız, Şirket ana hesabına gidin ve bu hesabı "Varsayılan Borçlu Hesap" olarak ayarlayın.

Planınıza bağlı olarak, ERPNext örneğinize birden fazla şirket ekleyebilirsiniz. Bir Tedarikçi, birden fazla şirkette kullanılabilir. Bu durumda, Tedarikçi için "Müşteri Hesabı Var Olan Hesaplar" tablosunda Şirket bazında Satıcı Hesabı tanımlamanız gerekir, yani birden fazla satır ekleyin.

2.5 Daha Fazla Bilgi

Tedarikçinin web sitesini ve tedarikçinizle ilgili ek bilgileri bu bölümde ekleyebilirsiniz. Bir tedarikçiyi 'Dondurulmuş' seçeneğiyle dondurursanız, tedarikçinin muhasebe kayıtları dondurulur. Bu durumda, girişleri 'dondurmayı geçecek olan tek kullanıcı, Muhasebe> Ayarlar> Hesap Ayarları' nda 'Dondurulmuş Hesapları Ayarlama ve Dondurulmuş Kayıtları Düzenleme İzni Verilmiş Rol' olarak atanan roldür. Tedarikçinin adı veya banka bilgileri değiştirilirken bu kullanışlıdır.

2.6 Adres ve Kişiler

ERPNext'teki Rehber ve Adresler ayrı olarak depolanır, böylece bir Tedarikçi için birden fazla Rehber ve Adres oluşturabilirsiniz. Tedarikçi kaydedildikten sonra, o Tedarikçi için İletişim ve Adres oluşturma seçeneğini bulacaksınız.

Tedarikçi Master

İpucu: Herhangi bir işlemde bir Tedarikçi seçtiğinizde, "Birincil İş" alan kimliği kontrol edilen Kişi için İletişim, tedarikçi ayrıntılarıyla birlikte otomatik olarak getirilir.

2.7 Kaydettikten sonra

Gerekli tüm detaylar doldurulduktan sonra, belgeyi kaydedin. Kaydetme sırasında, aşağıdakileri oluşturma seçenekleri Gösterge Tablosunda görülecektir:

  • Teklif Talebi: Bu tedarikçiye karşı teklif talebi.
  • Tedarikçi Teklifi : Tedarikçinin size göndermiş olduğu ve sisteme girmiş olduğunuz teklifler.
  • Satınalma Siparişi : Bu tedarikçiye karşı verdiğiniz Satınalma Siparişleri.
  • Satın Alma Fişi : Bu tedarikçi tarafından sisteme kaydettiğiniz faturaları satın alın.
  • Satınalma faturası : Bu tedarikçiye karşı yaptığınız faturaları satın alın.
  • Ödeme Girişi : Bu tedarikçiye karşı Satınalma Faturaları için Ödeme Girişleri.
  • Fiyatlandırma Kuralı : Bu tedarikçiyle bağlantılı Fiyatlandırma Kuralları. Nasıl çalıştığını öğrenmek için bölüm 2.2 Para Birimi ve Fiyat Listesi'ne bakın .

Tedarikçi Tasarrufu

Görüntüle düğmesine tıklayarak, bu tedarikçiye doğrudan Muhasebe Defterini veya Borç Hesaplarını görebilirsiniz.

Tedarikçiye 'GST Güncelleme Hatırlatıcısını Gönderme' düğmesi var. İlk önce varsayılan bir e-posta hesabı kurulumuna ihtiyacınız var .

  1. Tedarikçi Teklifi
  2. Tedarikçi Puan Kartı
  3. Ürün Ana Verisinde Tedarikçinin Ürün Kodunu Kullanmak
  4. Tedarikçiye Dayalı Satınalma Siparişindeki Ürünleri Çekin
ERPNext ile Tedarikçi Yönetimi
Mehmet Demirel 29 Eylül 2019
Bu gönderiyi paylaş
Arşivle
Giriş to leave a comment
ERPNext ile Tedarikçi Teklifi
Tedarikçi Teklifi, belirli bir süre içinde sağlayabilecekleri mal veya hizmetlerin maliyetini belirten potansiyel bir tedarikçi tarafından belgelenir.