Openbravo ile Analitik Raporlama

Bu modül, Openbravo'da OLAP Küplerini kullanmak için gerekli altyapıyı sağlar.

Mehmet Demirel

Openbravo Analytics iş performansınızı artırmanızı, verilerinizi en iyi şekilde değerlendirmenizi ve daha iyi görüş elde etmenizi sağlar. İş etkinliklerinize çevik ve hızlı adapte sağlar.

  • Raporları ve çizelgeleri kişiselleştirilebilir ve çalışma alanından ulaşabilirsiniz.

  • Kullanıcılar, küplerle veri detayına erişebilir.

  • Diğer raporlara erişmek basittir.

  • Yeni raporlar oluşturmak çok kolaydır.

  • Hiçbir ek altyapı gerekli değildir.


 
 

Analytics Küpleri, Raporları, Widget'ları ve Görünümleri

Openbravo Analytics, raporlama ve analitik gereksinimlerinizde size yardımcı olacak birkaç farklı araç sunar.

Analizi Raporları anahtar satış bilgilerini görselleştirmek. En iyi satanlardan, indirimlerden, nakit ödeme bilgilerinden, ayrıntılı iade genel bilgilerinden herhangi bir şeye bakmanıza izin verir.

Analitik, Windows raporları ve widget'lar doldurmak için kullanılan satış gerçekleri detaylı bilgi sağlar. Standart Openbravo araçlarını, excel'e aktarmadan önce verilerinizi filtrelemek, sıralamak, yeniden düzenlemek için kullanabilirsiniz.

Analitik Widget'lar mağazalarda en iyi performans gösteren ürünler (kategoriler) size doğrudan fikir vermek ve satış temsilcisi üretkenliğine yararlı temel performans göstergesi sağlar.

Bu veri analiz araçları, Openbravo Analytics ile kullanıma hazır bir dizi genişletilebilir küpü temel almaktadır. Openbravo Küpleri , aşağıdaki gibi bilgileri içeren raporlar oluşturmanıza yardımcı olacaktır:

  • Belirli bir süre için ürün ve ürün kategorisine göre satışlar, net satışlar ile brüt satışlar, iş ortağı tarafından.
  • Toplam iskonto tutarına dönem / ürün kategorisine göre uygulanan indirim ve promosyonlar
  • Farklı müşteri tipleri için ürün ve ürün kategorisine göre satışları ve iadeleri gösteren günlük / haftalık satış raporu
  • Satışlara göre marj
  • Posta koduna / bölgeye göre satış bilgileri

Satış Terminolojisi - Alanlar

Analitik küplerini / raporlarını kullanırken, sürekli olarak kullanılan aynı terminoloji / alan adlarını göreceksiniz. Bu bölüm, bu alanların anlamını açıklar, özellikle satışlara karşı iadelere karşı negatif, artılara karşı pozitif rakamların anlaşılması önemlidir:

  • Satışlar : vergiler hariç ancak indirimler dahil, iade hariç satış miktarıdır. Her zaman pozitif bir sayı veya sıfırdır.
  • İadeler : indirimler dahil ve vergiler hariç iade miktarlarıdır, pozitif bir sayı veya sıfırdır.
  • Net Satışlar : Satışlar - İndirimler de dahil olmak üzere vergiler hariç, iadeler satılmadan daha fazla iade edilirse negatif olabilir.
  • Miktar : İade hariç satılan miktar, her zaman pozitif bir sayı veya sıfırdır
  • İade Edilen Miktar : İade edilen miktar pozitif sayı veya sıfır olarak ifade edilir.
  • Net Miktar : Miktardır - Döndürülen Miktar, satıldığından daha fazla iade edilmesi durumunda negatif olabilir
  • Maliyet : sevk edilen ürünün hesaplanan, iade edilenler hariç hesaplanan maliyeti, her zaman pozitif bir sayı veya sıfırdır.
  • İade Maliyeti : iade edilen malların maliyeti, pozitif bir sayı veya sıfırdır
  • Net Maliyet : satılan malın maliyeti eksi geri gönderilen malların maliyeti, satılandan daha fazla iade edilirse negatif olabilir
  • İndirim : İadeler hariç satılan malların iskonto miktarı pozitif veya sıfırdır.
  • İade İndirimi : İade edilen malların indirim tutarı, bir pozitif sayı veya sıfırdır
  • Net İndirim : satılan malların indirilmesi, geri gönderilen malların indirimi eksi


