Microsoft Planner vs Trello vs Kanboard

İş Takip (Task Management) Yazılımları

İş Takip (Task Management) konusunda neredeyse 100 yıldır tüm dünyada bir arayış vardır desem çok yanlış olmaz. Sanayi devrimi öncesi kalem ve kağıt ikilisi neredeyse tüm işlere yetişebilirken, Sanayi Devrimi ile karmaşıklaşan üretim ve iş süreçleri, iş takibi konusunda metot ve araç arayışlarını körükledi.


Günümüzde işlerin bilgisayar ve yazılım destekli takibi konusunda birçok kulvar oluştu. Genel bir ayrıştırmayla; Kişisel işler, ekiplere yönelik yazılımlar, proje yaklaşımlı (meşhur gant chart lı) yazılımlar, süreç takip yazılımları (BPM - Business Process Management), mühendislik yaklaşımı ön planda olan üretim takip yazılımları (MES - Manufacturing Execution Systems) vs gibi basitten karmaşığa doğru sıralayabiliriz. Bu sistemler ortaya çıkarken, elbette işin işin kavramsal ve teorik tarafında da birçok çalışmalar yapıldı. Bunlara; GTD - Get Things Done, Kanban, Çevik (Agile) Metodoloji gibi örnekler verebiliriz. 


Bu yılın (2016) Haziran ayında Microsoft'un Office 365 paketi kapsamında piyasaya sürdüğü Microsoft Planner, Kanban metodolojisi temelinde ve genel iş takibi yazılımlar kategorisinde yer almakta. Microsoft'un bu girişimi, bu alanda dünya çapında ün kazanmış iki popüler yazılıma (Trello ve Asana) yönelik bir hamle olarak yazılım piyasasında algılandı. Bu yazımızda, takım çalışmasına yönelik olduğu için Asana'yı ayrı tutacağız ve Açık Kaynak Kodlu Kanboard'u listeye alarak üçlü bir karışılaştırma sunmaya çalışacağız.


İş Takibi mevzusu iki sebepten dolayı göz ardı edilmemeli. Birincisi, KOBİ segmenti işletmelerin en fazla sayıda olduğu katman ve burada verimliliği sağlamanın toplam faydası çok büyük. İkinci olarak dünya piyasasındaki dev şirketler bu alanda yaratılacak sinerjinin farkında ve büyük grupların her geçen yıl ilgisi bu alana yöneliyor. 


Kanban İş Takibinin Standartları

Bu yazıda tanıtacağımız araçların (ve tanıtmadığımız aynı kulvardaki diğer araçların) hepsinde Kanban metodu ile İş Takibinin standartları bulunuyor. Tekrar etmemek adına bunları en başta verelim.


Sürükle bırak ile görev yönetme

Görevlere kişi atamaları

Alt görevler

Yorumlar

Dosya ekleme

Harici otantikasyon (AD, LDAP)

Tarih ve saat takibi

E-posta gönderim ve uyarılar

Web ve mobil kullanım



Microsoft Planner

Microsoft Planner, Office 365 ailesi kapsamında 2016 Haziran itibarı ile piyasaya sürüldü. Amaç Ms Project'in karmaşık geldiği kullanıcılara daha basit ve kullanışlı bir iş takip sistemi sunmak. Planner, haricen satılmıyor, Office 365 aboneliği kapsamında kullanılabiliyor. Office 365 in İş paketi fiyatı 25 TL / kullanıcı / ay (şu anki kurla 7 USD civarı) Bu paket içinde Planner, Word, Excel, Powerpoint, Outlook ve 1 TB depolama alanı sunuluyor. 


Artıları: Ms Office grubu ürünlerle doğrudan entegrasyon. 


Eksileri: Sadece web üzerinden kullanılabiliyor, yerel sunucuya kurulamıyor (şimdilik)



Trello

Trello için Kanban İş Takibini meşhur eden yazılım desek çok yanlış olmaz. 2011 yılında, yazılım sektöründe meşhur olan Joel Spolsky'nin firması Fog Creek tarafından yayınlandı. Tüm dünyadan yoğun ilgi gördü. Yazılımı kullanmak bedava. Ekstra özelliklerin olduğu Business Pack in fiyatı 10 USD /kullanıcı /ay


Artıları: Estetik arayüz, yıllar içinde gelişen detaylı özellikler


Eksileri: Yerel kullanım ve özelleştirme imkanı olmaması





Kanboard

Kanboard listemizin Açık Kaynak Kodlu (Open Source) alternatifi. Sade bir arayüz, temiz kodlama ve detaylı özellikler içeriyor. Frederic Guillot ve destek verenler tarafından geliştirilen Kanboard'un yukarıdaki rakiplerden çok da eksiği yok diyebiliriz. Kanboard şu an beta aşamasında hosting servisi veriyor ve bu hizmetin bedeli kullanıcı sınırsız sadece ayda 30 USD.


Artıları: Sadelik, Yerel sunucuya kurulabilmesi


Eksileri: Kısıtlı geliştirme kaynağı




Sonuç

Selensoft olarak yıllardır iş takibi konusunda hizmet üretiyor, danışmanlık veriyoruz. Yıllar boyu yukarıda andığımız tüm yazılımları (ve adını anmadığımız daha birçok yazılımı) kullandık, denedik. Bu listeye aldıklarımızın hepsini tavsiye ediyoruz. İş takibi alanındaki gelişmeleri hem takip ediyoruz, hem de Türkiye'de faal olarak proje ve hizmetler üretmekteyiz.

Microsoft Planner vs Trello vs Kanboard
Fatih Güneş 20 Kasım 2016
Bu gönderiyi paylaş
Etiketler
Arşivle
Giriş to leave a comment
İŞ AKIŞI MI  Süreç Yönetimi mi?
Workflow mu? Business Process Management mı?