Daha Az Stok ve Daha Fazla Memnun Müşteri Daha iyi Talep Tahmini Demektir!

Talep Tahmini

Mehmet Demirel

Her perakendeci, stok seviyesini optimize etmek, maliyetleri düşürmek ve eşit derecede önemlisi, satın almak istedikleri ürünlerin mevcut olmasını sağlayarak müşterileri memnun etmek istiyorsa, ürünlere olan talebi doğru bir şekilde tahmin edebilmenin önemli bir yetenek olduğunu bilir.

Çok kanallı çağda, müşteriler mağazalarda alışveriş yaparken stoktaki stoklara karşı daha az toleranslıdırlar. Yerel mağazalarında alışveriş yaparken bir ürün bulamazlarsa, mağazada bir öğeye sahip değilse veya doğru boyutta veya renkli değilse, telefonlarını söküp büyük bir olasılıkla Amazon'dan sipariş vermeleri daha olasıdır.

Analist firma IHL Group'a göre, Amazon’un ABD’deki perakende satışlarının% 24’ünden fazlası, ürünü önce yerel bir mağazadan almaya çalışan, ancak stokta olmayan müşterilere bağlanabilir.

Stoklar perakendecilere iki kez zarar verdi. İlk olarak, kayıp satışın finansal etkisi var. Yıl sonunda en yüksek tatil dönemine kadar yoğun bir şekilde tanıtılan popüler bir yeni oyuncağın stoğuna sahip olmayan bir oyuncak perakendecisi örneğini ele alalım.

Çok az sayıda müşteri, tatil için ihtiyaç duydukları için yeni stokların gelmesini beklemeye hazırdır. Başka bir yere gidecekler ve bu yüzden perakendeci, en önemli ticari işlem döneminde satışlarını kaybetti. Bir oyuncak perakendecisi için, tatil mevsimi yıllık satışların% 30'unu temsil edebilir.

Kayıp satışlar, kaybedilen müşteriler anlamına gelir

Kayıp satışın neden olduğu tek seferlik finansal etkinin yanı sıra, genellikle göz ardı edilen daha ciddi bir etki söz konusudur, yani müşterinin, bu ürün için alışveriş yaparken satıcıyı tekrar düşünmesi çok daha düşüktür.

Kaynak: RSR Araştırması

Kaynak: RSR Araştırması

Sadece Noel ya da Kara Cuma gibi yoğun tatil dönemlerinde değil, tahminlerin çok yanlış gidebileceğini değil. Omnichannel perakendeciliği, perakende satış işlemlerine çok daha fazla karmaşıklık getirmiştir, çünkü envanter, talebin kaynaklandığı yer dışındaki bir yerden karşılanabilir ve talep çok daha az tahmin edilebilir. RSR Research tarafından yayınlanan bir rapora göre, tahmin edilemeyen talep, çok kanallı kanal yerine getirmeyi iyi yapmak isteyen perakendecilerin karşılaştığı en yaygın ticari zorluk oldu.

Talep tahmini, perakendecileri kolektif olarak işlevlendiren birçok sürecin başlangıç ​​noktasıdır.

Bu nedenle, eğer bir perakendeci daha fazla doğrulukla tahmin edebiliyorsa, ürünleri için talebin ne olacağını, satışları ve maliyetleri tahmin etmek daha kolay olacaktır.

 Kaynak: EIQ Araştırma Çözümleri

Kaynak: EIQ Araştırma Çözümleri

Ancak EIQ Research Solutions tarafından yapılan bir araştırmaya göre, ABD'deki 10 perakendeciden sadece altı tanesi, tedarik zinciri tahminlerinin iyi veya çok iyi olmasını sağlayan teknolojiyi düşünüyor.

Tahmin doğruluğu eksikliği, ankete katılanların% 34'ünün gösterdiği sık rastlanan bir şikayettir, ancak öngörülemeyen piyasa riskleri ve düşük gerçek zamanlı stok görünürlüğünün neden olduğu zorluklar,% 40 ve% 43 ile belirtilen daha büyük baş ağrıları olarak görülmektedir. Katılımcıların sırasıyla.

Talebi daha iyi tahmin edebilmek, bir perakendeci için riskleri azaltır ve hangi ürünlerin stoklanacağı ve hangi miktarlarda daha fazla güven duyulacağına dair kararlar almasına yardımcı olur, böylece stokları ve stokları azaltır. RSR Research’e göre:

“Perakendeciler, aşırı ve düşük stok döngüsünü kontrol altına almak için tahmin motorlarını geliştirmeleri GEREKİR.”

Openbravo Commerce Cloud'un talep tahmini ve envanter planlama yetenekleri, perakendecilerin, çok kanallı perakendecilerin ihtiyaçları ile uyumlu ve maliyet etkin tedarik zinciri planlamasının temelini oluşturabilecek, etkili ve sistematik bir tahmin süreci gerçekleştirmesine yardımcı olmak için tasarlanmıştır.