TEKNOLOJİ, MODA PERAKENDECİLERİNE VE MARKALARA YARDIM EDİYOR

Openbravo - GEOFF NAIRN

Mehmet Demirel

TEKNOLOJİ, MODA PERAKENDELERİNE VE MARKALARA YARDIM EDİYOR

Herkes bir pazarlıktan hoşlanır, özellikle moda tüketicileri ve fabrika satış noktalarının ve diğer fiyat dışı moda zincirlerinin göz alıcı büyümesi, pazarlık fiyatlarında yüksek kalitede moda satın alma fikrinin ne kadar popüler olduğunu gösterir.

Fiyat dışı perakendeciler, diğer perakendeciler tarafından iade edilen alımlar, sezon sonu kapanışları, iptal edilmiş siparişler, aşırı alımlar ve mal alımında uzmanlaşmıştır.

ABD'de fiyat dışı sektör hızla büyüdü çünkü sektörün en büyük sorunlarından ikisini çözüyor: aşırı stok ve tam fiyatla yavaş büyüme. Bu büyüme şimdi diğer bölgelere yayıldı.

İş Modası raporuna göre, 2003 ve 2017 arasında, Avrupa'daki fiyat dışı mağaza sayısı iki kattan fazla arttı. ABD pazarının erken dönemlerinde olduğu gibi, bugünün Avrupa pazarında fabrika çıkış merkezleri ve fiyat dışı zincir T.J. Maxx ve düşük fiyata uzmanlaşan az sayıda çevrimiçi oyuncu.

Fiyat dışı piyasa çeşitli avantajlar sunar. Stokları sürekli değiştiğinden, fiyat dışı perakendeciler, müşterilerini geleneksel perakendecilere göre daha meşgul kılmak için çok daha iyi bir konumdadır.

Fiyat dışı işletme modeli, geleneksel moda perakendecilerinin büyük bir sorun olarak gördüklerinden bir erdem sağlar: moda perakendeciliğinin öngörülemez ve değişken doğası.

Ancak fiyat dışı perakende ticareti başarısının mağduru olabilir. Fiyat dışı envanter satışına veya ayrı fiyat dışı markaların kurulmasına zemin ayırmaya başlayan geleneksel perakendecilerin sayısının artması, fiyat dışı perakendecilerin müşterileri almak için daha agresif bir şekilde rekabet etmeleri gerektiği anlamına geliyor. Buna ek olarak, kapanan ürünlerin stokta olması için daha fazla rekabet olacaktır.


Peki, perakendeciler ve üreticiler fiyat dışı fırsattan nasıl başarıyla yararlanabilir?


Düşük fiyatlı perakendeciler için bulut tabanlı bir değişim olan OPENBRAVO aşağıdaki önerileri sunar:


1. IT SİSTEMİNİZİ GÜNCELLEYİN

Duyarlı ve güvenilir bir BT altyapısına sahip olmak, sektörün dinamikleri nedeniyle, fiyat dışı perakendecilikte özellikle önemlidir. Sistemlerinizi envanter yönetimi, etiketleme optimizasyonu ve satın alma gibi alanlarda güncellemeniz gerekebilir.

2. 360 DERECE ENVANTER GÖRÜNÜRLÜLÜĞÜ

Tüm toptan, perakende ve e-ticaret kanallarında ürünlerin görünürlüğüne sahip olmanız gerektiğinden, net ve güncel bir raporlama platformuna sahip olmak çok önemlidir.

3. ALICI AĞINIZI OPTİMİZE EDİN

Zamanlama her şeydir - başarınızın büyük bir unsuru, envanteriniz için doğru zamanda doğru pazardaki doğru alıcıyı bulmaktır. Mevcut alıcılarınızı inceleyin ve iç ve dünya pazarlarındaki yenilere ulaşın.

4. DETAYLI ÜRÜN BILGILERI ILE SATICILAR SAĞLAYIN

Ayrıntı her şeydir ve yalnızca bir metin açıklamasına dayanarak öğeler satın alan alıcılar, bu ürünler için çok daha düşük bir fiyat öderler çünkü ne aldıklarından tam olarak emin değillerdir.

5. PAZAR TALEPİNİZİ ANLAYIN

Belirli pazarlardaki belirli alıcılar için önerilen tekliflerin, ürünlerin daha yüksek bir fiyatla satılma ihtimalinin çok daha yüksek olması nedeniyle, alıcıların ürünleri son müşterilerine daha yüksek bir fiyata satabilecekleri anlamına gelir.

Kaynak. https://www.openbravo.com/blog/technology-helps-retailers-and-brands-win-in-off-price-fashion/

Retail ERP & Web POS Solution: Retail POS System