Bu temel terminoloji aynı zamanda diğer tanım için de kullanılır, örneğin Vergi: Vergi, İade Vergi, Net Vergi.

Ek olarak, birkaç küp bu hesaplanmış önlemlere sahiptir:

  • Brüt Marj : net satışlar eksi net maliyet
  • Brüt Kar Marjı% : Brüt Kar Marjı / Net Satış
  • Mark Up% : (Net Satış - Net Maliyet) / Net Maliyet
  • % İndirim : Net İndirimler / (Net Satış + Net İndirimler)
  • İade Miktarı% : İade Edilen Miktar / Miktar


Analytics terminology.png

Analytics'i anlama: boş sonuçları gizleme

Analytics raporları çok esnektir ve yalnızca size alakalı bilgileri göstermeye çalışır. Varsayılan olarak, raporlar boş satır ve sütunları gizleyecektir. Filtre parametreleriniz sonuç vermezse, hiçbir şey gösterilmez.

Raporunuzun veri göstermemesinin bir başka nedeni de, örneğin 1 Ocak 1970’e bir başlangıç ​​tarihi belirleyen çok geniş bir tarih filtrenizin olmasıdır. Bu nedenle, tarih filtrelemenin, işletime karşılık gelen makul bir süre içinde olan tarihleri ​​kullanması gerekir. iş verilerinizin zaman çerçevesi.

Boş hücreleri / değerleri de göstermek için, analiz raporunun üstündeki araç çubuğunda gösterilen bu düğmeye tıklayın:

Analytics emptyreport button.png

Analytics Raporları

Bu bölüm, Openbravo (Retail) Analytics modüllerinin bir parçası olarak sunulan standart raporlara genel bir bakış sunar. Raporlar, bu wiki sayfasının sonunda açıklanan küplere dayanmaktadır.

Organizasyona Göre Satış Raporu - Ödeme Yöntemi

Gösterir net satış farklı kuruluşlarda ödeme yöntemiyle miktar. Bu rapor Satış Ayrıntıları Küpünü temel almaktadır .

İş ortağı ve iş ortağı kategorisine göre filtreleyebilirsiniz. İş ortağı veya iş ortağı kategorisine göre filtreleme yapmazsanız, rapor tüm iş ortağı kategorisi için gösterilir, raporda, 'tüm iş ortağı kategorisi' üzerine tıklayarak ve gösteriyi seçerek iş ortağı kategorilerine yakınlaşabilirsiniz çocuklar.

Analytics rapor satışları org ödeme yöntemi.png

Rapor Satış: Ürün Kategorisine Göre En Çok Satanlar ve Satışlar

Bu rapor Satış Ayrıntıları Küpünü temel almaktadır İki analitik rapor gösterir:

  • en çok satan 10 ürün için satış, maliyet, iade ve marj bilgileri
  • ürün kategorisine göre satış, maliyet, iade ve marj bilgileri, her ürün kategorisine ait ürünleri büyütebilirsiniz

Her iki rapor da net satışlara göre azalan şekilde sıralanır.

En çok satan 10 ürün:

Analytics, satışları en çok satanlar raporudur.png

Ürün kategorisine göre satış, ürün kategorisini sol tıklatarak ürün seviyesini yakınlaştırabileceğinizi ve çocukları göster:

Analytics, satış ürün kategorisini rapor etti.png

Satış Temsilciliğini Satış Temsilcisine Göre Rapor Et

Seçilen bir mağaza için satış temsilcisi tarafından satış verimliliği KPI'larını gösterir. Verimlilik KPI'ları sipariş / bilet sayısı, ortalama miktar / miktardır. Bu rapor Satış Başlığı Küpüne dayanmaktadır .

