Openbravo İndirim ve Promosyon Tanımlama

Promosyon Sistemi

Mehmet Demirel

Openbravo İndirim ve Promosyon Tanımlamaya Giriş

İndirimler ve Promosyonlar, fiyatları farklı kurallara göre ayarlamaya izin veren bir mekanizmadır. Harici modüller, ek kurallar (İndirim Türleri) uygulamaları sağlayarak bu tanımı genişletebilir. Eskiden Fiyat Ayarlamaları olan İndirimler ve Promosyonlar, fiyatları ayarlamak için fatura ve sipariş satırlarına uygulanacak kuralları tanımlar.

(Anahtar kelimeler: promosyon sistemi, promosyon yönetimi, promosyon programı, promosyon yazılımı)

Bu özellik varsayılan olarak gizlenmiş bir Openbravo Advanced Özelliğidir, ancak diğer gelişmiş özellikler çok kolay bir şekilde gösterilebilir.

Bu gelişmiş özellik "Etkin" olarak ayarlanmalıdır:

Aşağıda listelenen pencerelerde "Salt Okunur" Sekmesi "İndirim ve Promosyonlar":

  • Satın alma emri

  • Müşteri Siparişi

  • Satınalma faturası

  • Satış faturası

  • ve Satış Teklifi

Bir pencerenin ve bir pencerenin sekmesinin nasıl gösterilebileceğini daha iyi anlamak için lütfen bu kullanım kılavuzunun Gelişmiş Özellikler bölümünü inceleyin.

Promosyonlar nasıl uygulanır?

Kurallar, bu kuraldaki filtrelere dayalı olarak sipariş veya fatura satırlarına uygulanır; örneğin belirli bir İş Ortağı Kategorisine belirli bir süre içinde somut bir ürün grubu edinme.

Hat kaydedildiğinde, içinde gösterilen gerçek fiyat promosyonları dikkate almaz. Promosyonlar, fatura / sipariş işleme koyulduğunda veya Promosyonları Hesapla düğmesine tıklayarak hesaplanır.

3.0MP17'den önce, Fiyat Düzenlemeleri satır düzenlenirken anında hesaplandı, bu nedenle fiyat gerçek geçerli tüm ayarlamaları içeriyordu. Bu davranış değişti, çünkü Promosyonlar ve İndirimler, tek bir satıra değil faturadaki tüm satırlara katılan çok daha karmaşık kuralları uygulayacak şekilde genişletilebilir ve bu hesapların önceden hesaplanması imkansızdır. Yalnızca Fiyat Ayarlaması türündeki İndirimler ve Promosyonlar için, geriye dönük uyumluluğu korumak için bu davranış korunmuştur (3.0MP20'den itibaren), ancak İndirim ve Promosyonlar satırları tüm doküman gönderilinceye veya Promosyonları Hesapla düğmesine tıklanana kadar eklenmez / güncellenmez.


Openbravo fiyatları 3 parça halinde yönetiyor:

Fiyat Listesi: Ürün Fiyatı olarak tanımlanan taban fiyattır. Temel fiyat referansıdır.

Fiyat Standardı: Fiyata uygulanan ilk indirimdir. Doğrudan Fiyat Listesinden gelebilir veya hatta girerken manuel olarak düzenlenebilir.

Gerçek fiyat: Belgede kullanılacak gerçek fiyattır. Bunu almak için Fiyat Standardına promosyonlar uygulanır.

Art arda sıralı olarak birden fazla promosyon zincirlenebilir, bu durumda 2. pozisyonda uygulanan promosyon, birincisini uyguladıktan sonra elde edilen gerçek fiyatı temel alır. WebPOS'ta promosyon uygulamak için alternatif bir mekanizma Promosyon Best Deal Case modülü tarafından uygulanır.


Promosyonlar nasıl tanımlanır?

Bir promosyonu tanımlarken dikkate alınması gereken ana alanlar şunlardır:

Tür: promosyonun hangi uygulama olduğunu belirtir. Varsayılan olarak, Openbravo 3 dağıtımı Fiyat Ayarlama türünü içerir, ancak harici modüller ek uygulamalar sağlayabilir, örneğin İndirimler ve Promosyonlar Kural modülü (Perakende paket için Openbravo'da bulunan) 4 ek tür gönderir. Geliştiricilerin yeni türlerin nasıl uygulanacağı ile ilgili belgeleri burada bulabilirsiniz.

Adı ve Basılı Adı: promosyonu tanımlamanın yoludur. Yazdırılan Ad, kuralı son kullanıcıya göstermek için kullanılırken ad, dahili kullanım için tasarlanmıştır, ancak Yazdırılan Ad'ın boş olması durumunda, Ad kullanılır.

Filtre Seçenekleri bölümü: filtre seçenekleri hangi durumlarda uygulanabileceğini yapılandırır.

