Özelleştirme ve Kişiselleştirme Çağında Moda Perakendeciliği

Moda Perakendeciliği

Mehmet Demirel

ÖZELLEŞTİRME VE KİŞİSELLEŞTİRME ÇAĞINDA MODA PERAKENDECİLİĞİ


Moda endüstrisi sürekli gelişim içinde ve yeterince hızlı yenilik yapmayan perakendeciler geride kalacaklar. Moda perakendecilerinin yenilik yapması gereken kilit alanlardan biri de kişiselleştirmedir, çünkü modaya duyarlı tüketiciler bir mağazadan yeni satın aldıkları kıyafetlerin kendilerine uygun olduğunu hissetmek isterler.


Özelleştirme ve Kişiselleştirme Çağında Moda Perakendeciliği


Bu kişiselleştirme zaten tasarım aşamasında gerçekleşmeye başladı. Veri toplama ve makine öğrenmesi gibi teknolojilerden yararlanarak, moda üreticilerinin tüketici tercihlerini toplaması ve analiz etmesi ve sonuçları tasarım ve üretim sürecini yönlendirmek için kullanması mümkün.


Yeni bir kişiselleştirme dönemi


Kitlesel kişiselleştirme çağında moda

Kitlesel kişiselleştirme çağına giriyoruz. Bazı ürün kategorilerinde, Deloitte Tüketici İncelemesine göre, tüketicilerin yüzde 50'den fazlası özelleştirilmiş ürün veya hizmet satın almakla ilgilendiğini belirtti. Rapor yazarları şöyle diyor:


Gelecekte, kişiselleştirme unsuru içermeyen işletmeler, risk alma gelirini ve müşteri sadakatini sunma riskine dahil değildir.


Ancak moda söz konusu olduğunda kişiselleştirme karmaşık bir konudur. Giysilerde aynı bedende olsalar bile, iki kişinin çok farklı tercihleri, vücut şekli ve stil beklentileri olacak.


Bu yüzden, gerçekten zinde ve tarzınızı kişiselleştirmek için, her bir stilin arkasındaki ayrıntıları ve konstrüksiyonu ve bunları satın alan ve tutan tüketicilerle olan ilişkinizi anlamanız gerekir.


True Fit, moda perakendecileri için veri odaklı kişiselleştirme platformu yaratan bir ABD şirketidir. Üst düzey markalar, perakendeciler ve milyonlarca tüketici ile olan ortaklıkları ile giyim ve ayakkabı için büyük bir form ve stil verisi veritabanı doldurdu. Big Data tekniklerini kullanarak bu verileri analiz eder ve kişiselleştirme hizmetlerini moda perakendecisine sunar.


Amazon ve Google gibi çevrimiçi dünyanın devleri, bir insan için yalnızca görsel içerikle olan ilişkilerine (örneğin, bir kişinin web sitesinde satın aldığı veya göz attığı kıyafet türleri) kişiselleştirilmiş kıyafetler oluşturma projeleri üzerinde çalışıyor.


Deneyimi kişiselleştirin


Ancak kişiselleştirme sadece ürünleri özelleştirmekle ilgili değildir. Tüm alışveriş deneyiminin kişiselleştirilmesi, müşteri seyahatleri farklı kanallar arasında bölündüğünde perakendecilerin bir dönemde tüketicilere yaklaşmalarını sağlar ve satın alma yolu birkaç dakika veya birkaç hafta sürebilir.


Kişiselleştirme teknolojilerini kullanarak, web siteleri bir müşterinin tercihlerini daha iyi anlamak ve böylece önerileri daha iyi hedeflemek için satın alma ve göz atma geçmişine dokunabilir. Amazon ve diğer e-posta göndericilerinin e-postalarını hepimiz biliyoruz, “Son zamanlarda Ürün A'ya bakıyordunuz, belki de Ürün B'ye ilgi duyacaksınız”.


Önerilerin yalnızca yakın tarihli tarama geçmişimize ve benzer tarama alışkanlığına sahip müşteriler tarafından en çok satın alınan ürünleri seçen bir algoritmaya dayandığını biliyoruz. Bununla birlikte, web sitesinin neye ilgi duyduğumuzu ve yardım etmek istediğini “bildiğini”; deneyim kişiselleştirilmiş hissediyor.


Tüketiciler giderek artan bir şekilde tuğla ve harç perakendecilerin de aynı şeyi yapmasını bekliyorlar.


Bu nedenle, tüketicilere fiziksel mağazanızı ziyaret etmeleri için iyi nedenler vermek istiyorsanız, onlara dokunuşlu, kişiselleştirilmiş bir mağaza içi deneyim sunmanız gerekir.