Analytics, satışların satış verimliliğini rep.png olarak bildirdi

Mağazaya Göre Satış Üretkenliğini Bildirin

Seçilen bir mağaza için satış temsilcisi tarafından satış verimliliği KPI'larını gösterir. Verimlilik KPI'ları sipariş / bilet sayısı, ortalama miktar / miktardır. Bu rapor Satış Başlığı Küpüne dayanmaktadır .

Analytics, store.png tarafından yapılan satış verimliliğini rapor etti

Satış Raporları Satış Temsilcisine Genel Bakış

Satış temsilcisi tarafından, sipariş sayısını ve ortalama iade tutarlarını ve miktarlarını gösteren iadeler hakkında bir görünüm sağlar. Bu rapor, Satış Başlık Küpüne dayanmaktadır .


Analytics, satış getirilerini rep.png ile bildirdi

Nakit Rapor Özeti

Kullanıcı / satış temsilcisini kapatarak kasa bilgilerinin bir özetini verir. İş tarihini sütun başlığındaki tüm iş tarihini sol tıklatarak ve çocukları göster'i seçerek yakınlaştırabilirsiniz. Bu rapor, Satış Nakit Küpü'nedayanmaktadır .

Analytics rapor satış oturumu cash.png

İndirimleri Mağaza, Satış Temsilcisi ve Ürün boyutlarına göre bildir

Rapor, çeşitli boyutlara göre indirim türüne göre indirim tutarlarını gösterir.

Aşağıdaki ekran görüntüsüne bakın, sol tıklayıp çocukları göster seçerek her bir boyutun ayrıntılarını yakınlaştırabilirsiniz.

Analytics raporu discounts.png

Analytics Windows

Analitik Windows, standart Openbravo ızgara araçlarını kullanarak gerçek verileri indirmek / filtrelemek için harika bir yol sunar. Gerçek tablo görünümleri aşağıdakileri desteklemektedir:

  • sütun filtreleme
  • kaydedilmiş görünümler
  • sınıflandırma
  • sütun gizleme / gösterme / yeniden düzenleme
  • özet fonksiyonlar ve hesaplanan sütunlar
  • gruplama (daha küçük veri setleri için)

En önemli özelliklerden biri, filtrelenmiş verileri excel'e (csv seçeneği ile) kolayca verebilmenizdir.

Not :

  • Gerçek tablosu görünümleri tarafından sağlanan önemli bir ek özellik, gerçekleri doğrudan düzenleyebilmenizdir.
  • Bu, muhtemelen verileri düzeltmek için ortaya çıkan gerçekçi olmayan gerçekleri düzeltmeyi mümkün kılar.
  • Sistem sadece yeni bir tane oluşturacağından, gerçek kayıtları kaldıramazsınız. Daha sonra işlem tablolarındaki değişikliklerle ilgili bir gerçek varsa, el yazmanızın üzerine yazmanız mümkündür.
  • Gerçek tablo görünümleri gelişmiş veri doğrulama işlemi yapmaz. Dolayısıyla, bilgiyi güncellemede çok fazla özgürlük olduğunun farkında olmalısınız. Buna izin verilmektedir, çünkü olgu tablolarını okuyan kritik iş süreçleri yoktur. Gerçek tabloları, işlem tablolarından gerçekten farklıdır.

Analytics Satış Ayrıntıları Görüntüle

Satış Ayrıntıları Küpündeki verinin temelini oluşturan kayıtların doğrudan bir görünümünü sağlar Kayıtları silemez, ölçü alanlarını ve bazı ölçü alanlarını düzenleyebilirsiniz.


