MÜŞTERİ DENEYİMİNDE ANACADDE ODAKLI YAKLAŞIM

Müşteri Deneyimi

Mehmet Demirel

MÜŞTERİ DENEYİMİNDE ANACADDE ODAKLI YAKLAŞIM

Geleneksel perakendecilik, mağazaların kapanması ve perakende alan doluluk oranlarının düşmesi ile zor bir geçiş döneminden geçiyor. Ancak boş alanın bir kısmı, müşteriye daha yakın olmak ve e-ticaretin sunamayacağı deneyimler yaratmak için fiziksel bir varlığa sahip olmanın büyük faydalarını gören High Street'e yeni başlayanlar tarafından işgal ediliyor.

Mesela Microsoft, ilk Avrupa mağazasını Londra'nın prestijli Oxford Caddesi'nde açarken, ABD spor ayakkabısı markası Vans da, ünlü Nike kasabasının amiral gemisi Nike Town London'a yakın olan bu ünlü alışveriş caddesine giriyor. 1999'dan beri Londra'da bir mağaza.

Vans, sorunlu Arcadia Grubu perakende imparatorluğunun kurtarma anlaşmasının bir parçası olarak, kadın moda perakende zinciri olan Miss Selfridge'in amiral gemisi mağazası olanı kiralayacak.


Amazon fiziksel mağazaları

Bir High Street varlığının önemini tanıyan yalnızca Microsoft, Vans ve Nike gibi çokuluslu markalar değil. Çevrimiçi dev Amazon’un şu anda ABD’de Amazon Go kasasız marketleri, Amazon Tıklamaları ve Harç pop-up mağazaları ve 2017’de edindiği Whole Foods Market’i de dahil olmak üzere ABD’de yaklaşık 600 fiziksel mağazası bulunuyor.

E-ticaret devi şimdi ABD dışındaki fiziksel varlığını genişletmek istiyor ve küçük çevrimiçi perakendecilere fiziksel perakendecilere fiziksel bir perakende tadı vermeyi amaçlayan bir yıl süren pilotun bir parçası olarak İngiltere'nin merkezindeki on pop-up mağazası açmaya çalışıyor. İlk kez.

Girişim, çevrimiçi dev ve küçük işletme ağı Enterprise Nation arasında bir işbirliğidir. Amazon’un İngiltere’deki ilk Tıklamalar ve Harç mağazası Haziran’da Manchester’de açıldı, ikincisi Cardiff’te açıldı.


Enterprise Nation'ın kurucusu Emma Jones şöyle dedi:

“İngiltere alışveriş yapanlar hem çevrimiçi hem de yüksek cadde mağazalarında alışveriş yapmaktan hoşlanıyor ve niyetimiz, küçük işletmelere çevrimiçi ve yüksek cadde perakendeciliğinin en iyi unsurlarını birleştirerek başarılı olmalarına yardımcı olmak.”

Gittikçe daha fazla sayıda çevrimiçi satış yapan perakendeci, fiziksel bir mağazaya sahip olmanın benzersiz avantajlarını, özellikle de müşterilerin satın almadan önce koku almalarına, dokunmalarına veya tadına bakmalarına olanak tanıyan ürünleri satanlara satıyor.

Ancak Amazon’un Manchester mağazasında yer alan perakendeciler görünüşte rastgele bir ürün karışımı sunmakta ve bu da yapışkan veya unutulmaz bir alışveriş deneyimi yaratmayı zorlaştırmaktadır.

Gerçekten de, müşteri deneyimi danışmanlığı olan Brand Vista, Amazon’un girişimini “kaçırılan bir fırsat” olarak nitelendiriyor.

Amazon e-ticaretin tartışmasız kralı olsa da, fiziksel perakendecilik hakkında daha fazla şey öğrenmesi gerekiyor. Marka Vista diyor ki:

“Amazon, ana caddelerin sert savaş alanlarının tuğla ve harç perakendecilerini oyunlarını, yani müşteri deneyiminde oynamaya zorlaması nedeniyle saf görünüyor.”


Openbravo hakkında


Openbravo çevik ve yenilikçi perakende ticaret için küresel bir çok kanallı platform sağlayıcısıdır. Openbravo Commerce Cloud, perakendecilere ve restoratörlere çok esnek ve mobil bir platform üzerine inşa edilmiş kapsamlı omnichannel işlevselliği sunan, daha hızlı bir şekilde yenilik yapmalarını ve değişimi daha verimli bir şekilde yönetmelerini sağlayan mobil, bulut tabanlı çok amaçlı bir platformdur. 60'tan fazla ülkedeki müşterileri, 16.000'den fazla arka ofis kullanıcısı ve çözümlerini kullanarak 25.000 satış noktası olan Openbravo, piyasadaki en esnek çok kanallı platformunu sunmaktadır. Openbravo'nun Fransa, Dubai, Hindistan, Meksika ve İspanya'da ofisleri bulunuyor.


Openbravo Nedir?