Mağazanız OmniChannel iadeleri için hazır mı?

Openbravo Retail Platformu

Mehmet Demirel

Çok kanallı bir dünyada iadeler daha karmaşıktır ve perakendeciler dikkatli olmazlarsa, iade işlemlerinin maliyeti, müşteri ilişkilerinden bahsetmemekle birlikte, kâr marjlarını hızla aşındırabilir. Statista, yalnızca ABD'deki geçiş teslimatlarının 2020 yılına kadar 550 milyar dolara mal olacağını ve bu durumun yeniden stoklama masraflarını veya stok kayıplarını içermediğini tahmin ediyor.

Daha fazla perakendeci çevrimiçi hale geldikçe, daha sık getiri yeni gerçeklik olabilir. Ancak bu getirilerin olumsuz etkisini en aza indirmenin bir yolu var mı? İşte bu yüzden birçok perakendeci, özellikle esasen ön cephede bulunan mağazalarda, geri dönüşleri ele almaya adanmış daha fazla personele, alana ve otomasyona yatırım yapıyor.


İade Süreci Müşteri Deneyiminin Bir Parçası


Üstün bir müşteri deneyimi sunmak konusunda ciddi olan perakendeciler, geçişlerin mümkün olduğunca sürtünmesiz olmasını sağlayacaktır. Negatif bir geri dönüş deneyiminin bir müşteriyi mağazanızdan iyi duruma getirebileceğini ve tekrarlanan bir müşteriyi beslemenin her zaman yeni bir müşteri çekmekten daha uygun maliyetli olduğunu düşünün.

Bu nedenle, müşteriler bir şey iade etmek isterse, çevrimiçi olarak veya başka bir mağazadan satın alsalar da, hangi kanal için kendileri için en uygunsa kolayca yapabilmelidirler. Şimdi, daha fazla şey döndüreceklerse, geri dönüş sürecini neden kolaylaştırdığınızı düşünüyor olabilirsiniz?

Daha akıcı bir iade süreci aslında alışveriş yapanları alışveriş yapmaya teşvik eder, çünkü eğer işe yaramazsa veya tam olarak doğru değilse, öğeleri değiştirmenin veya iade etmenin kolay olacağını bilirler. Çevrimiçi alıcıların, uygun olmayanları iade edebilmeleri için birden fazla boyut satın almaları nadir değildir. Aslında, müşteri, örneklerin yarısından fazlasında bir ürünü iade etmek yerine, alışverişi yapmak istiyor, bir ters lojistik şirketi diyor.


Mağazalar İade için Cephe Hattıdır!

Kısa süre önce Amazon'da çok büyük olan bir çift eldiven aldım. Bir iade etiketi yazdırmak nispeten kolaydı ve daha sonra bir donanım mağazası olan en yakın damla sitesine yönlendirildim. Ancak, geri ödemenin işleme koyulması birkaç gün sürdü, bu da mağazaya iadenin bir nedenidir. Aslında, tüketicilerin yüzde 87'si öncelikle hızlı bir geri ödeme alabilmek için bir ürünü bir mağazaya geri göndermek yerine (nasıl satın aldıklarına bakılmaksızın) geri göndermeyi tercih ediyor.

Diğer bir neden satış fırsatıdır. Mağazalardaki ortalama dönüşüm oranının çevrimiçi olandan çok daha yüksek olduğu göz önüne alındığında, bir ürün iadesi, müşterileri fiziksel mağazaya yönlendirmek ve ek satış yapmak, müşteri ilişkilerini beslemek ve hatta satışları duruma göre kurtarmak için mükemmel bir fırsattır. Bu, mağazadaki iade sürecini mükemmelleştirmenin öneminin altını çiziyor.


Kesintisiz Ters Lojistik Buradan Başlıyor

İade sürecini sorunsuz hale getirmek sadece müşteriler için değil, perakendeciler için de iyidir. Kalite güvencesi ile yönlendirilen ve daha sonra yeniden paketlenen ve stoklanan iade edilen bir ürün nihayetinde daha hızlı satışa sunulabilir. Ve daha hızlı iade edilen ürünler satışa sunulduğunda, perakendecilerin kayıplarını en aza indirme olasılığı daha yüksektir.

Mükemmel olmayan ürünler de indirimli fiyatlandırma için kurtarılabilir, hatta yeni ürün tasarımları için satılmamış ürünlerdeki malzemeleri geri dönüştüren tedarikçilere geri gönderilebilir - burada yeni envanter için kullanılabilecek yer kaplamazlar.

Perakendeciler, çok kanallı bir platform zaten çok yönlü envanter hareketlerini yapabildiğinden, iade sürecini tanımlamak ve otomatikleştirmek için bir mobil POS kullanabilir. Örneğin, Çevrimiçi Satın Alma, Mağazadan Toplama (BOPIS) için kullanılan mekanizmanın aynısı, çevrimiçi satın alma işlemlerinde (BORIS) iade sunmak için kullanılır.

İade işlemek için teknolojiye yatırım yapmak, süreci hem müşteriler hem de perakendeciler için daha hızlı, daha uygun maliyetli ve daha tatmin edici hale getirecektir.