Analytics satış ayrıntıları view.png


Analytics Satış Üstbilgisi Görünümü

Satış Başlığı Küpündeki verinin temelini oluşturan ayrı ayrı kayıtların doğrudan görüntülenmesini sağlar Kayıtları silemez, ölçü alanlarını ve bazı ölçü alanlarını düzenleyebilirsiniz.


Analytics satış başlıkları view.png


Analytics Cashup Ayrıntıları Görüntüle

Sales Cashup Cube'daki verinin temelini oluşturan kayıtların doğrudan bir görüntüsünü sunar Kayıtları silemez, ölçü alanlarını ve bazı ölçü alanlarını düzenleyebilirsiniz.


Analytics satış cashup details.png


Analytics Satış İndirimleri Görüntüle

Satış İndirimleri Küpündeki verinin temelini oluşturan kayıtların doğrudan bir görüntüsünü sunar Kayıtları silemez, ölçü alanlarını ve bazı ölçü alanlarını düzenleyebilirsiniz.


Analytics satış indirimi ayrıntıları.png

Analytics Widget'ları

(Retail) Analytics modülü, OB çalışma alanına eklenebilecek çeşitli araçlar sağlar. Widget'ların birçoğunun parametresi ile arasında bir tarihi var. Diğer boyutlar önceden ayarlanmıştır.

Not: Pencere öğeleri, şimdiye kadar ayarlanmış olan geçerli kuruluş veya müşterinin para birimini kullanır.


Analytics widget'ı genel.png


En iyi ürünler

Azalan net satış değerindeki tüm ürünleri listeler, Satış Ayrıntıları Küpünün satış, getiri ve maliyet ve kar marjı ölçütlerinin önemli bir alt kümesini gösterir .


Analytics widget'ı en iyi ürünler.png

Mağazanın En Popüler Ürünleri

Her mağaza için, mağaza boyutu da dahil olmak üzere net satış değerlerini düşürerek sıralanan en fazla ürün sayısını listeler, Satış Ayrıntıları Küpünün satışların, iadelerin ve maliyet ve marj ölçümlerinin önemli bir alt kümesini gösterir .

Her mağaza için gösterilecek ürün sayısını belirleyebilirsiniz (Top Sayısı).


Analytics widget store.png tarafından en iyi ürünler

En İyi Ürün Kategorileri

Net satış değerlerini düşürmedeki tüm ürün kategorilerini listeler, satış detayları küpünün satış, iadeler, maliyet ve kar marjı ölçütlerinin önemli bir alt kümesini gösterir .


Analytics widget'ı en iyi productcategory.png


Mağazanın En İyisi Ürün Kategorileri

Mağaza boyutu da dahil olmak üzere, net satış değerlerinin azaltılmasında mağazaya göre en çok satılan (net satışlar) ürün kategorilerini listeler, Satış Ayrıntıları Küpünün satışların, getirilerin ve maliyet ve marj ölçümlerinin önemli bir alt kümesini gösterir .

TopCount parametresiyle her mağaza için gösterilecek kategori sayısını belirleyebilirsiniz.


Analytics widget store.png tarafından en iyi ürün kategorileri

Mağazanın En İyi Satış Temsilcisi

Mağaza boyutu da dahil olmak üzere net satış değerlerini düşürmedeki tüm satış temsillerini listeler, Satış Ayrıntıları Küpünün satışların önemli bir alt kümesini, Satışların iadelerini ve maliyet ve marj ölçümlerini gösterir .


Analytics widget en iyi salesrep tarafından store.png

En İyi Mağaza

Azalan net satış değerindeki tüm mağazayı listeler. Satış Ayrıntıları Küpünün satışlarının, iadelerinin ve maliyet ve kar marjı ölçümlerinin önemli bir alt kümesini gösterir .


Analytics widget'ı en iyi store.png

Satış Temsilcisi Verimliliği

Azalan sipariş / bilet sayısındaki satış temsilcileri KPI'ların satış verimliliğini listeleyin. Satış Başlığı Küpünü temel alır .


