Perakendeciler Mücadele için BOPIS'i Benimsiyor

Online Satın al, sonra git Mağazadan Teslim al

Mehmet Demirel

Perakendeciler Mücadele için BOPIS'i Benimsiyor!

Online Satın al, sonra git Mağazadan Teslim al


Daha fazla işlem çevrimiçi hale geldikçe, son mil teslimat yalnızca çevrimiçi satıcılar için büyük zorluklar getirmeye devam ediyor. Bu bakımdan, fiziksel perakendecilerin çevrimiçi siparişleri yerine getirirken doğal bir avantajları olmalıdır. Mağazalarını yenilemek için zaten etkin bir lojistik altyapısına ve hazır teslim alma ağına (mağaza ağına) sahipler.

Bu nedenle, geleneksel perakendeciler için Çevrimiçi Satın Al, Mağazadan Teslim al (BOPIS) siparişlerini karşılamanın marjinal maliyeti minimum olmalıdır. Ancak BOPIS'i iyi yapmak ilk başta göründüğü kadar kolay değildir. Perakendecilerin, stoklarını doğru bir şekilde yönetmek ve perakende mağazalarında hızlı bir şekilde toplanmasını garanti etmek için iyi envanter yönetim sistemlerine sahip olmaları gerekir.

Bugün, müşteriler sadece perakendecilerin tıklama ve toplama teklif etmesini değil, aynı zamanda hızlı olmasını da beklemektedir.

Çevrimiçi siparişleri yerine getirme söz konusu olduğunda, kıyaslama elbette Amazon tarafından belirlenir. Çevrimiçi dev, Prime üyelerine 10 milyondan fazla ürün için ertesi gün ücretsiz teslimat sunuyor ve bazı ABD şehirlerinde çok daha az sayıda ürün için iki saatlik teslimat sunabiliyor.

Amazon’un Yükselen Yerine Getirme Harcamaları

ABD'deki hane halklarının yüzde 82'sinden fazlasının Amazon Prime üyeliği var ve Amazon her yıl daha fazla tatmin etmeye harcıyor - 2019'da olağanüstü bir 40 milyar dolar - yerine getirme sürelerini rekabetçi bir silah olarak azalttığını gördüğü için.

Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, çoğu perakendeci, çevrimiçi siparişlerin yerine getirme hızı söz konusu olduğunda Amazon ile olan farkı azaltmak için mücadele ediyor. Ampersand Commerce tarafından yapılan bir ankete göre, perakendecilerin sadece yüzde 33'ü ertesi gün veya daha erken tıklama ve toplama teklif ediyor ve sadece yüzde 17'si aynı gün koleksiyon sunabiliyor.


Mağaza İçi Envanteri Kullanma

Tıkla ve topla yapmanın en hızlı ve en uygun maliyetli yolu, çevrimiçi siparişleri yerine getirmek için mağaza içi envanter kullanmaktır. Sistem, alıcı tarafından seçilen mağazanın stoka sahip olduğunu gösterirse, perakendecinin, müşteriye ürünün aynı gün, tercihen birkaç saat içinde alınabileceği konusunda söz vermesi gerekir - bir iştirakçinin bulunması için gereken süre ürünü mağazada toplayın ve toplama için hazırlayın.

Seçilen mağazanın stoğu yoksa ancak yakındaki bir mağaza varsa, müşteri ürünü başka bir mağazadan almak için daha fazla seyahat etmeye hazır olabilir. Veya mağazalar arası bir transfer ayarlamanız ve müşteriye ürünün seçilen mağazadan 24 saat içinde toplanabileceğine söz vermeniz gerekir.

Çevrimiçi siparişleri yerine getirmek için mağaza envanterini kullanmak, mağazalara yalnızca çevrimiçi satıcılara göre bir hız ve maliyet avantajı sağlamalıdır.

Ancak, sistem şu anda hiçbir mağazanın stokunun olmadığını gösteriyorsa, BOPIS fiziksel bir perakendeci için daha karmaşık hale gelir. Ürünün merkezi bir depodan veya bir tedarik merkezinden yerel mağazaya gönderilmesi gerekiyorsa ve bu işlem bir veya iki günden fazla sürecekse, perakendeci rakiplerine göre hız avantajını kaybeder.

Araştırma, birçok tüketicinin BOPIS'i hız için değil, sunduğu kolaylık için seçtiğini gösterdiğinden, bu durum müşterinin başka bir yere gitmesine neden olmayabilir. Barclaycard tarafından yapılan bir araştırmaya göre, İngiltere müşterilerinin yüzde 42'si gün içinde oldukları için BOPIS kullandıklarını söylüyor. Bu nedenle, siparişi almayı seçtikleri bir zamanda mağazaya girmenin rahatlığı için bir iki gün beklemekten rahatsız olmayabilirler.

Mükemmel bir müşteri deneyimi sunmak için BOPIS'i nasıl kullanabileceğinizi öğrenmek için önceki blog yazımızı okuyun.

DAHA İYİ MÜŞTERİ DENEYİMİ SUNMAK İÇİN BOPİS NASIL KULLANILIR?