Holdingler için Organizasyon

Openbravo Organiasyon

Openbravo Retail ERP, Hiyerarşik organizasyon yapısı karmaşık çok uluslu işletmelerin veya farklı iş birimleri bulunan şirketlerin kolay modellenmesini ve desteklenmesini sağlar.


Giriş

Bir Organizasyon (tesis, şube, alt şirket, bayi) bir Firmanın işletmesidir. Her firmanın, İlk Organizasyon Kurulumu işlemini çalıştırarak oluşturulan en az bir organizasyon olması gerekir. Bir Organizasyon oluşturma işlemi "Hazır" olarak ayarlandıktan sonra sona erer.


Başka bir deyişle, bir organizasyon oluşturma süreci, Openbravo'nun "Hazır" olarak ayarlanmasından sonra sona erer, Organizasyonun uygun şekilde oluşturulduğunu ve organizasyon yapısının geçerli olduğunu doğrulayan bir dizi kontrol yapılması gerekir. Bir Organizasyon uygun şekilde oluşturulmadıysa, Openbravo hazır olarak ayarlamaya çalışırken bir hata görüntüler.


Yukarıdakilere yeni organizasyonlar eklemek mümkün değildir. Bir Organizasyon hazır olduğu için, bu anlamda artık hiçbir değişiklik yapılamaz. Yeni Organizasyonlar eklenebilir, ancak mevcut Organizasyonun üzerine yerleştirilemez ancak aynı seviyenin altına veya altına yerleştirilebilir.



Organizasyon

Organizasyon penceresi, İlk Firma (hatta Holding bile olabilir) Kurulumu işlemi tarafından oluşturulan Organizasyonların yapılandırılmasına olanak tanır.


Organizasyon tipi

Kuruluş, Tüzel Kişi, İş Birimi veya her ikisi birden olamaz. Bu kuruluş türü için işlemlere izin verilip verilmeyeceğini de seçebilirsiniz.


Openbravo varsayılan Kuruluş türleri:

Kuruluş (Organization) : Tüzel kişilik olmayan ve işlem verilerinin girilmesine izin vermeyen bir kuruluş.

Bu kuruluş türü, ana verilerin oluşturulmasına ve yapılandırılmasına, kendisine ait her tür kuruluştan bir grup arasında paylaşılmasını sağlar. Örneğin İş Ortakları, Hesap Planı vb.

İşlemlere izin vermediği için defteri kebir gerektirmez, ancak belirli bir Defteri Kebir yapılandırmasının altındaki kuruluşlar arasında paylaşılmasını sağlayabilir

Muhasebe dönemleri bağımsız olarak açılamaz ve kapatılamaz.

Ve bir dalda gerektiği kadar "örgüt" türü birçok kuruluş olabilir.

Muhasebe ile yasal (Legal with accounting) : Muhasebe gerektiren benzersiz bir Vergi Kimlik numarasına sahip bağımsız bir tüzel kişilik, bu nedenle:

Bu kuruluş, Defteri Kebir ve dolayısıyla bir Hesap Ağacı veya Hesap Tablosu ile Mali Takvim gerektirir çünkü hesap dönemleri kendi düzeyinde açılıp kapatılabilir.

Bu kuruluş türü Bilanço ve K&Z raporlarının yalnızca atadığı Hesap Planı için "konsolidasyona" izin verir.

Bu kuruluş türü için işlemlere izin verilir.

Ve son olarak, ağaç dalı başına sadece bir tüzel kişilik olabilir, bu nedenle altındaki organizasyonlar muhasebe defteri ile Genel Defteri yapılandırmasını ve yasal Takvim Mali Takvimini devralır.

Muhasebe olmadan yasal (Legal with accounting) :  Ayrı bir sistemde yönetildiği için muhasebe gerektirmeyen benzersiz bir Vergi Kimlik numarasına sahip bağımsız bir tüzel kişilik, bu nedenle:

Bu kuruluş türü ne genel hesap defterine ne de bir hesap planına ihtiyaç duymaz ve düzeyinde finansal raporları desteklemez.

Bu kuruluş türü için işlemlere izin verilir. Deftere kaydedilmeyecek işlemler.

Girişim ağacı yapısının üst / alt düzeyinde başka bir tüzel kişiliği olamaz.

Genel (Generic) : Tüzel kişilik olmayan ancak kuruluş ağacı yapısında üst düzeye yerleştirilmiş tüzel kişiliğe sahip olması gereken bir kuruluş. Örneğin, bir kuruluş veya tüzel kişiliğe sahip bölümler veya bölümler.

Her ağaç dalı için gereken sayıda jenerik kuruluş olabilir, ancak her zaman tüzel kişilik altında olabilir.

