KIPIR KIPIR PERAKENDE MODA SEKTÖRÜNDE TRENDİ YAKALAMAK İÇİN ÇEVİKLİĞE İHTİYAÇ VAR

Openbravo - GEOFF NAIRN

Mehmet Demirel

HAREKETLİ PERAKENDE MODA SEKTÖRÜNDE TRENDİ YAKALAMAK İÇİN ÇEVİKLİĞE İHTİYAÇ VAR

Moda perakendeciliği her zaman hızlı hareket eden bir sektör olmuştur, ancak moda trendleri oldukça öngörülebilirdi. Ancak, artık değil.

Müşteriler artık modanın pasif tüketicileri olmaktan memnun değil. Teknoloji sayesinde, yalnızca markalarla etkileşime girmeyi değil, aynı zamanda satın alımlarından önce, sırasında ve sonrasında dijital kanalları kullanan eğilimleri etkileme konusunda kendilerini güçlendirmiş hissediyorlar.

Instagram ve diğer sosyal medya, günümüzde trend olanı giderek daha fazla dikte ediyor. Ancak neredeyse bu kadar çabuk kaybolabilir. Bu nedenle, birçok tasarımcı ve marka mevsimsel eğilimleri önceden tahmin etmeye çalışmaktan vazgeçti.


Şimdi Gör, Şimdi Satın Al

“Şimdi gör, şimdi al” moda döneminde, müşteriler anında memnuniyet beklemekte ve sadece birkaç kez giyildiklerinde kıyafetler “eski” kabul edilebilir. McKinsey'e göre, tüketiciler bugün 15 yıl önce olduğundan% 60 daha fazla giysi satın alıyorlar. Fakat onları daha önce yaptıkları gibi yarısı kadar tutarlar.

Perakendeciler, teslimat sürelerini sıkıştırarak ve mağazalarındaki ürün çeşitliliğinin - fiziksel veya web - sık sık değiştiği bir duruma geçerek bu olguya adapte olmak zorunda kaldılar. Yeterince hızlı satmayan ürünler hızlı bir şekilde fiyat dışı pazarlara yönlendirilir.

Hızlı moda liderleri bu “hız ihtiyacını” aşırı uç noktalara taşıdılar. Zara, tasarım stüdyosundan mağazalarına ürün almak için iki hafta alırken, İngiltere'deki hızlı moda perakendeci Topshop, mağazalarına günlük olarak yeni ürünler bırakıyor.

Moda perakendeciliğindeki bu yeni dinamikle birlikte, moda trendlerini tahmin edebilme fikri geçerliliğini yitirdi. Bunun yerine, markalar ve perakendeciler artık trendler hakkında büyük miktarda bilgiyi gözden geçirme konusunda yardıma ihtiyaç duyuyorlar, böylece belirli bir pazarda hangilerini başarılı bir şekilde kaldırabileceklerine karar verebilecekler ve umarım daha uzun sürecek bazı temaları belirleyebilirler. .


Dört Büyük Fikir

İngiltere trend tahmin hizmeti olan WGSN'nin ülke müdürü Isabel Mesa, bu temaları “Büyük Fikirler” olarak adlandırıyor. Böyle bir fikir, modası geçmeyen, daha iyi kalitede temel ürünler arayan tüketiciler tarafından hızlı modaya karşı neredeyse bir tepki olarak gördüğü Better Basics moda ürünlerini yaratıyor. “Daha az satın almak ve daha zamansız ürünler almak istiyorlar” diyor.

Herhangi bir High Street'i ziyaret eden herkesin görebileceği bir başka tema da Yeni Gündelik trend. Streetwear pazarı doygunlaştırdı ve şimdi “postmodern moda” nın temel unsurlarından biri. Öyle ki, binyılların son moda ve üst sınıf sokak modasını bir araya getirmekten korkmuyorlar.

Mesa’nın üçüncü büyük fikri Unutulmuş Demografikler olarak adlandırılıyor. Moda perakendecileri, modaya harcayacak daha fazla parası olan ancak düşük kaliteli giysilerden daha az hoşgörülü olan ve çok iyi satış sonrası servis bekleyen yaşlı tüketicileri hedeflemeyi öğreniyorlar.

Akıllı Hassasiyet, üniversitede eğitim gören kadınların oranı Avrupa, Asa ve ABD'de arttıkça, formal giyim pazarının nasıl hızla arttığını tespit eden WGSN'den dördüncü büyük fikir.


Hızlı Moda'nın Sonu mu?

“Hızlı modanın sonunu görmüyoruz, hiç de değil. Ancak bir değişiklik görüyoruz ”diyor Mesa. Özellikle genç tüketiciler - onlara Empower Up! Diyor. nesil - modada şeffaflık, etik ve sürdürülebilirlikten endişe duyuyorlar, bu yüzden hala dürtü alımlar yapacak olsalar da, aynı zamanda değerlerini yansıtan ürünler satın almak istiyorlar.

Analistler, genç müşterilerin beklentileri ve değerleri ile çınlamamasının, Sir Philip Green’in Arcadia moda imparatorluğunun amiral gemisi zinciri olan Topshop’un düşüşünü açıklayabilir. Bu nedenle, müşterilerinizin markanıza inanmaması durumunda, sık sık değişen koleksiyonlar çok az sayılır.

Günümüz moda tüketicilerinin karmaşık ve hızla değişen ihtiyaçlarını karşılamak için perakendecilerin, müşteri yolculuğunun tüm aşamalarında dijital dönüşümü benimsemeleri gerekir. Böylece, müşterileriyle daha yakınlaşabilir, pazar hızını artırabilir ve e-Ticaret ve mağaza operasyonlarının uyumlu bir omnichannel stratejisi içinde sorunsuz bir şekilde birlikte çalışmasını sağlayabilirler.

Kaynak: https://www.openbravo.com/blog/retailers-need-insight-and-agility-to-leverage-trends-in-a-restless-fashion-sector/