BOPİS'İN ÖTESİNDE: ROPİS YETENEĞİ İLE PERAKENDE SATIŞ

BOPIS, BORIS ve şimdi ROPIS

Mehmet Demirel

Çok kanallı perakendecilikteki liderleri diğerlerinden ayıran iki önemli özellik, Online Satın al sonra git Mağazadan teslim al (BOPIS) ve Online Satın al sonra git Mağazaya İade et (BORIS) şeklindeki satın almalarıdır.

Ancak, pek çok perakendecinin, özellikle moda perakendeciliğinde eşit derecede popüler olmaya yönlendirilen Mağazadaki Rezerv Çevrimiçi Alım (ROPIS) hakkında konuştuğunu duymuyoruz.

Daha fazla tüketici çevrimiçi mal satın almayı ve daha sonra bunları perakendecinin mağazasından teslim almayı tercih ediyor.

Peki Neden?

Maliyet büyük bir husustur: bir mağazadan teslim alarak teslimat masrafı (kargo ücreti) ödemekten kaçınırsınız. Ayrıca hız avantajı var. Giderek daha fazla perakendeci, çevrimiçi sipariş edilen malların bir mağazada sadece birkaç saat içinde (bazen bir saat kadar kısa sürede) alınabileceğine dair söz verebilmelerini sağlamak için Tıkla ve Topla yeteneklerini yükseltti.


Bölünmüş Köprü

BOPIS, perakendecilere dijital-fiziksel bölünmeyi köprülemek için bir yol sunar ve bu da onu çok kanallı perakende deneyiminin kritik bir unsuru haline getirir. Ve bir perakendeci mağazalarını BOPIS'i sunmak için donattığında, aynı altyapıyı ve prosedürleri BORIS - Online Mağazadan Satın Al'ı sunmak için uyarlayabilir. BORIS, tuğla ve harç perakendecilerine yalnızca çevrimiçi rakiplere göre büyük bir avantaj sağlar, çünkü müşteriler sevmedikleri ürünleri kolayca iade etme seçeneğine değer verir.

BOPIS ve BORIS sunan perakendeciler, mutlu müşterilerin avantajlarından ve müşteriler mağazadan sipariş aldıklarında veya iade ettiklerinde ilgili ürünleri tanıma ve satın alma teşvik etme fırsatından yararlanırlar.


BOPIS, BORIS ve şimdi ROPIS

bazı perakendecilerin daha az yaygın bir çok kanallı yeteneği benimsediğini görmeye başlıyoruz, ancak son derece etkili olduğu kanıtlanmış olan, yani Çevrimiçi Rezerv yapma, sipariş edilen malları Mağazada, ROPIS için ödeme ve toplama yeteneği.

müşterinin çevrimiçi satın alma işlemini tamamlaması gerekmediğinden ROPIS'in BOPIS'ten farklı olduğunu anlamak önemlidir. Bunun yerine ürün müşteriye ayrılmıştır ve görüntülemeleri veya denemeleri için hazır mağazada tutulur.

Resimde Openbravo Commerce Cloud'un ROPIS'i nasıl yaptığını görebilirsiniz. Bir mağazadaki POS terminali, asistana, adlandırılmış bir çevrimiçi müşteriden sipariş vermek için belirli bir ürünü bir kenara bırakmasını söyleyen bir mesaj alır.

Openbravo, ROPIS'in çevrimdışı ve çevrimiçi dünyalar arasındaki sinerjiden yararlanmak isteyen moda perakendecileri için kritik bir yetenek olduğuna inanıyor. Alışveriş yapanlar, moda ürünlerine çevrimiçi göz atmayı kolaylaştırabilir. Ancak, genellikle onları eve götürmeden önce uygun olduklarından emin olmak için bir elbise veya ayakkabı denemeleri gerekir.


Boyutlandırma zorlukları

Online moda perakendecileri için büyük zorluklardan biri, giyim ve ayakkabı boyutlarının markadan markaya büyük ölçüde değişmesidir. Bu nedenle, bir müşteri kurye evine teslim ettiğinde elbiseyi sevse bile, uymuyorsa hala hayal kırıklığına uğrayabilir. Bu hayal kırıklığı, çevrimiçi iade sürecinin baş ağrısı ile uğraşmak zorunda kalırsa hayal kırıklığına dönüşebilir.

Üst düzey lüks ürünler için, alışveriş yapanlar satın alma işlemini tamamlamadan önce pahalı giysinin orijinalliğini anlamak, hissetmek ve hissetmek istiyorlar.

FitforCommerce'e göre, 2016 yılında Omnichannel Perakende Endeksindeki perakendecilerin ve markaların sadece yüzde 9'u bu hizmeti sundu.

Bu sayı 2017'de neredeyse iki katına çıktı. Yüzde 14'te, evlat edinme henüz ana akım değil, bu nedenle erken evlat edinenler için eğilimi yakalama ve rekabetten farklılaşma için harika bir fırsat sunuyor.