Bu kuruluş türü, işlem verilerinin girilmesine izin verir, kendi defteri kebir yapılandırmasına sahip olabilir ve tüzel kişiliğin defteri kebir yapılandırmasını ait oldukları muhasebeyle devralabilir.

Muhasebe dönemleri bağımsız olarak açılamaz ve kapatılamaz.

Ayrıca, bir kuruluş türü şu şekilde yapılandırılabilir:


"Tüzel Kişi"

"İş ünitesi". Openbravo Organizasyon türlerinden herhangi birinin "İş Birimi" olarak yapılandırıldığını unutmayın.

"Muhasebeli Tüzel Kişi"

"İşlemlere İzin Verilir"

Bir Organizasyon için girilebilecek veya değiştirilebilecek farklı türde veriler vardır:

Organizasyonun Resmi Adı, bu ad her türlü mali ve vergi raporlarında kullanılan biri olabilir.

Özet düzeyi Bir kuruluş üst kuruluş ya da değil olacak eğer onay kutusunun Openbravo bilgilendirir. Bir kuruluşun özeti olarak ayarlanmışsa, İlk Organizasyon Kurulumu işlemini yürütürken "Ana Organizasyon" olarak seçilebilir . Bu işaret, kuruluşun bizi hazır hale getirdiğinden bağımsız olarak her zaman değiştirilebilir; çünkü var olanın altına kuruluş eklemek her zaman mümkündür.

Dönem Kontrol İzin onay kutusu yalnızca "resmi muhasebe" kullanan Organizasyonlar için gösterilir.


Etkinleştirilirse Dönem Açma / Kapama penceresinde ilgili mali sürelerin açılabileceği veya kapatılabileceği bir Mali Takvim seçmenize olanak sağlar.

Açılış ve kapanış süreleri süreci, “muhasebe ile tüzel kişilik” organizasyonu altındaki kuruluşlara etki etmektedir.

örgütün Genel Muhasebe . Örneğin, muhasebe kuruluşlarıyla tüzel kişiliklerin fatura ve ödemeler gibi finansal işlemleri kayıt defterine kaydetmeleri ve kaydetmeleri gerekir. Openbravo, finansal işlemlerin deftere kaydedilme şeklini özelleştirmeye izin verir; bu, Genel Muhasebe yapılandırmasını kuruluşun gereksinimlerini karşılayacak şekilde özelleştirmek anlamına gelir . Bu alan Openbravo tarafından otomatik olarak varsayılan olarak ayarlanmıştır; bu, şu durumlarda varsayılan olarak genel bir defterin oluşturulması anlamına gelir:

yerelleştirilmiş bir hesap çizelgesi içeren bir Yerelleştirme Paketi

veya bir muhasebe csv dosyası

veya Genel Hesap Planı Modülü kurulur ve ardından İlk Organizasyon Kurulumu işlemini çalıştırarak organizasyon oluşturulurken seçilir .

Fon Transferi için Varsayılan Muhasebe fişi Mali Hesabından Fon Transferi Sürecinde Muhasebe fişi parametresinin varsayılan değeri ayarlamak için kullanılır.


Ağaç yapısı


Bir ağaç simgesi olan bazı pencereler  icon.png vardır. Bu pencerede görüntülenen kayıtların hiyerarşik bir yapıya yerleştirilebileceğini gösterir.

Bu düğmeye basıldığında, kayıtların bir ağaç görünümü görüntülenir ve kullanıcının bunları ağaç yapısına sürükleyip bırakmasını sağlar.

Ekran görüntüsünde görebileceğiniz gibi, iki tür kayıt vardır: bir klasör simgesiyle temsil edilen ebeveynler ve bir yaprakla temsil edilen çocuklar. Kayıt türü her zaman her kayıt için mevcut Özet Düzey bayrağı ile kontrol edilir. Özet Seviyesi bayrağı ayarlanmışsa, kayıt bir klasör olarak temsil edilir ve açıkça alt kayıtları içerebilir; Öte yandan, Özet Seviyesi bayrağı ayarlanmamışsa, kayıt yaprak olarak gösterilir. Ağaca taşımaya çalışmadan önce, kaydın ebeveyn mi yoksa yaprak mı olduğunu önceden tanımlamanız gerektiğini unutmayın.


Devralınan Bilgi

Bu alan grubu, aşağıdaki salt okunur alanları izleyerek varsayılan olarak daraltılır.


