Perakendeciler Mağazalar Yeniden Açılana kadar Online Satışları Artırmaya Odaklanabilir

RETAILERS FOCUS ON BOOSTING SALES ONLINE UNTIL STORES RE-OPEN

Mehmet Demirel

E-Ticaret son yıllarda çok kanallı perakende stratejisinin hayati bir bileşeni haline gelmiş olsa da, çevrimiçi kanallarının aniden ek bir kanal olmaktan tek satış kanalı haline gelmesine, en azından perakende satış yapmayan perakendecilerin olduğu ülkelerde mağazalarını kapatmak zorunda kaldı.

Tabii ki, çoğu mağaza sonunda tekrar açılacak, ancak o zamana kadar hayatta kalmanın yollarını bulmaları gerekiyor. Perakendecilerin hem yeni hem de mevcut müşterileri çevrimiçi kanallarına çekmeye odaklanmaları gerekecek ve hedeflenen promosyonlar ve çevrimiçi kolaylık ile çevrimiçi satışları artırmak için mevcut e-Ticaret işlemlerinden yararlanabilirler.


Evde Müşteri İhtiyaçlarını Belirleyin

Müşterilerinin büyük bir kısmı evde hapsedildiğinde, perakendeciler promosyonlarını bu gerçeği yansıtacak şekilde hedefliyorlar. Bir perakendeci olarak müşterinizin yaşam alanını evde normal bir yaşam sürmeleri için nasıl daha rahat ve kolay hale getirebilirsiniz?

Örneğin Fransız perakendeci FNAC, ev ödevlerine ulaşıyor ve evde çalışmak, öğrenmek, formda kalmak ve aileyi eğlendirmek için kullanılabilecek ürünleri tanıtıyor. Walmart ev dekorunu ve oyuncak öğrenmeyi teşvik ederken, spor malzemeleri perakendecisi Decathlon e-ticaret sitesinde ev egzersiz ekipmanlarını öne çıkarıyor.

Bazı perakendeciler, ev tabanlı etkinlikleri hedeflemenin yanı sıra, indirimler, özel çevrimiçi fırsatlar veya 1'e 2 fırsatlar ile tanıtımlarını daha da çekici hale getirmeyi seçebilir. Örneğin, Walmart Yatak ve Banyo eşyalarında yüzde 20 indirim, Mobilya eşyalarında yüzde 40 indirim sunuyor.


Çevrimiçi Satın Alma Kolaylığını Sağlayın

Perakendeciler, ücretsiz teslimatlar ve uzatılmış iade politikaları sunarak çevrimiçi satın alma kolaylığını vurgulayabilir. Örneğin kozmetik perakendecisi Sephora, mağazaları kapalı olsa da nakliye ücretlerinden feragat edileceğini ve müşterileri çevrimiçi alışveriş yapmaya daha fazla teşvik etmek için iade politikasını 60 güne kadar uzattığını açıkladı. İspanya'da, Sephora web sitesi daha da ileri gider ve zaman sınırlaması olmadan ücretsiz iade sunar. Şu an için çalışmaya devam edecek olan mağazalar, gerçekte halka açık değilse, çevrimiçi siparişler için kaldırım kenarı almayı teklif edebilir.

Küresel koşullar belirsiz olsa da, perakendeciler bu yeni koşullara uyum sağlayabilir ve çok kanallı araçlar kullanarak müşterilerle bağlantı kurmaya devam edebilir ve durum geliştikçe işlerini devam ettirebilir.


Okuyucularımıza Mesaj

“Tuhaf zamanlarda yaşıyoruz” ifadesi bu hafta çok duyduğumuz bir kelime ve müşterilerimizin ve diğer perakendecilerin bu tuhaf zamanlarda gezinmesine yardımcı olmak istiyoruz. Bunu göz önünde bulundurarak, dünyadaki perakendecilerin zorluklarla başa çıkma ve mücadele etme yollarından bazıları hakkında düzenli güncellemeler yayınlayacağız.


Güvende kalın ve bizi izlemeye devam edin!