  • Başlangıç ​​ve Bitiş tarihleri: Promosyonun geçerli olduğu dönem.

  • Öncelik: Önceki bölümde açıklandığı gibi, kademeli olarak birden fazla promosyon uygulanabilir. Öncelik alanı, bu promosyonların hangi sırada uygulandığını tanımlar. Tek bir satıra birden fazla promosyon uygulanabildiğinde, bu promosyonlar artan önceliğe göre sıralanır, yani 1. önceliğe sahip promosyon, öncelik 2. Kaskadda uygulanabilecek kuralların tanımlanması durumunda önceliğin ayarlanması çok önemlidir.

  • Sonraki Uygula: Promosyon kaskad zincirini durdurmaya izin verir. İşaretlendiğinde, geçerli promosyonu uyguladıktan sonra geçerli olan başka bir tane varsa, uygulanacaktır. İşaretli değilse, bu kural zincirdeki son kural olacaktır.

  • Dahil edilen yöntem: İş Ortağı Kategorileri, İş Ortakları, Ürün Kategorileri, Ürünler, Fiyat Listeleri ve Kuruluşların nasıl filtrelendiğini tanımlamak için 6 açılır alan vardır. Filtrelerin gerçek değerleri, aynı adlara sahip alt sekmelere eklenir, bu alanlar yalnızca her birini filtreleme stratejisini tanımlar, buradaki değerler şunlar olabilir:

    • Tanımlananlar hariç tümü (varsayılan değer). Seçilen öğeleri filtreden kaldırır. Örneğin, ürünlere ayarlar ve A ürününü eklersek, promosyon A hariç herhangi bir ürün için geçerli olur. Tüm filtreler için olduğu gibi, tüm filtreler için varsayılan değer olduğundan ve filtre seçeneği olmadığından not edin herhangi bir alt sekmeye eklenirse, promosyon her zaman uygulanabilir olacaktır.

    • Yalnızca tanımlananlar: Filtreyi yalnızca ilgili alt sekmede bulunan öğelerle sınırlar.


    Tanım bölümü: Bu bölümde gösterilen alanlar seçilen tanıtım türüne göre değişir. Burada tipik olarak, ne kadar indirim yapılacağı ve kuralı uygulamak için karşılanacak ek koşullar tanımlanır.


Fiyat ayarlaması

Fiyat Ayarlaması, Openbravo 3 dağıtımına varsayılan olarak dahil edilen promosyon türüdür, Fiyat Ayarlamaları, Promosyonlar ve İndirimler'e genişletilmeden önce neredeyse aynı şekilde davranır.

Promosyonların ve İndirimlerin geri kalanının aksine, geriye dönük uyumluluğu sağlamak için, sipariş / fatura hattı düzenlenirken düzeltmelerle birlikte fiyatlar hesaplanır, böylece işlemeden önce bile nihai fiyat gösterilir. 3.0MP17'den önceki davranışlardan farklı olarak, belge işlenene kadar Promosyonlar ve İndirimler satırları oluşturulmaz. Fiyat Ayarlamaları ile İndirimler ve Promosyonların geri kalanı arasındaki bu farklı davranış nedeniyle, her ikisinin birlikte kullanılmaması önerilir, bu nedenle Fiyat Ayarlamaları tanımlanır ve uygulanırsa, aynı ürünlere uygulanacak diğer türleri tanımlamaz.

Fiyat Ayarlama türünün bir tanıtımını tanımlamak için filtreleme için yukarıdaki bölümdeki talimatları izleyin. Tanım bölümünde, dikkate alınması gereken alanlar şunlardır:


  • İndirim Tutarı: Fiyat üzerinden iskonto edilmiş sabit bir tutardır.

  • İndirim%: Fiyattan indirimli yüzde. İskonto Tutarı alanının 0 olmaması durumunda, İskonto Tutarı değeri çıkarıldıktan sonra elde edilen fiyata yüzde uygulanır.

  • Sabit Birim Fiyat: Birim fiyatı belirler. Bu alan ayarlanırsa, yukarıda belirtilen ikisi kullanılmaz.

  • Min. Ve Maks. Miktarlar: Kuralın uygulanacağı miktar aralığını belirtir, buradaki değerler dahil edilir ve bunlardan herhangi biri (veya her ikisi) boş olabilir. Örneğin, 5 veya daha fazla ürün A ürününe sahip bir çizgi olduğunda, A ürününe (Miktar UOM birimidir) Min Miktar 5 olan bir tanıtım uygulanır.

İndirimler ve Promosyonlar

İndirim Türü, İndirim türü, filtrelenme şekli ve türe göre gerçek indirim bilgileri gibi İndirimler ve Promosyonlar ana özelliklerini tanımlar.