Openbravo ile Sonraki Seviye Kişiselleştirme

Perakende Kişiselleştirme

Mehmet Demirel

AŞAĞIDAKİ E-POSTA GELİYOR: OPENBRAVO İLE SONRAKİ SEVİYE KİŞİSELLEŞTİRİLMESİ

Çoğu perakendeci, müşteriyi mutlu etmenin işlerinde en önemli şey olduğunu söyleyecektir. Bununla birlikte, RedPoint Global için yapılan son bir anket, tüketicinin beklentileri ile verilen deneyim arasındaki geniş boşluğu, markaların stratejilerini yerine getirememesi nedeniyle büyüttüğünü gösteriyor.


Müşteri yolculuğunun her aşamasında tüketicilerin kişisel tercihlerine uygun bir deneyim için artan beklentiler, perakendecilere kişiselleştirme stratejilerini geliştirmek için baskı yaratıyor.


Peki, perakendeciler kişiselleştirme stratejilerinin aslında satışları artırmasını nasıl sağlayabilir?


Tüketiciler için kişiselleştirme, bir e-postada birisine göre isim vermenin ötesine geçer. Aslında, kişisel olmayan veya alakasız etkileşimler ters üretken olabilir. Tüketicilerin yaklaşık üçte biri, bir şirket yeni satın aldığı veya kendileriyle ilgili olmayan bir ürün için teklif gönderdiğinde “çok sinir bozucu” olduğunu söyledi.


Bununla birlikte, UZAKTANMAMAK eşit derecede zarar verebilir - tüketicilerin üçte biri kişiselleştirilmiş bir deneyim sunamayan bir şirketle artık iş yapmayacaklarını belirtti. Bu nedenle, perakendeciler bir sıkıntı yaşarlar: ilgisiz teklifler gönderirse can sıkıcı müşterileri riske atarlar, ancak deneyimi kişiselleştirmezlerse müşterilerini kaybetme riskini alırlar.


Kişiselleştirme gerçek zamanlı etkileşimdir


Etkili bir müşteri deneyimine sahip olmak, sonuç olarak çok önemlidir. Tüketiciler, bir markanın satın alma yolculuğunun her aşamasında kendilerine ayak uydurabileceklerini beklerler. Ankete göre, ankete katılan tüketicilerin yüzde 43'ü bunun bir markanın tüm temas noktalarında aynı müşteri olarak tanıdığı anlamına geldiğini söyledi.


Doğru dengeye ulaşmak için, perakendeci, her müşterinin, çevrimiçi, telefon ve mağazadaki etkileşimlerine dayanarak, satın alma yolculuklarında hangi aşamada olduğunu belirleyebilmelidir.


Gerçek zamanlı yanıt verme, müşteri yolculuğunun her aşamasında kişiselleştirilmiş bir deneyimin sunulması için çok önemli bir yetenek. Bir müşterinin nerede olduğunu ve ne satın aldığını bilmek bir perakendeci, çevrimiçi veya mağazadaki bireysel bir müşteriyle alakalı olan etkileşimleri kişiselleştirebilir.


Kişiselleştirme, müşterinizin ihtiyacını tahmin ediyor


Gerçek zamanlı kişiselleştirmeye iyi bir örnek, mağazada müşteriyle bağlantı noktasında tamamlayıcı ürünlerin çapraz satışıdır.


Openbravo arka uçta tamamlayıcı ürünleri gruplandırmayı kolaylaştırır, böylece ürün satış noktasında aranan çapraz satış fırsatları ortaya çıkar. Mağaza ortakları için bu, işlem tamamlanmadan önce bir müşteriyle yardım ettikleri ve onlarla iletişim kurdukları en uygun zamanda ilgili ve bilgilendirilmiş önerilerde bulunmalarını sağlar.


Satın alma yolculuğunda nerede olurlarsa olsunlar etkili bir şekilde müşteriye ulaşabilen ve gerçek zamanlı olarak ilgili (ve yardımcı) önerilerde bulunan perakendecilerin, müşterileri mağazaya geri dönmelerini sağlayan ve sadakat sağlayan türden kişiselleştirilmiş bir deneyim sağlama olasılığı daha yüksektir.