Analytics widget satışları rep.png

Mağaza Verimliliği

Azalan sipariş / bilet sayısındaki mağazanın satış verimliliği KPI'lerini listeleyin. Satış Başlığı Küpünü temel alır .


Analytics widget'ı mağaza verimliliği rep.png

Openbravo Küpleri

Openbravo, perakende ortamı ve perakende dışı ortamlar için küpler sunar.

Analitik küpleri, Uygulama Sözlüğünde bir Küp Tanımı kullanılarak tanımlanır Sen edebilirsiniz uzatmak kendi boyutları ile varsayılan Küpleri. Durum tablosundaki mevcut sütunlardan yararlanabiliyorsanız, bu yalnızca Küp Tanımına yeni boyutlar eklemeyi gerektirir. Daha fazla / başka sütunlara ihtiyacınız varsa, küçük bir özel geliştirme etkinliği yapmanız gerekir. Daha fazla bilgi için buraya bakınız .

Takip eden bölümlerin her biri Openbravo tarafından verilen standart küpleri açıklar.

Satış Detayları Cube

Satış detayları küpü fatura satırı tablosuna dayanmaktadır, bu tablodan ilgili bilgiler buradan okunmaktadır:

  • fatura başlığı
  • müşteri siparişi başlığı ve satırı
  • indirimler

Aşağıdaki filtre uygulanır, bu nedenle sadece bu kayıtlar olgu tablosuna kopyalanır:

  • fatura durumu tamamlandı ('CO')
  • Fatura satırında bir satış sipariş satırı ayarlanmış olmalıdır
  • bu bir satış işlemidir
  • fatura başlığının belge türü ters bir belge türü değil


Analytics satış detayları cube.png


boyutlar

Satış detayları küpünün aşağıdaki boyutları vardır

  • Kuruluş / Mağaza: fatura satırından
  • Satış / Fatura-İş Ortağı ve İş Ortağı Kategorisi: fatura başlığından
  • Satış / Fatura-İş Ortağına Konum / Adres, bölge, ülke: fatura başlığından
  • POS Terminali ve POS Terminal Tipi: sipariş başlığından
  • Vergi ve Vergi Kategorisi: fatura satırından
  • Fatura satır ürününden Genel Ürün / Ürün Kategorisi
  • UOM ve Para Birimi: fatura / fatura sahibinden
  • Satış Kampanyası: fatura başlığından
  • Proje: fatura başlığından
  • Satış Temsilcisi: fatura başlığından
  • Ödeme Dönemi: fatura başlığından
  • Ödeme Yöntemi: fatura başlığından
  • Ürün / ÜrünKategori: fatura satırından
  • ProductCategoryHierarchy: Ürün ve ürün kategorisini bir boyutta birleştiren özel bir boyut
  • Belge Türü / İşlem Belge Türü: müşteri siparişi başlığından
  • Finansal Boyutlar (kullanıcı1 ve kullanıcı2): fatura satırından veya orada belirtilmemişse fatura başlığından
  • Sipariş tarihi / taahhüt edilen / teslim edilen / planlanan teslim tarihi: sipariş başlığından
  • Fatura tarihi: fatura başlığından
  • Fiyat Listesi: fatura satırından
  • İndirim / Promosyon (1.2.110 sürümünden itibaren): fatura hattında kullanılan indirim / promosyonlardan biri, yalnızca sipariş satırında uygulanan bir indirim varsa ilgili

Modül sürüm 1.2.200'den itibaren ek boyutlar:

  • Şehir Adı: ortak adresin şehri
  • Posta Kodu: ortak adresin posta kodu
  • Ay: ay - sipariş tarihinden itibaren
  • Saat: saat (24 saat saat) - oluşturulan tarihten itibaren ( not: sunucu saat dilimindeki saattir )
  • Saat: saat (24 saat saat) - oluşturulan tarihten itibaren ( not: sunucu saat dilimindeki saattir )
  • Hafta günü: hafta içi, pazar haftanın ilk günü - sipariş tarihinden itibaren
  • Hafta numarası: yılın hafta numarası, ilk haftanın numarası 1 - sipariş tarihinden itibaren
  • Yıl: sayı olarak yıl - sipariş tarihinden itibaren
  • Doğum tarihi: siparişin iş ortağına bağlı kullanıcının doğum tarihi

Uygulanacak yeni boyutlar için not tabloların temizlenmesi ve yeniden hesaplanması gerekir.