  • örgütün Dönem Kontrol İzin Örgütü

  • kuruluşun Takvim Sahibi Organizasyonu

  • örgütün Takvim Takvim Sahibi Kuruluş

  • örgütün tüzel kişiliği

  • kuruluşun İş Birimi

Organizasyonu hazır olarak ayarlarken yukarıdaki alanlar otomatik olarak alınır ve uygun değerlerle ayarlanır.

Bir kuruluş şu durumlarda atanmamış yalnızca bir genel muhasebe yapılandırmasına sahip olabilir:


örgütün kendine ait bir kuruluşu vardır ve ayrıca başka bir kuruluşunu üst kuruluşundan devralır

veya gelişmiş genel muhasebe yapılandırma özelliği sistem düzeyinde etkinse.

Bir kuruluşun birden fazla genel muhasebe yapılandırmasına sahip olmasına izin verme yolu aşağıda açıklanmıştır:


Sistem Yöneticisi olarak "Geliştirme" olarak kendi "şablonunuzu" ayarlayın. Kayıt etmek.

Bir kez yapıldıktan sonra "Windows, Sekmeler ve Alanlar" penceresine gidin

"Organizasyon" penceresini bulun

"Sekme" sekmesine gidin ve "Genel Muhasebe" sekmesine çift tıklayın

"Aktif" olarak ayarlayın. Kayıt etmek.

Ayrıntılı adımların üstünde , bir kuruma birden fazla genel muhasebe yapılandırması atanmasına izin veren Genel Muhasebe sekmesi gösterilmektedir .

Openbravo ile gönderilen Yiyecek ve İçecek (F&B) örnek müşterisi yukarıdaki senaryo 1'i göstermektedir:


Her bir F&B örnek müşteri organizasyonu "İlk Organizasyon Kurulumu" işlemi çalıştırılarak oluşturulmuştur.

"F&B International Group" bir "Organizasyon" Organizasyon Türüdür . "USD" para birimiyle aynı şekilde oluşturulurken bir Muhasebe csv dosyası seçildi, bu nedenle bu kuruluş atanmış "F&B Uluslararası Grubu ABD / A / Dolar" genel muhasebe yapılandırmasına sahip. Bu genel muhasebe yapılandırması, örneğin "F&B US, Inc" ve "F&B España SA" altındaki kuruluşlar tarafından da paylaşılabilir.


Aynı şekilde bir muhasebe csv dosyası da "Parasal Muhasebe" organizasyonu "F&B España SA" yı EUR para birimiyle oluştururken seçilmiştir, bu nedenle bu organizasyona atanan "F&B España, SA ABD / A / Euro" genel muhasebe konfigürasyonuna sahiptir. Bunun bir sonucu olarak, "F&B España SA" kendi ve devralınan olan iki genel muhasebe konfigürasyonuna sahiptir.

Ayrıca, yukarıda belirtilen genel muhasebe konfigürasyonlarının her biri farklı bir hesap ağacına veya hesap planına bağlıdır.

Bu nedenle, bir “F&B US Inc” işleminin deftere açıldığı her zaman Openbravo, “F&B International Group ABD / A / Dolar” genel muhasebe yapılandırması için oluşturulan günlük girişini gösteren "Günlük Giriş Raporu" adlı yeni bir pencere açar. USD ve verilen Hesap Çizelgesi hesaplarında

Bir "F&B España SA" işleminin deftere her yayınlanmasında Openbravo, her bir genel muhasebe konfigürasyonunda bir tanesi USD, diğeri Avro cinsinden olmak üzere her ikisi de farklı hesaplarda olmak üzere iki yeni pencere açar.

Ağaç eylem düğmesi icon.png, "Hazır Olarak Ayarlanmadı" DEĞİLDİR, bir kuruluşun bir modelinde bir organizasyonu sürükleyip bırakmanıza izin verir.


"Hazır olarak Ayarla" işlemi, organizasyon türüne göre aşağıdaki gereksinimler listesini dikkate alır:


Organizasyon tipi :

  • Gerek yok

  • Genel türü

  • Kurumsal model ağacında "Tüzel Kişi" kuruluşu olması.

  • Muhasebe olmadan yasal

  • kurumsal model ağacında başka bir "Tüzel Kişilik" kuruluşu bulunmaması.

  • Muhasebe ile yasal

  • kendi genel muhasebe yapılandırmasına veya devralınmış bir yapılandırmaya sahip olmak

  • dönem kontrolüne izin vermek

  • mali takvimin atanması


Bir kuruluş hazır olarak ayarlandıktan sonra:

Yeni oluşturulan organizasyon, kurumsal ağacın içinde yukarı veya aşağı taşınamaz ve silinemez.

Ağaçta yeni organizasyonlar oluşturmak mümkün değil, altlarında veya aynı seviyede.



