MODA PERAKENDECİLERİNİN ENVANTER OPTİMİZASYONU VE GÜÇLÜ TEDARİK ZİNCİRİ İÇİN ÇEVİKLİK KAZANMALARI GEREKİYOR

Moda Perakendecileri için Retail ERP

Mehmet Demirel

Perakendeciler ile “istek listelerinin” en üstünde ne olduğu hakkında konuştuğumuzda, gerçek zamanlı stok görünürlüğü en sık bahsettiği şeylerden biridir. Bu olmadan, elbette çok kanallı senaryoları desteklemek mümkün değildir.

Ancak bunun ötesinde, sadece gerçek zamanlı envanter görünürlüğünü sağlamakla ilgili değil, aynı zamanda genel envanter yönetimi sürecini optimize etmekle de ilgilidir, çünkü bunun maliyetler ve perakendeci için finansal performans üzerinde önemli bir etkisi vardır.


H&M, İsveçli hızlı moda perakendecisi bunu çok iyi biliyor.

Daha önce bildirildiği gibi, H&M geçtiğimiz yıl yaklaşık 4 milyar dolar fazla stok oluşturdu. Şirket, en son finansal sonuçlarında 2018'in üçüncü çeyreğinde ağır kıyafet indirimleri şeklinde sert bir harekete geçmek zorunda kaldığını açıkladı. Bir önceki yıla göre stoklar% 13 arttı.

"Envanter seviyesi hala çok yüksek ve geçen yılın aynı dönemine göre üçüncü çeyrekte satışlarla ilgili olarak artan düşüşlere neden olacak" dedi. .

Elbette pazarlık arayan müşteriler için bu harika bir haber. Ancak günümüzün hızlı hareket eden moda perakendeciliği endüstrisinde, ürünleri tam fiyatla satma fırsatı penceresi kısalıyor.

Bugün, mevsim kavramının hızlı bir şekilde geçmişte kaldığını görüyoruz. Perakendeciler sürekli yeni ürünler, yeni stiller ve yeni kategoriler başlatıyor. Bu nedenle “rafa alma süresini” mümkün olduğunca azaltmak çok önemlidir.

Kaynak: Goldman Sachs

Source: Goldman Sachs  

Sağdaki tablodan da görebileceğiniz gibi, H&M’in teslim süreleri diğer büyük moda perakendecilerinden daha iyidir, ancak yine de Zara markasıyla tanınan asıl rakibi Inditex’in iki katı.

Genellikle hızlı bir şekilde trend belirleyici olarak görülen Inditex'in kısa teslim süreleri vardır ancak çevrimiçi perakendeciler ASOS ve Boohoo kadar kısa değildir.

ASOS, herhangi bir zamanda 60.000'den fazla ürünü bulundurur ve envanterini, bin yıllık müşterilere hitap etmek için tasarlanan "yeni ürünler" ile envanterini sürekli olarak güncellemesini sağlar.


H&M, çevrimiçi rakiplerle daha iyi rekabet edebilmek için, H&M'in teslim sürelerini kısaltması gerektiğini ve bunun da sezonda daha fazla alım yapmasını sağladığını kabul ediyor. Aynı zamanda, ürün yelpazesinin dengesini ve hassasiyetini geliştirmek istiyor. Birlikte, bu girişimlerin daha fazla tam fiyatla satış elde etmesine ve böylece şirketin finansal performansını iyileştirmesine yardımcı olacağını umuyor.


Hız İhtiyacı

Tedarik zinciriniz üzerinden envanteri hızlı bir şekilde hareket ettirmenin moda mağazacılığındaki kritik bir başarı faktörü olduğu benim için net, çünkü daha tam fiyatlı satışlar yakalayabiliyorsunuz.

Depo, tedarik zincirinizde genellikle bir tıkanıklık olabilir. Bu nedenle Openbravo, çok basitten çok karmaşık kurulumlara kadar farklı depo senaryolarını yönetmenize yardımcı olan bir çözüm geliştirmiştir.

Bir mağazanız veya çok büyük bir deponuz olsun, rota alanlarını, seyahat sekanslarını, çöp kutusu kapasitelerini vb. Tanımlayabilirsiniz. Bu, seyahat yollarını gerçekten optimize etmenize olanak tanır ve doğru personele öncelikler atayabilir ve görev atayabilir, depo alanınızdan en iyi şekilde faydalanabilir ve envanteri optimize edebilirsiniz.

Openbravo’nun depo yönetimi çözümü, POS çözümümüzle tam olarak aynı mobil teknolojiyi kullanıyor, bu nedenle çeşitli mobil cihazlardan kullanılabilir. Çevrimdışı özelliklere sahip, çevikliği artırmaya yardımcı olan ve depoya, hataları en aza indirgemek ve azaltmak ve sonuçta doğruluğu artırmak için ihtiyaç duydukları araçları sağlar.


Openbravo Ticari Cloud'un çok kanallı moda perakendecilerinin talepkarlık gereksinimlerini nasıl karşılayabileceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için ingilizce web semineri Omnichannel lideri mi, laggard mı? Moda perakendeci olarak tercihiniz nedir?