Ek olarak Retail Analytics modülü aşağıdaki boyutları ekler

  • POS Terminali ve POS Terminal Tipi (perakende analitik modülü tarafından sağlanır), müşteri siparişi başlığından
  • İş Tarihi, satış siparişi başlığından

önlemler

  • Birim Fiyat: fatura satırından toplama işlevi: ortalama
  • Maliyet / Net Maliyet / İade Maliyeti: Maliyet, miktarın müşteriye teslimi ile ilgili stok işleminin değeri kullanılarak hesaplanır. Sevkiyat hattından malzeme işlemi ve ilgili işlem maliyet kaydı alınır, bu kayıttaki maliyet / para birimi kullanılır.
  • Liste Fiyatı: fatura satırından toplama işlevi: ortalama
  • İndirim: fatura satırından
  • Miktar: faturalandırılan miktar sıfırdan büyükse, aksi takdirde sıfırsa, faturalanan miktara eşit
  • İade Edilen Miktar: fatura satırından, pozitif numara, yalnızca faturalanan miktar <0 ise ayarlanır
  • Net Tutar: fatura satır satırı net tutarı
  • Miktar:> 0 ise sıfır satır net miktarına eşit
  • İade Miktarı: eğer net satır tutarı <0, sıfır ise (satır net tutarı * -1)
  • Vergi Net Tutarı: Satır vergilerinin vergi tutarının toplamı
  • Vergi Tutarı:> 0 ise sıfır olan net vergi tutarına eşit
  • Vergi İadesi Tutarı: eşit net vergi tutarı <0, sıfır ise
  • İndirim Net Tutarı: Satır iskontolarının toplamı
  • İndirim Tutarı: eğer 0 ise, Net Sıfır Net Satış Tutarına eşitse
  • İskonto İadesi Tutarı: Satır-1'e eşit * Net indirim tutarı <0 ise, sıfır
  • Doğrudan İndirim Net Tutarı: (Adet Sipariş * Fiyat Listesi) - LineAmt
  • Doğrudan İndirim Tutarı: (Adet * Sipariş Fiyatı) - LineAmt> 0 olduğunda LineAmt
  • Doğrudan İndirim İade Miktarı: -1 * ((QtyOrdered * PriceList) - LineAmt), LineAmt <0 olduğunda
  • Geçersiz Kılma Tutarı: indirimden önceki orijinal tutar, (100 * net hat tutarı) / (100 - invoiceline.discount)
  • Brüt Marj: net satışlar eksi net maliyet
  • Brüt Kar Marjı%: Brüt Kar Marjı / Net Satış
  • Mark Up%: (Net Satış - Net Maliyet) / Net Maliyet
  • % İndirim: Net İndirimler / (Net Satış + Net İndirimler)
  • İade Miktarı%: İade Edilen Miktar / Miktar


Her bir miktar / miktar tipi için aşağıdaki kural geçerlidir:

  • Net tutar: Satırdaki net tutarların toplamıdır, geri dönüşler negatif tutar olarak sayılır, bu yüzden satışlar ve geri dönüşler dengesidir.
  • Tutar: sadece satış tutarıdır, bu nedenle iadeler bu tutarın bir parçası değildir.
  • İade miktarı: pozitif bir sayı olarak gösterilen iade miktarıdır, bu nedenle iade edilen miktarlar / miktarlar pozitif sayı olarak toplanır.

Satış Başlığı Küpü

Satış üstbilgisi küpü, bilet / sipariş düzeyinde satış bilgisi sağlar. Bu, siparişlerin / biletlerin sayısı ve siparişe göre ortalama miktarla ilgili satış verimliliği bilgilerini almak için kullanışlıdır.