Bilgi

Bilgi sekmesi bir kuruluşun alakalı bilgilerini, konum ve vergi kimlik numarası gibi bilgileri eklemenizi sağlar.


Organizasyon Bilgisi


Doldurulması zorunlu alanlar:

  • kuruluş yeri

  • Vergi kimlik numarası gerekirse

  • varsa , DUNS numarası

Kullanıcı ana organizasyon olarak hareket edecek Contact . Bu kuruluş iletişimi, bir irtibat kişisi gerektiren bazı yerel mali raporlarda (İspanya mali raporları) kullanılır.

Satın alma fatura numarası kullanılacaktır ödemeler . Kullanılabilir iki seçenek var:

"Fatura Belge Numarası" (dahili numara)

veya "Tedarikçinin Fatura Numarası"- Yukarıdakilerden herhangi biri, ödenen fatura numarasını bildirmek için ödeme açıklama alanına dahil edilecektir. - Bu ayrıca , satın alma faturasında Ödeme Ekle düğmesi veya Ödeme Çıkışında ayrıntı ekleme gibi birkaç satın alma penceresinde gösterilecek olanı da değiştirir

Son olarak, Vergiden düşülemeyen Vergi Onay kutusu , bir Örgütü, eğer etkinleştirilirse vergiden düşülmeyen bir kuruluş olarak yapılandırmaya izin verir . Bu, kamu kesimi kuruluşları gibi vergi indirimi yapılmayan kuruluşlar için geçerlidir. Bu durumda:


alım vergisi gider olarak kaydedilir

ve verilen satış faturaları vergiden muaftır

Alan Satış Vergisi Muafiyeti Oranı dışı vergiden düşülebilir kuruluşlar tarafından satış faturalarda kullanılacak varsayılan muaf satış vergisi oranı ile bir girmenizi sağlar.




Dönem kontrolü

Dönem Kontrolü sekmesi, kuruluşun mali takvim dönemi durumunu listeleyen salt okunur bir sekmedir. 

Durum. İki sütuna bölünmüştür. Durumu bir renk koduyla temsil eden, durumu hızlı bir şekilde anlayabilmenizi kolaylaştıran bir özellik. Diğeri, statüsü ismiyle temsil etmekte ve gösterilen kayıtları filtrelemeyi mümkün kılmaktadır. Mümkün Durum değerleri:


Hepsi Asla Açılmadı, gri renkte. Son oluşturulan dönemler.

Hepsi açık, yeşil renkte. Bu Belge için tüm Belge Türleri açıktır.

Hepsi kapalı, kırmızı renklidir. Bu Belge için tüm Belge Türleri kapalı.

Karışık, turuncu renklidir. Belge Türlerinin tümü bu Dönemde aynı Durum değerine sahip değildir. Daha fazla bilgi için aşağıdaki Belgeler Sekmesine bakın.

Tüm Kalıcı Kapalı, kırmızı renklidir. Tüm Belge Türleri Bu Süre İçin Daimi Olarak Kapalı.

Bu sekme bir süre aramak için kullanılabilir (örn. Jan-14) ve mevcut durumunu almak için.


Aşağıdaki resimde gösterildiği gibi, Şubat-14 dönemi karma bir duruma sahiptir, yani Belge Türlerinin tümü, "Calendario España" atanan "F&B España SA" Organizasyonu içinde aynı Durum değerine sahip değildir.


Daha fazla bilgi için, bkz . Dönem Kontrolünü Aç / Kapat .




Belgeler

Belgeler sekmesi, kuruluşun seçilen bir dönemi için Belge Kategorisi durumunu listeleyen salt okunur bir sekmedir.

Daha fazla bilgi için, bkz . Dönem Kontrolünü Açma / Kapama Belgesi penceresi.


Veri Kümeleri

Veri setleri sekmesi, kuruluşa uygulanan referans verilerini görüntülemenizi sağlar ve mevcut bir referans verisinin güncellenmiş olup olmadığını bildirir.


Depo

Örgütün el ambarlarında öncelikli ilişki.

Bu sekmede, kuruluşun depolarını tanımlamak mümkündür, bu şekilde kuruluşun elinde bulunan miktar, depolarının mevcut stoklarının toplamıdır.

Her organizasyonun depo / alanlarının önceliğini tanımlamak mümkündür, bu nedenle Openbravo öncelikle depodaki malları daha yüksek bir öncelikle önerir.

Holdingler için Organizasyon
Mehmet Demirel December 10, 2021
Share this post
Archive
Sign in to leave a comment
ECM ve DMS Tercihiniz Alfresco 5.2 olabilir!
Doküman Yönetim Sistemi