Satış üstbilgi küpü, satış siparişi başlık tablosundan doldurulmuş ayrı bir tabloya dayanmaktadır. Bilgi tablosunu doldurmak için aşağıdaki satış siparişleri kullanılır:

  • satış siparişleri
  • belge durumu tamamlandı
  • belge türü ters değil

İlgili bilgiler sipariş satırlarından ve indirimlerden okunur.


Analytics satış başlığı cube.png


boyutlar

Ana ölçüler doğrudan satış siparişi başlığından okunur:

  • Organizasyon / Mağaza
  • Satış Organizasyonu: Org ağacı olmadan eşlenen siparişin doğrudan organizasyonu.
  • Satış / Fatura-İş Ortağı ve İş Ortağı Kategorisi
  • Satış / Fatura-İş Ortağına Yer / Adres, bölge, ülke
  • Para birimi
  • Satış Temsilcisi
  • Ödeme şekli
  • Belge Türü / İşlem Belge Türü
  • Sipariş tarihi / planlanan teslim tarihi

Modül sürüm 1.2.200'den itibaren ek boyutlar:

  • Şehir Adı: ortak adresin şehri
  • Posta Kodu: ortak adresin posta kodu
  • Ay: ay - sipariş tarihinden itibaren
  • Saat: saat (24 saat saat) - oluşturulan tarihten itibaren ( not: sunucu saat dilimindeki saattir )
  • Saat: saat (24 saat saat) - oluşturulan tarihten itibaren ( not: sunucu saat dilimindeki saattir )
  • Hafta günü: hafta içi, pazar haftanın ilk günü - sipariş tarihinden itibaren
  • Hafta numarası: yılın hafta numarası, ilk haftanın numarası 1 - sipariş tarihinden itibaren
  • Yıl: sayı olarak yıl - sipariş tarihinden itibaren
  • Doğum tarihi: siparişin iş ortağına bağlı kullanıcının doğum tarihi

Uygulanacak yeni boyutlar için not tabloların temizlenmesi ve yeniden hesaplanması gerekir.

Ek olarak Retail Analytics modülü aşağıdaki boyutları ekler

  • POS Terminali ve POS Terminal Tipi (perakende analitik modülü tarafından sağlanır), müşteri siparişi başlığından
  • İş Tarihi, satış siparişi başlığından

önlemler

  • Sipariş Sayısı: sipariş / bilet sayısını sayan bir ölçü birimi
  • Miktar: miktardan> 0 olan sipariş satırlarından faturalanan miktarın toplamı
  • Net Miktar: sipariş satırlarından faturalanan miktarın toplamı
  • İade Edilen Miktar: sipariş satırlarından faturalanan tutarın <0 olan bir miktarının toplamı
  • Net Tutar: sipariş satırı net tutarının toplamı
  • Tutar: net hat tutarının toplamı, net hat tutarının> 0 olduğu
  • İade Miktarı: net satır <0 olan satırlar için (net satır tutarı * -1) toplamı
  • Vergi Net Tutarı: Satır vergilerinin vergi tutarının toplamı
  • Vergi Tutarı: Vergi tutarı> 0 olan satırlar için net vergi tutarının toplamı
  • Vergi İadesi Tutarı: net vergi tutarı <0 olan satırların (net hat vergi tutarı * -1) toplamına eşittir
  • İndirim Net Tutarı: Satır iskontolarının toplamı
  • İskonto Miktarı: iskonto miktarı> 0 olan satırlar için Net Net İndirme Miktarının toplamı
  • İskonto İadesi Tutarı: Hattın toplamı -1 * Hattın iskonto tutarı <0 ise
  • Doğrudan İndirim Net Tutarı: toplam ((Adet Adet * Fiyat Listesi) - LineAmt)
  • Doğrudan İndirim Tutarı: LineAmt> 0 olan hatlar için toplam ((Adet Adet * Fiyat Listesi) - LineAmt)
  • Doğrudan İndirim İade Miktarı: LineAmt <0 olan satırlar için toplam (-1 * ((QtyOrdered * PriceList) - LineAmt))

Yukarıdaki önlemlerin her biri için ayrıca ortalama bir ölçüm yapılabilir:

  • Ortalama miktar
  • Ortalama İade Edilen Miktar
  • Ortalama Net Miktar
  • Ortalama Net Tutar
  • Ortalama miktar
  • Ortalama İade Tutarı
  • Ortalama Vergi Net Tutarı
  • Ortalama Vergi Tutarı
  • Ortalama Vergi İade Tutarı
  • Ortalama İndirim Net Tutarı
  • Ortalama İndirim Tutarı
  • Ortalama İndirim İade Tutarı
  • Ortalama Doğrudan İndirim Net Tutarı
  • Ortalama Doğrudan İndirim Tutarı
  • Ortalama Doğrudan İndirim İade Tutarı

Ortalama, toplanan ölçümü sipariş sayısına bölünerek bir MDX işlevi kullanılarak hesaplanır, örneğin: AGGREGATE ([Ölçüler]. [İade Vergi Tutarı]) / [Ölçüler].

Satış Cashup Küpü

Bu küp, perakende analitik modülünün bir parçası olarak sunulur.

Bu küp, kasa detayları ve mutabakat bilgilerinin bir kombinasyonuna dayanmaktadır. Ayrı bir olgu tablosuna sahiptir ve OBPOS_App_Cashup'ı temel olarak kullanır ve raporlama amaçlı bir kasa kaydı olmayan her kasa kaydı için bir olgu kaydı oluşturur.

Miktarlar finansal mutabakat tablolarından okunur.


Analytics satış cashup cube.png

boyutlar

  • Kasa Organizasyonu / Mağazası
  • Satış Organizasyonu: organizasyonel ağacı olmayan haritalanmış kasa için doğrudan organizasyon / mağaza
  • Satış / Fatura-İş Ortağı ve İş Ortağı Kategorisi
  • Satış / Fatura-İş Ortağına Yer / Adres, bölge, ülke
  • Para birimi
  • Kullanıcı tarafından kapalı
  • Kullanıcı tarafından açıldı
  • POS Terminali ve POS Terminal Tipi: sipariş başlığından
  • Ödeme şekli

önlemler

  • Açılış tutarı
  • Son miktar
  • Beklenen Tutar
  • Farklılıklar Tutar

Satış indirimleri gerçek küp

İndirimlerin farklı satış boyutlarına göre analiz edilmesini sağlar. Küp, c_invoice_line tablosuna dayanarak aşağıdaki özelliklere sahiptir:

  • fatura durumu tamamlandı ('CO')
  • Fatura satırında bir satış sipariş satırı ayarlanmış olmalıdır
  • bu bir satış işlemidir
  • fatura başlığının belge türü ters bir belge türü değil

Her bir C_InvoiceLine kaydı için, C_InvoiceLine_Offer tablosu, gerçekleri oluşturmak için kullanılır.


Analytics satış indirimleri cube.png

boyutlar

Küpün boyutları:

  • Organizasyon / Mağaza: sipariş hattından
  • Satış / Fatura-İş Ortağı ve İş Ortağı Kategorisi: sipariş başlığından
  • İndirim ve indirim türü: C_OrderLine_Offer.M_Offer_Id / M_Offer_Type_ID
  • Para Birimi: sipariş başlığından / satırından
  • Satış Temsilcisi: sipariş başlığından
  • Ödeme yöntemi: sipariş başlığından
  • Satış organizasyonu
  • Filtre Sipariş Tarihi

Ayrıca, perakende analitik modülü bu boyutları eklemektedir:

  • POS Terminali ve POS Terminal Tipi: sipariş başlığından

önlemler

  • İndirim Tutarı: C_OrderLine_Offer.TotalAmount